يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۱۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۹ آذر ۱۳۹۶
پزشکیان در پاسخ به تذکر کوهکن که ادبیات او را در اداره مجلس نادرست دانسته بود،‌ گفت: ایشان گفتند که از ادبیات فاخر در مجلس استفاده شود و بعد خودشان می‌گویند که داد زده شده. داد زدن ادبیات فاخر است؟
به گزارش پایگاه 598، مسعود پزشكيان نائب رئيس مجلس در جلسه علني امروز، در تذكري براساس ماده 79 آيين نامه داخلي، فرصت يافت تا پاسخ صحبت‌هاي محسن كوهكن كه از ادبيات پزشكيان در جلسه پیشین مجلس انتقاد كرده بود را بدهد.

كوهكن در جلسه 8 آذر مجلس در تذكري مدعی شده بود که پزشکیان خطاب به تذکر او گفته بود «بگیر بنشین سرجات، من جواب شما را نمی دهم، اگر می خواهید دعوا کنید بفرمایید بیرون!». او بر همین اساس از رییس مجلس درخواست کرد که این مساله را بررسی کند و در هیات رئیسه از ادبیات فاخر استفاده شود.

پس از تعطیلی 10 روزه جلسات علنی مجلس، پزشكيان امروز در پاسخ به اين تذكر كوهكن گفت: هنگام تذکر ایشان من در جلسه نبودم. ایشان گفتند كه من به ايشان بي احترامي كرده‌ام و گفته‌ام كه بيرون بروند! من فایل صوتی مذاكرات مجلس را بار دیگر گوش كردم اما چنين حرفی در آن نبود. ايشان گفتند كه هیات رئیسه از ادبيات فاخر استفاده كند و بعد خودشان ميگويند که در مجلس داد زده شده. داد زدن ادبيات فاخر است؟ داد زدن و اين كه بيايند اين جلو بايستند و بگويند كه حق نداريد حرف بزنيد، درست نيست.

پزشكيان به بازخواني اتفاقات آن جلسه مجلس پرداخت و توضيح داد: من در بحث آن روز دو نكته را مطرح كردم. يكی اینکه گفتم بايد در مملكت عدالت پياده شود. در اجرای عدالت مشكل داريم. آن روز عناوينی را براساس قرآن گفتم. بحث ديگرم تاکید بر وحدت بود. ما بيشتر از هر زماني به وحدت نياز داريم.ق رآن در جاهاي مختلف به اين نكته اشاره كرده است. ما هر روز در نماز مي‎خوانيم كه خدایا ما را به راه راست هدايت كن، اما باز با هم دعوا داريم! در حالیکه خدا صراحتا دستور داده است كه اختلاف ها را حل كنيم.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس، با اشاره به اين موضوع كه برون داد كار ما حل اختلاف نبوده است، افزود: امر به معروف و نهي از منكر يعني وحدت. اختلاف، عذاب عظيم به همراه دارد. من از وصيت حضرت علي به اين برادران گفتم. ايشان در خطبه 18 مي‎فرمايد كه راه خدا و پيغمبرانشان يكي است. خدا از اختلاف نهي كرده است.

او تصريح كرد: برون داد وحدت در كشور جالب نيست. ما بايد وحدت كنيم و گروهي جمع شود كه اختلاف هاي داخلي را حل كند. اگر مي‎خواهيم انكار كنيم و داد بزنيم، درست نيست. مجلس و ما بايد به «يد واحده» تبديل شويم. حضرت علي راهكارش اين است كه اختلاف هايتان را حل كنيد و توبه كنيد. اما ما هر روز از پشت تريبون به يكديگر فحش مي دهيم. اين كار به توصيه حضرت علي غلط است.

رئيس مجلس پس از صحبت‌هاي پزشكيان مهر تأييدي بر گفته‌هاي او زد و گفت: «اين نكاتي كه آقاي پزشكيان گفتند، نكات خيرخواهانه اي است و دوستان به آن توجه كنند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها