أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۹۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۱۴ آذر ۱۳۹۶
واکنش به حمله یک طرفه عادل فردوسی پور به منتقدین فیگو؛
به نقل از کانال تلگرام 598
مجری «برنامه نود» در فرصتی نابرابر و با استفاده از امکانات یک رسانه ملی، پاسخ توئیت بنده درباره دعوت از ستاره سابق تیم پرتغال و اعطای 500 میلیون تومان دستمزد به وی را داده است.

او گفته است: «مبلغی که فیگو دریافت کرد 500 میلیون تومان نبود و خیلی کمتر بود....هیچ پولی از بیت المال به فیگو ندادیم و هزینه اینکار را اسپانسر پرداخت...گره زدن حضور فیگو در نود با زلزله کرمانشاه غیراخلاقی بود.»

در ادامه نکاتی را به عرض می‌رسانم:

1️⃣ «خیلی کمتر» یعنی چقدر؟ چرا درباره رقم شفاف‌سازی نمی‌کنید؟

2️⃣ مگر نمی‌گویید «اسپانسر» داده است؟ پس چرا شما به جای اسپانسر حرف می‌زنید؟

3️⃣ مسئله ما این نیست که «اسپانسر» داده است یا نداده است، مسئله ما این است که چرا «رسانه ملی» که متعلق به «تمام مردم ایران»(از جمله بنده) است و از «بودجه عمومی» تامین مالی می‌شود باید اسپانسر داشته باشد یا به «روابط عمومی» و «حیاط خلوت» اسپانسرها تنزل یابد؟

آیا همه «نهادهای حاکمیتی» از قبیل ارتش، وزارتخانه ها و غیره هم «اسپانسر» دارند؟ مثلا «ارتش» هم «اسپانسر»خصوصی دارد؟ یعنی مثلا «سس گوجه فرنگی مهرام» یا «شیرآلات قهرمان» می‌تواند اسپانسر ارتش شود؟ یا مثلا «پفک نمکی مینو» بشود «اسپانسر» اداره آب وزارت نیرو؟

4️⃣ اگر برنامه‌های رسانه‌های ملی به میانجی یک خلاءقانونی می‌توانند «اسپانسر» داشته باشند، پس چرا از دولت که درآمدش از دو منبع «فروش نفت»(دارایی ملی) و «اخذ مالیات از مردم»(درآمد ملی) تامین می‌شود «بودجه» می‌گیرد؟

5️⃣ مبهم بودن مسئله اسپانسر حتی خود را در جمله « گره زدن حضور فیگو در نود با زلزله کرمانشاه غیراخلاقی بود» نشان می‌دهد:
این جمله را «اسپانسر» می‌گوید یا «صداو سیما»؟

تشخیص «غیراخلاقی» بودن «گره زدن حضور فیگو در نود با زلزله کرمانشاه» نظر «اسپانسر» است یا «رسانه ملی»؟ مگر «رسانه ملی» روابط عمومی «اسپانسر برنامه نود» است

6️⃣ «اسپانسر» فیگو را برای حضور در چه بستری به ایران آورده است؟ مگر اسم آن بستر «رسانه ملی» نیست؟ مگر «رسانه ملی» متعلق به مردم نیست؟ مگر از «بودجه عمومی»(درآمد و دارایی ملی) اداره نمی‌شود؟ چرا «اسپانسر» چنین حقی دارد که از یک بستر «ملی» برای تبلیغ «شخصی» استفاده کند؟ تکلیف شهروندانی که راضی به قراردادن «بستر ملی» دراختیار منافع «اسپانسر» نیستند چیست؟

7️⃣ اگر « گره زدن حضور فیگو در نود با زلزله کرمانشاه» که در قالب یک توئیت صورت گرفته «غیر اخلاقی» ست، پاسخ به آن به شكل «يكطرفه» نشانه چیست؟

8️⃣ حق آنهایی که برای‌شان این سوال مطرح است که «چه لزومی دارد کشوری با انبوهی از مشکلات حاد، تامین کننده هزینه سنگین حضور نیم ساعته یک بازیکن پرتغالی که نبود او کوچکترین تاثیری در پیگری قرعه کشی مسابقات نداشت را متقبل شود» چه می‌شود؟ ما که «اسپانسر» نداریم تکلیف‌مان چیست؟

اینها بخشی از پرسشؕهای مطرح در میان مردم است که چه برنامه نود و «اسپانسر»هایش خوششان بیاید، چه نیاید مطرح‌اند و بی‌ترید با خنده و تکه انداختن و «غیراخلاقی غیراخلاقی کردن» در تریبونی انحصاری مرتفع نمی‌شوند.

*نادر فتوره چی

@www_598_ir



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
برادر عزیز مشکل فردوسی پور وامثالهم نیستند مشکل اصلی مدیریتهاست که همین جور گتره ای هرکسی که از راه رسید و صرف دانستن زبان و یه سری اطلاعات الکی مثل اینکه فلان فوتبالیست سگش چه بستنی ایی دوست داره ویا مسائل خصوصی دیگران را از بر کردن . میشه سوگلی و نورچشمی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
عزیز بردار خون خودت را الوده نکن بزار هر کاری صلاحه انجام بشه . زیاد هم خودت را تحت فیشار قرار نده . اسپانسر یعنی حامی مالی . خودت را نایراحانت نکن
پاسخ
ناشناس
Moldova, Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
صدا و سیما مثل بقیه جاهای مملکت شده ملک خصوصی ...
پاسخ
یابو علفی ازپشتکوه
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام تاحدی ( تا50 درصد )درست است چرا که بعضی اتاق ها وبخش هایش شده اند خانه بنده - باتشکر
کیانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
بالاخره این حامی مالی کی بوده؟ پانصد میلیون داده ، معرفی هم نشده ، پس وقتی نمی دانیم کیست تبلیغی هم برای تولیداتش نمی شود! در عوض پانصد میلیون چه می خواهد؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
حکایت اینان مثل شیری است که شکار میکند وکفتارها ولاشخورها نیز از این شکار نیز بهره می برند تکرار قانون جنگل دراین کشور
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
برنامه فردوسی پور خوب است اما متاسفانه زیاده روی میکند و فکر میکند باید در برنامه اش درباره همه مسائل اظهار نظر بکند خواه درست باشد یا غلط . برایش فرقی نمیکند چون فکر میکند عقل کل است .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها