امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۵۱۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۱۹ آذر ۱۳۹۶
یادداشت میهمان؛
حسین نصیری

شما هم شاید روزی وسوسه شده اید که با حفظ شماره اپراتور تلفن همراهتان را عوض کنید. اما احتمالا شما هم به گزارش های خبری و صحبت های مسئولان اعتماد نکردید که می گویند بستر کاملا آماده است. من اما به دلایلی شهریور امسال از همراه اول به ایرانسل ترابرد کردم. روند خیلی ساده و سریع اتفاق افتاد. نیمه های شب درخواست را ثبت کردم و فردا صبح آقایی با پراید درب خانه بود. امضایی گرفت و سیم کارت جدید را تحویل داد. همین! فردایش من یک ایرانسلی بودم.

بیست گیگ اینترنت هدیه را دریافت کردم و شروع به تست کردم. سرعت اینترنت به طور غیر قابل باوری با همراه اول غیر قابل مقایسه بود. حتی با یوسیم و بسته های نوترینو. یکماه مکالمه ی ایرانسلی رایگان هم داشتم که به کارم نیامد.

قیمت مکالمه با همه ی اپراتورها 333 ریال شده بود و مبلغ پرداختی به عنوان هزینه ی مکالمه بعد از یک ماه سی تا چهل درصد نسبت به میانگین هزینه ی مکالمه ی من در همراه اول کاهش داشت. از طرف دیگر با فعال کردن بسته ی اینترنت بلند مدت که قیمت بسیار به صرفه تری داشت هزینه ها را مدیریت کردم.

همه چیز خوب بود تا اینکه فهمیدم در مکان های شلوغ آنتن دهی ایرانسل کیفیت نامناسبی دارد. اینترنت یا قطع میشود و یا سرعت خیلی ضعیف می شد. از این جهت همراه اول تقریبا می توانست در مکان های شلوغ هم کیفیت متوسطی را ارائه کند و اینترنت خیلی کم قطع میشد.

چند روز سر ساعت مشخصی آنتن ایرانسل قطع و بعد چند ساعت وصل می شد. با 700 تماس گرفتم و مشکل را عنوان کردم. فردایش کارشناس مربوطه تماس گرفت و تنظیمات اینترنت را برایم فرستاد!! و از طرف ایرانسل پیام آمد که مشکل شما حل شد!! پیامک دریافتی ام شکل عجیبی داشت. "کاربرگرامی، وضعیت شماره پیگیری فلان در حال حاضر resolved می باشد" شگفت زده شدم که چرا ایرانسل باید یک کلمه ی انگلیسی در پیام هایش به کار ببرد؟ هستند بسیاری که معنی این کلمه را نمی دانند و این مدل پیامک باعث گمراهی آنان خواهد شد. در نهایت مشکل حل نشد و همچنان باقی است. دوباره تماس گرفتم و همین فرایند دقیقا اتفاق افتاد.

مشکل جدی تر از جایی شروع شد که متوجه شدم به غیر از بانکها از هیچ کدام از سامانه ها پیامک دریافت نمی کنم. دوباره با 700 تماس گرفتم و فردایش کارشناس مربوطه تماس گرفت و نمونه شماره هایی که پیامک نمی آید را خواست. شماره ها را دادم و فردایش همان پیامک resolved آمد. دوباره و دوباره تا امروز که حدود سه ماه می گذرد تقریبا ده بار درباره ی این مشکل در پشتیبانی ایرانسل پرونده ی مشکل تشکیل دادم و بعد دو سه روز همان پیامک می آمد. حتی موردی بود که به دلیل پاسخ ندادن من به تلفن پرونده را بستند و همان پیامک آمد.

در نهایت به سامانه ی 195 وزارت ارتباطات پناه بردم. وقتی با این سامانه در ساعات اداری تماس میگیرید اول شخصی پاسخ می دهد که از چیزی اطلاع ندارد و باید به کارشناس مربوطه وصل کند. اما کارشناس مربوطه بسیار مشغول است و دائما با تلفن صحبت میکند. جالب اینکه این سامانه از سیستم ساده ی سانترال استفاده میکند و بعد از چند بوق اگر کسی تلفن را برندارد تلفن قطع می شود و شما باید دوباره تماس بگیرید ... شخص جدیدی گوشی را بر میدارد و کلی آسمان ریسمان می کند که با اپراتورتان تماس بگیرید و فلان... تا بالاخره به کارشناس وصل شدم و مشکل را توضیح دادم. گفت مشکل شما در واقع در همراه اول است. آنها پیامک را دریافت میکنند ولی به ایرانسل تحویل نمیدهند و ایرانسل چیزی ندارد که به شما بفرستد. راه حل هم این است که ایرانسل یک نامه بزند به همراه اول. چقدر ساده. در واقع ایرانسل بعد از سه ماه این کار ساده را نکرده بود و هنوز من در رفت و برگشت با پشتیبانی ایرانسل بودم. در نهایت منتظر اقدام سامانه ی 195 هستم.

اما تجربه ام از ترابرد به ایرانسل را اینگونه جمع بندی میکنم: هزینه ی مکالمه کمتر می شود، اما مکالمه کیفیت ندارد. سرعت اینترنت غیر قابل مقایسه خوب است. پشتیبانی ایرانسل فرایندی خسته کننده و بی نتیجه دارد. در کل اگر دو سه مشکل موجود حل شود می شود ایرانسل را هم مدتی تجربه کرد وگرنه باید بازگشت سریع به همراه اول را جستجو کرد.

حالا بیشتر معلوم میشود که چرا شما دیگر به تبلیغات گسترده، گزارش های و مصاحبه های مسئولان کمتر اعتماد میکنید! به نظر شما وزارت ارتباطات از نظر رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان چه نمره ای میگیرد؟

جهت اطلاع دوستان شرکت ایرانسل آخرین شماره پرونده ی مشکل نزد شما: 35047556

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها