يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۴۹۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۴ آذر ۱۳۹۶
آیت‌الله جنتی در بوشهر:
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه در ایران خاموش شده ولی ریشه آن خشک نشده است، گفت: هنوز عده‌ای «منافق نو و جدید» درصدد ادامه حرکت فتنه ۸۸ در ایران اسلامی هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی در برگزاری سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی در بوشهر به ویژگی‌های علما و طلاب در جامعه پرداخت و با بیان اینکه زهد و تقوا از ویژگی‌های عالمان است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خصوصیات انبیاء و اولیاء الهی زهد و تقوا است که این مهم  باید در وجود عالمان دین  متبلور باشد چراکه اگر عالمی این  مهم نداشته باشد نمی‌تواند وارث انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) باشد.
 
دبیر شورای نگهبان، با اشاره به اینکه زهد و پارسایی در وجود حضرت امام راحل موج می‌زد خاطر نشان کرد: اهل علم و علوم دینی نباید دنیا پرست باشد چراکه همواره مورد سرزنش جامعه قرار می‌گیرند که این مهم مورد توجه و تاکید امام راحل قرار داشت.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تقویت اتحاد مسلمانان در همه جهان اسلام گفت: اتحاد، وحدت، انسجام از توصیه‌های مهم پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که باید این مهم در جوامع اسلامی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
 
جنتی، از خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان توسط دشمنان و کفار خبرداد و تاکید کرد: دشمنان اسلام به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان در راستای تحقق اهداف خود، نقشه‌های گوناگون تفرقه‌افکنی در سرزمین‌های اسلامی اجرا کردند که تا حدودی به اهداف خود دست یافتند.
 
وی تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان را یکی از برنامه‌های مهم علمای دین دانست و خاطر‌نشان کرد: اتحاد شیعه و سنی یکی از تاکیدات امام راحل در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بود و این مهم مورد توجه رهبر انقلاب قرار دارد که شیعه و سنی از یک بدنه هستند و نباید اختلاف بین آنان ایجاد شود.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به برنامه‌های مراسم 9 دی و خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان خاطر‌نشان کرد: فتنه 88 باید به جامعه شناسانده و ابعاد این فتنه برای همه لایه‌های جامعه تبیین شود تا مردم بدانند فتنه 88 مربوط به انتخابات نبود بلکه برای براندازی نظام اسلامی ایران طراحی شده بود.
 
جنتی، با بیان اینکه فتنه 88 را برخی ساده می‌پندارند، تصریح کرد: فتنه 88 با طراحی آمریکایی‌ها و نیروهای داخلی اجرا شد و فتنه‌گران خیال می‌کردند می‌توانند با انقلاب مخملی، نظام اسلامی ایران رانابود کنند همانگونه که رژیم صهیونیستی با 10 میلیوندلار انقلاب مخملی در گرجستان انجام داد.
 
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه فتنه‌گران با اسلام سرجنگ دارند، گفت: هر کجا اسلام و فرهنگ اسلامی وجود داشته باشد در آن منطقه فتنه‌گران طراحی می‌کنند که علما در این عرصه برای بصیرت مردم باید نقش‌آفرینی کنند.
 
وی، با بیان اینکه نابودی داعش و شکست آمریکا در منطقه با فرماندهی سردار سلیمانی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب محقق شد، افزود: رزمندگان اسلام و انقلابی به‌فرماندهی سردار سلیمانی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توانستند با شجاعت داعش را نابود کنند و آمریکا و ایادیش در منطقه را شکست دهند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهان استکبار نمی‌تواند در برابر اسلام و مسلمانان ساکت باشد، خاطرنشان کرد: جهان استکبار با توجه به اینکه در برابر اسلام و مسلمانان بارها طعم شکست چشیده است جلوی هر حرکت انقلابی می‌ایستد.
 
جنتی با بیان اینکه در جریان فتنه 88 آمریکا سیلی محکمی از ایران اسلامی خورد، تصریح کرد: با طراحی دشمنان اسلام و نیروهای داخلی فریب‌خورده در فتنه سال 88 خط قرمزها شکسته و کشور 9 ماه به آشوب کشید شد.
 
وی با بیان اینکه حرکت مردمی در 9 دی ماه تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کرد، گفت: راهپیمایی 9 دی ماه همانند 22 بهمن مردم با جوش و خروش به‌میدان آمدند و به دهن‌کجی‌های دشمنان نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی پاسخ دادند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه در ایران خاموش شده ولی ریشه آن خشک نشده است گفت: هنوز عده‌ای «منافق نو و جدید» درصدد ادامه حرکت فتنه 88 در ایران اسلامی هستند.
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دشمنان با ورود به فضای مجازی، اخلاق اسلامی، عفت و حجاب را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند تاکید کرد: مردم باید دشمن شناس شوند که شناساندن دشمن به جامعه اسلامی یکی از رسالت‌های علما و روحانیون است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها