أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۵۱۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۸ آذر ۱۳۹۶
مدیرعامل رجا با بیان این‌که عدم تخصیص به موقع منابع برای جبران زیان های ناشی از خدمات تکلیفی و قطارهای حومه ای باعث بروز مشکلات متعدد مالی در راه خدمت رسانی شده است، گفت:اگر دولت طلبمان را ندهد، ناگزیر به اتحاذ تصمیمات جدید هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مدیرعامل رجا با بیان این‌که عدم تخصیص به موقع منابع برای جبران زیان های ناشی از خدمات تکلیفی و قطارهای حومه ای باعث بروز مشکلات متعدد مالی در راه خدمت رسانی شده است، گفت:اگر دولت طلبمان را ندهد، ناگزیر به اتحاذ تصمیمات جدید هستیم. 
 
محمد رجبی اظهار کرد: باوجود نظر برخی مسئولان و نمایندگان مجلس جهت پرداخت مطالبات شرکت رجا برای ارایه خدمات تکلیفی بخش مسافری ریلی کشور، متأسفانه تاکنون طلب سنگین ۳۰۰۰ میلیارد ریالی پرداخت نشده است.

وی با بیان بیان به دلیل عدم پرداخت این طلب شرکت رجا دچار مشکلات عدیده به ویژه در پرداخت‌های مالی به پیمانکاران فنی و راهبری، تأمین قطعات و ... شده است، تصریح کرد:‌رجا برای ارایه این خدمات تکلیفی به ویژه برای قطار‌های حومه‌ای و محلی طلب ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از دولت دارد که لازم است مسئولان امر در دولت و نمایندگان مجلس برای پرداخت این طلب به بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور تسریع و تعجیل کنند، وگرنه این شرکت ناگزیر به اتخاذ تصمیمات جدید است.

وی تأکید کرد: علیرغم اعلام قبلی مبنی بر حذف قطار‌های محلی و حومه‌ای در صورت عدم پرداخت مطالبات رجا، این شرکت در اولین اقدام چاره‌ای جز افزایش قیمت برای ارایه این خدمات در قطار‌های حومه‌ای ندارد.

رجبی افزود: حال که یکی از مهمترین اولویت‌های دولت توسعه بخش ریلی به عنوان ایمن‌ترین وسیله سفر برای استفاده هموطنان به ویژه در مسیر‌های محلی و حومه‌ای قرار گرفته است، پس نباید با ایجاد شرایط خاص، شرکت رجا را که تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تکلیفی ریلی در کشور بوده و هست دچار مشکل و چالش کرد.

مدیرعامل رجا خاطرنشان کرد: قطعاً با افزایش قیمت در قطار‌های حومه‌ای و محلی همچنین قطار‌های تکلیفی، مردم عزیز کشورمان دچار مشکلاتی خواهند شد و شاید این تدبیر، مردم را از استفاده قطار به عنوان وسیله امن سفر منصرف کرده و دوباره به جاده‌ها بکشاند.

رجبی گفت: هم اکنون شرکت رجا به دلیل مشکلات متعدد مالی ناشی از عدم پرداخت این مطالبات، علاوه بر عدم امکان خرید و توسعه ناوگان، در تأمین قطعات، تعمیرات قطارها، پرداخت مطالبات به شرکت‌های پیمانکاری فنی و راهبری تحت فشار جدی است.

وی گفت: در خصوص پرداخت به شرکت‌های پیمانکاری رجا هم اکنون دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی کشور نیز ورود کرده و پیگیر موضوع هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از مسئولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس درخواست کرد: هر چه زودتر نسبت به این مسئله بسیار مهم واکنش نشان داده و تا دیر نشده اقدام لازم را برای پرداخت طلب رجا به عمل آورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها