يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۰۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۴ آذر ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید به رسمیت شناخته شدن قدس شریف به‌عنوان پایتخت اسرائیل، می‌تواند منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین آنکارا و تل‌آویو شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید به رسمیت شناخته شدن قدس شریف به‌عنوان پایتخت اسرائیل، می‌تواند منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین آنکارا و تل‌آویو شود.

اردوغان همچنین خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که مساله قدس، یک خط قرمز برای مسلمانان است. وی تصریح کرد که ماهیت این موضوع حساس بوده و در صورت به رسمیت شناخته شدن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، ترکیه خواستار برگزاری اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول خواهد شد.

گفته شده که امروز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قدس شریف را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت. پیش از این از احتمال اعلام انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به قدس سخن گفته شده بود اما مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که این موضوع همچنان در دست بررسی است.

اردوغان امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: پرونده نقض تحریم‌های ایران (که در آمریکا در دست پیگیری است) ناشی از چالش‌های داخلی آمریکاست. به نظر می‌رسد این پرونده برای صرفنظر کردن ترکیه از دست‌آوردهای منطقه‌ایش در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد هیچ‌کس نمی‌تواند در خصوص جنگ با داعش با ترکیه آمرانه سخن بگوید چرا که ترکیه تنها عضو داعش است که مستقیما در نبرد با داعش قرار دارد. وی همچنین به آزاد شدن برخی تروریست‌های داعش در رقه سوریه اشاره کرد و گفت: آنها در صحرای سینا و مصر مستقر خواهند شد. ما این مساله را تحت نظر داریم.

اردوغان ضمن انتقاد مجدد از ارسال سلاح‌های آمریکایی به نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (س.د.ف)، گفت: «ما به آمریکا اجازه نمی‌دهیم یک دولت تروریستی در نزدیکی مرزهای ما ایجاد کند. آنها می‌خواستند پ.ی.د (حزب اتحاد دموکراتیک سوریه) و ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق) و پ.ک.ک را در پوشش س.د.ف پنهان کنند.

این سلاح‌ها در کجا استفاده خواهند شد. داعش که اکنون نابود شده است. این تسلیحات علیه چه کسانی استفاده خواهد شد.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها