أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۴۹۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۳ آذر ۱۳۹۶
نعل وارونه محمود صادقی درباره رفیق گرمابه و گلستان اصلاح‌طلبان
به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: حدود یک هفته قبل بود که محمود صادقی، نماینده فراکسیون امید مجلس در واکنشی عجیب به انتقاد و نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره ورود زنان به ورزشگاه در توئیتر خود نوشت: «خوب است جناب ایشان درباره بدهی‌های کلان معوق جناب مدلل به بانک سرمایه هم توضیح بدهند»!
 
با خواندن این جمله، این نکته به ذهن می‌رسد که آیت‌الله مکارم شیرازی در جریان تخلفات یک متخلف اقتصادی و بدهکار بانکی است و حالا باید به عنوان حامی، درباره او و عملکردش به مردم توضیح دهد! آیا جز این است!؟

انتظار این است که صادقی به عنوان نماینده مردم و شخص قانون‌گذار، این نکته بدیهی را بداند که بیان این حرف - حتی درباره یک شخص عادی نه یک مرجع تقلید- صرفا زمانی مجاز و ممکن است که حکم قطعی دادگاه وجود داشته باشد! مثلا مثل مورد جاسوسی دری اصفهانی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که با حکم (ضعیف)دادگاه به 5 سال حبس محکوم شده است. می‌دانیم که اساسا چنین حکمی وجود ندارد. شاید صادقی برای خودش راه میان‌بری یافته و تلقی کرده که بدون حکم و با در دست داشتن سند هم می‌توان ساحت یک مرجع را به همین راحتی لکه‌دار کرد! 

اما روز گذشته صادقی در توئیت تازه‌ای نوشت: «لازم به ذکر است یکی از بدهکاران عمده بانک سرمایه، آقای سامان مدلل است. بنابر اطلاعات اولیه تصور بر این بود که این فرد دارای رابطه کاری با آیت‌الله مکارم شیرازی دارد. اما با تحقیقات بعدی و نیز توضیحات فرزند ایشان، محرز شد نامبرده هیچ‌گونه رابطه مالی یا نسبتی با ایشان ندارد.»
می‌بینید که این آقای حقوق‌دان (!) با تکیه به «اطلاعات اولیه» تصور کرده که آقای مدلل توسط آیت‌الله مکارم حمایت می‌شود، پس باید آبرویش را ببرد! و حالا برایش محرز شده که ‌اشتباه کرده! و البته نیازی به عذرخواهی هم ندیده!

روش کار این آقای نماینده این است که دروغی را با آب و تاب توئیت می‌کند. وقتی موضوع نقل دهان مردم شد و توسط رسانه‌ها مورد استقبال قرار گرفت، ۴۸ ساعت بعد آن دروغ را با یک توئیت دیگر پس می‌گیرد! با این تفاوت که این توئیت به نسبت توئیت قبلی، اصلا دیده نمی‌شود و افکار عمومی برای همیشه دروغ اول را در ذهن خواهد داشت!
او قبلا هم درباره حساب‌های شخصی رئیس‌قوه قضائیه دروغ‌گویی کرده بود و بعد از فضاسازی‌هایی همسو با چند رسانه ضد انقلاب و دروغگوی دیگر، خیلی ساده اعلام کرد که ‌اشتباه کرده است!

نکته جالب ماجرا این است که صادقی - نوعا به عنوان سوپاپ اطمینان - وارد شده و در مواقعی که دولت درگیر مشکلی شده یا در اثر ناکارآمدی(که البته همیشگی است) دچار بحران شده، این رویه غیر اخلاقی را مورد اجرا قرار می‌دهد!
 
اکنون باید از مدعی‌العموم و دادستان پرسید اجرای قانون در این مواقع به عهده کیست!؟ توهین به مرجعیت شیعی در قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری نشده و برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده است!؟
 
افزون بر مجازات خاص مربوط به توهین به مراجع تقلید، طبق ماده 697 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، محمود صادقی به دلیل وارد کردن اتهام بی‌پایه و اساس قابل تعقیب و مجازات است.
آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلیدی است که در موضوعات مختلف نظر می‌دهد و با موضوعات بیگانه نیست. ایشان بارها از دولت یازدهم حمایت هم کرده‌اند اما شاید راز این رفتار غیر اخلاقی صادقی را بتوان در مواضع ماه‌های اخیر آیت‌الله جست‌وجو کرد. به این چند جمله توجه کنید:
 
- بعضی‌ها در تشخیص مشکلات واقعی مردم به بیراهه می‌روند!
- مشکل واقعی مردم مشکل بانک‌هاست که مردم را بیچاره کرده است.
- مشکل مردم بناهای فرسوده در سراسر کشور است که با یک زلزله موجب تلفات زیادی می‌شود.
- مشکل مردم جوانان بیکار است.
- مشکل مردم تعطیل شدن کارخانه‌هاست نه حضور در استادیوم‌های ورزشی؛ چرا بعضی‌ها به بیراهه می‌روند؟
 می‌بینید که این سخنان، حرف دل همه مردم است ولی ظاهرا برای برخی گران آمده و اینگونه در صدد انتقام‌گیری هستند!
اما واقعا آیت‌الله مکارم شیرازی با مدلل ارتباط و نسبتی دارد!؟

نخستین بار در سال 1385 گویانیوز (رسانه وابسته سازمان سیا) تهمت ارتباط مسعود مدلل با آیت‌الله مکارم را مطرح کرد. این تهمت بیش از یازده سال است که بارها و بارها از زبان اصلاح‌طلبان در مقاطع مختلف تکرار شده و حالا یازده سال بعد، صادقی همان تهمت را البته درباره سامان مدلل، تکرار کرده است! یعنی او یازده سال بعد پا جای پای رسانه سازمان سیا گذاشته است!

اصلاح‌طلبان از خانواده مدلل بهره‌های خاص خودشان را برده‌اند. یک قلم، همان رانت 650 میلیون یورویی (نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان) در دولت یازدهم، نشانه خوبی برای کشف و شناسایی حامیان این خانواده است!

خدمت دیگر را باید در موضوع واردات نهاده‌های طیور در اثنای سال‌های اوجگیری تحریم‌ها مشاهده کرد. در آن زمان، با تاخیر در ورود نهاده‌های تغذیه مرغ، صنعت تولید جوجه یک روزه با مشکل جدی مواجه و قیمت مرغ رشد عجیبی کرد، متعاقبا موضوع به تحریم ربط داده شد و سیاسیونی که منتظر انتخابات 92 بودند، ماجرا را به غلط بودن گفتمان مقاومت و صحت گزاره مذاکره ربط دادند و با برانگیختن افکار عمومی، به نقش‌آفرینی در انتخابات پرداختند! اکنون نباید پرسید این خانواده که بزرگ‌ترین خدمت را به اصلاح‌طلبان کرده‌اند، چرا باید به یک مرجع تقلید منتسب شوند!؟

تخلفات و درازدستی‌های خاندان مدلل به همین چند جمله محدود و مختصر نمی‌شود. اما از آنجا که متاسفانه با گذشت یک دهه از افشا و علنی شدن این تخلفات (نظیر بدهکاری بیش از هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی) و علی‌رغم چند بار بازداشت و آزادی برخی از آنها، هنوز دستگاه قضایی هیچ رسیدگی قطعی انجام نداده است. از ورود به جزئیات آنها می‌پرهیزیم و فقط این گزاره را مطرح می‌کنیم که دستگاه قضایی، با رخداد چه تخلفی و نسبت به چه کسی احساس مسئولیت کرده و ورود پیدا می‌کند!؟ آیا نمایندگان مجلس برای توهین به مراجع تقلید مصونیت دارند!؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها