يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۴۹۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۳ آذر ۱۳۹۶
فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان یکشنبه شب در مراسم اهدای جایزه 'ماریون دونهوف' برای صلح و تفاهم بین المللی به روزنامه نیویورک تایمز، از این روزنامه آمریکایی تمجید کرد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را هدف طعنه و کنایه قرار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، اشتاین مایر در مراسم اهدای جایزه 'ماریون دونهوف' به روزنامه آمریکایی 'نیویورک تایمز' در شهر هامبورگ ، این روزنامه را 'فانوس دریایی منطق در عصر بی منطقی' و 'طلایه دار آزادی مطبوعات' نامید.

این جایزه از طرف هفته نامه آلمانی 'دی تسایت'، بنیاد تسایت و بنیاد ماریون - دونهوف به افراد یا سازمانهایی اهدا می شود که در زمینه ارتقای صلح، تفاهم و آشتی فعالیت کرده اند. نام این جایزه به افتخار 'ماریون گرفین-دونهوف' مبارز ضدنازی دوران مقاومت آلمان و روزنامه نگار آلمانی که در سال 2002 درگذشت ، نامگذاری شده است.

اشتاین مایر در مراسم اهدای این جایزه گفت: نیویورک تایمز با تاکید بر عالی ترین کیفیت گزارش نویسی ، همواره استانداردهای بالایی برای مطبوعات آزاد مشخص می کند.

رئیس جمهوری آلمان با بیان اینکه 'در این دوران پرآشوب ، ما به این نوع مطبوعات بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم ' افزود: برای آلمانی ها ، این روزنامه همچنان پنجره ای به سوی آمریکا باقی مانده است و افزود که ' آن کشور پیچیده تر از چیزی است که معمولا در آلمان به تصویر کشیده می شود' .

در حالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها از روزنامه نیویورک تایمز در توییتهای خود انتقاد کرده است ، اشتاین مایر در اظهاراتش از ترامپ نیز با طعنه یاد کرد و گفت: آزادی مطبوعات حتی در دمکراسی های غربی نیز هدف حمله قرار دارد هر چند که این حملات به شکل 'توییت های اول صبح' باشد.
'دین باکت' (Dean Baquet) سردبیر نیویورک تایمز در هامبورگ جایزه ماریون-دونهوف را دریافت کرد.

در حالی که بسیاری از روزنامه ها در سرتاسر جهان برای حفظ مخاطبان خود در تقلا هستند ، نیویورک تایمز می گوید که از زمان انتخاب ترامپ در نوامبر گذشته تا کنون 600هزار مشترک جدید پیدا کرده است.

باکت در سخنان خود در مراسم دریافت جایزه در هامبورگ گفت: مخاطبان بالای نیویورک تایمز استقلال این روزنامه از نیروهای 'سیلیکون ولی یا سایر سازمانهای رسانه ای را تضمین می کند. '

سال گذشته جایزه 'ماریون دونهوف' به نوید کرمانی، نویسنده و شرق شناس آلمانی ایرانی تبار اهدا شد. 'دزموند توتو' فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی و 'میخاییل گورباچوف' آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از دیگران برندگان این جایزه بوده اند.

خانم 'ماریون گرفین دونهوف' از 1968 تا 1973 سردبیر و صاحب امتیاز هفته نامه ی 'دی تسایت' و یکی از برجسته ترین خبرنگاران آلمانی پس از جنگ جهانی دوم بود. او پس از پایان جنگ زندگی خود را وقف صلح و تفاهم بین المللی کرد و می کوشید شرق و غرب را به نوعی به هم نزدیک کند. از آپارتاید در آفریقای جنوبی انتقاد می کرد و خواستار آزادی اندیشه بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها