يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۰۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۶ آذر ۱۳۹۶
حماقت ترامپ در صدور این فرمان سبب خواهد شد که صحنه درگیری شفاف تر شده و نیروهای منطقه ای در یک جبهه بندی صریح در منازعه بین اسلام و صهیونیسم بین الملل قرار گیرند....
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نيوز، حسین مهدی تبار: روحانی در دو روز گذشته بخشی از سخنان خود را به مسئله‌ی قدس و خباثت جدید رژیم صهیونیستی اختصاص داد. حرف‌هایی هم زد که انصافا پخته و دقیق بود اما باید توجه داشت در مسئله‌ای به این مهمی، صرف بیانیه‌خوانی مشکلی را حل نمی‌کند.

در شرایطی که تصمیم امریکا برای انتقال سفارت به قدس شریف، واکنش‌هایی را از سراسر جهان، از کشور‌های اسلامی چون ترکیه و اردن گرفته تا چین و روسیه و حتی انگلیس و فرانسه به‌همراه داشته، بسیار حیاتی است که دولت از تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی استفاده کند و با همه‌ی این طرف‌ها پای میز مذاکره بنشیند. مذاکره‌ای که ماحصل آن باید ارائه راه‌حلی مناسب و عملی برای واکنش به این ظلم آشکارای امریکایی ها باشد. شاید بتوان این‌را هم در نظر گرفت که با وجود انتقاد پاپ به اقدامات اخیر اسرائیل و امریکا در مورد قدس، دستگاه دیپلماسی حتی میتواند از ظرفیت مسیحیت در سطح افکار عمومی جهان هم برای محکومیت این اتفاق استفاده کند.

دولت باید بتواند با استفاده از تعامل با کشورها از طرفی و ایجاد فشار افکار عمومی به‌وسیله دیپلماسی عمومی از طرف دیگر، یا باعث لغو تصمیم خباثت‌آمیز جریان استکبار شود یا حداقل انجام آن‌را برای امریکا پر هزینه کند. امریکا، قطعا و یقینا پس از اقدام خود، به ارزیابی واکنش کشور‌های مختلف به‌خصوص دولت‌های جهان اسلام می‌پردازد تا هزینه‌ی دیگر اقدامات احتمالی خود را بسنجد. اتفاق فعلی اگر برای امریکا کم‌هزینه باشد باید منتظر خباثت‌های بزرگ‌تری هم باشیم.

با شکست داعش در بوکمال، بازوی‌نظامی کشور، وظیفه خود را در قبال جریان مقاومت انجام داده است. حال نوبت به بازوی دیپلماتیک کشور رسیده تا استکبار را در صحنه دیپلماسی نیز زمین‌گیر کند و علاوه بر این، موجب محکومیت اسرائیل در صحنه بین المللی هم بشود؛ البته اگر قصد و توان استفاده از این موقعیت را داشته باشند.

*ترامپ نابودی رژیم صهیونیستی را کلید زد!
در همین حال، حمیدرضا شاه نظری طی یادداشتی کوتاه نوشته است: ترامپ با فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و تعیین آن به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی، عملاً گام اول برای نابودی این رژیم غاصب را برداشت! اگرچه به ظاهر این فرمان بر اساس خواسته لابی صهیونیسم بوده و منافع این رژیم را در نظر دارد، ولی در واقع پس از سال ها در حاشیه قرار گرفتن آرمان قدس، بار دیگر آن را به مسأله اول مسلمانان تبدیل کرده و مقدمات جهت دهی و همگرایی نیروهای مسلمان به سمت آن را فراهم نمود. در واقع ترامپ با این اقدام، حماقت آمیزترین رفتار سیاسی خود را انجام داده و رژیم صهیونیستی را در لبه پرتگاه نابودی قرار داد.

جنگ های نیابتی جریانات تکفیری با محور مقاومت، سبب بالا رفتن قدرت این محور و تغییر ژئوپلتیک منطقه ای به نفع این محور شده و رژیم صهیونیستی را در خطرناک ترین شرایط خود از زمان شکل گیری قرار داده است. از طرفی این تحولات سبب نزدیکی هر چه بیشتر محور ارتجاع منطقه ای به این رژیم شده و همین موضوع باعث اشتباه محاسباتی در آنان و صدور این فرمان توسط ترامپ گردیده است.

حماقت ترامپ در صدور این فرمان سبب خواهد شد که صحنه درگیری شفاف تر شده و نیروهای منطقه ای در یک جبهه بندی صریح در منازعه بین اسلام و صهیونیسم بین الملل قرار گیرند. در این بین سکوت تأییدآمیز و یا همراهی دول مرتجع منطقه، ماهیت آنان را کاملاً برملا کرده و آنان را دچار بحران مشروعیت بی سابقه ای خواهد نمود. به واقع می توان گفت که ترامپ با این فرمان، همزمان با باز کردن درهای جهنم به سوی رژیم صهیونیستی، فروپاشی دول ارتجاعی وابسته به خود را کلید زده و پایان رژیم های وابسته به خود را آغاز کرده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها