أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۵۰۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۶
عربستان با صدور بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اسکای نیوز، عربستان سعودی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و این اقدام را توجیه ناپذیر و غیرمسئولانه خواند.

دیوان پادشاهی عربستان در این بیانیه آورده است: عربستان با تاسف شدید اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به این شهر را پیگیری کرد.

این بیانیه می افزاید: عربستان پیش از این نسبت به عواقب خطرناک چنین اقدام توجیه ناپذیر و غیرمسئولانه ای هشدار داده بود و از اقدام دولت آمریکا برای اتخاذ آن به شدت ابراز تاسف می کند چرا که نشانه جانبداری بزرگ از اسرائیل علیه حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین در مساله قدس است که قطعنامه‌های بین المللی آن را تعیین کرده‌اند و مورد تایید و اعتراف جامعه بین المللی قرار دارد.

دفتر پادشاهی عربستان آورده است: هرچند این اقدام به حقوق ثابث و محفوظ ملت فلسطین در مساله قدس و دیگر اراضی اشغالی خدشه ای وارد نکرده و نخواهد توانست واقعیت جدیدی را بر آن تحمیل نکند اما عقب نشینی بزرگ از تلاش‌ها برای پیشبرد روند صلح است و موضع بی طرفانه آمریکا در قبال مساله قدس را از بین می‌برد و مناقشه فلسطین و اسرائیل را بیش از این پیچیده تر می‌کند.

عربستان همچنین ابراز امیدواری کرده است که دولت آمریکا از این اقدام عقب نشینی کرده و از خواست جامعه بین الملل در بازپس گیری حقوق مشروع مردم فلسطین حمایت کند.

بنا بر بیانیه مذکر، عربستان بر اهمیت ایجاد راه حل فوری و دائم برای موضوع فلسطین مطابق با قطعنامه های بین المللی ذیربط و «ابتکار کشورهای عربی» تاکید می کند تا ملت فلسطین بتوانند حقوق مشروع خود را بازپس بگیرند و امنیت و ثبات در منطقه تثبیت شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها