کد خبر: ۴۳۵۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
امام جمعه مهاباد گفت: در دنیای امروز رسانه‌های صوتی و تصویری نقش قابل توجه و غیرقابل انکاری در تربیت جوانان دارند.
نقش ر

ماموستا قادر سهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حضور در مساجد همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده و بر مدیریت مردمی آن سفارش شده است از این رو مردم باید در عمران معنوی و مادی مسجد نقش داشته باشند.

وی افزود: در کنار آن دولت نیز وظیفه دارد به مساجد و اماکن مذهبی از حیث بنا و فرهنگی کمک کنند تا مسجد همان نقشی را که در زمان پیامبر (ص) در ابعاد مختلف ایفا می کردند در حال حاضر نیز ایفا کنند.

سهرابی با بیان اینکه مسجد نمونه با مسجد اسلامی باید به طور منسجم زمینه حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان را در مسجد جذب کند، ادامه داد: پاکیزگی مسجد، نظافت، تعامل میان متولیان مساجد در دست‌یابی به مسجد طراز اسلامی مؤثر است و از شاخصه‌های مهم به شمار می‌آید.

ماموستا سهرابی خاطرنشان کرد: روحانیان متخصص و اهل علم باید به مساجد روانه شوند و بتوانند با ارتباط نزدیکی که با نوجوانان وجوانان ایجاد می‌کنند زمینه‌های رشد آن‌ها را فراهم آورند و در مواردی هم در این مهم، موفق عمل کرده‌اند.

وی آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به حرکت امت اسلامی را از مولفه‌های مسجد ایده‌آل اسلامی دانست و تاکید کرد: مسجد نمونه اسلامی باید از لحاظ فضا، موقعیت، امکانات تبلیغی و داشتن یک عالم وارسته برای امامت جماعت، مجموعه‌هایی ازجمله کانون فرهنگی‌هنری، بسیج و امکاناتی که سبب کارآیی مسجد می‌شود مجهز شود که زمینه‌ساز تبیین معارف الهی باشد.

امام جمعه مهاباد داشتن نگاه جامع‌گرایانه، توجه به حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حوزه منابع انسانی مسجد را از دیگر مؤلفه‌هایی دانست که در رسیدن به مسجد طراز اسلامی باید مورد توجه قرار داد و گفت: بحث زیبایی‌شناسی، معماری مناسب با بهره‌گیری از معماری اصیل اسلامی و ایرانی در افزایش جاذبه های‌ مسجد تأثیرگذار است که باید این مسئله در ساخت مسجد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر باید به انتظاراتی که از مسجد با توجه به شرایط امروز وجود دارد توجه کرد و پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز در مورد جایگاه مسجد در اسلام را به عنوان یک پایه و اساس در دستیابی به مسجد نمونه اسلامی مورد توجه قرار داد زیرا با توجه دادن به این مولفه‌ها می‌توان به مسجد مورد نظر دست یافت.

سانه‌ها در تربیت جوانان غیرقابل انکار است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها