يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۲۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۲۱ آذر ۱۳۹۶
بحث انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک این روزها داغ است و با معرفی خبرگان ورزش به نوعی صندلی ریاست قبل از انتخابات آتی تسخیر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته ملی المپیک ایران اگر چه در سال های اخیر با تلاش فراوان تا حدودی از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان کنار رفت و توانست به نوعی در تصمیم گیری ها استقلال داشته باشد تا روح المپیکی در کمیته اختصاصی اش در ایران دمیده شود.

مناقشات سال های اخیر در کمیته ملی المپیک و اختلاف وزارت و کمیته در برخی موارد از جمله اساسنامه ها با روی کار آمدن محمود گودرزی در وزارت ورزش و کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک فروکش کرد، اما براستی کمیته ملی المپیک جایی است که در ورزش نمی توان براحتی از کنار آن گذشت.

موازی کاری با وزارت ورزش در برخی موارد باعث شده تا دولت در نقش وزارت ورزش و جوانان همیشه نگاهی جدی به ریاست این کمیته داشته باشد.

همشهری های وزارت و کمیته یعنی محمود گودرزی و کیومرث هاشمی اگر چه در برخی از موارد اختلاف نظر داشتند، اما با این موضوع به صورت تلویحی کنار آمدند تا روز های آرامی در کمیته ملی المپیک سپری شود.

روز گذشته با نزدیک شدن به انتخابات کمیته ملی المپیک اعضای خبرگان ورزش معرفی شدند و جالب اینکه در این لیست که مورد اعتراض یکی از مدیران کمیته ملی المپیک نیز قرار گرفت نفراتی حضور دارند که خواسته یا ناخواسته وزن دولتی ها را برای تصدی صندلی ریاست سنگین تر می کند.

کیومرث هاشمی شاید در دوران حضورش در ورزش فقط یکبار ماهیت غیرورزشی اش را بروز داد و تا همین انتخابات ریاست جمهوری اخیر با تمامی دولت ها همکاری تنگاتنگ داشت، اما فقط یک اشتباه کافی بود تا هاشمی در اندیشه خداحافظی با صندلی ریاست کمیته ملی المپیک باشد. هفتادوپنجمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور کیومرث هاشمی، رئیس، علیرضا دبیر و شهریان، نواب رئیس کمیته، محمد پولادگر، رسول خادم، علی کفاشیان، محمود مشحون و فضل الله باقرزاده در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
فهرست نفرات انتخابی خبرگان به شرح زیر اعلام شد:

محمود مشحون، علی کفاشیان و رضا صالحی امیری و همچنین طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به عنوان نماینده باشگاه ها و پیمان فخری به عنوان نماینده داوران و مربیان المپیکی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مشخص و معرفی شدند.

اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته نیز در پایان به عنوان سرپرست کاروان اعزانی به رقابت های آسیایی اندونزی ۲۰۱۸ معرفی شد که البته در مصاحبه روز گذشته به دلیل اجحاف در حق وی و غیبت در لیست خبرگان ورزش کناره گیری ضمنی خود را اعلام کرد.

در نگاه اولیه براحتی می توان دریافت که در فهرست خبرگان ورزش تنها کسی که می تواند بر صندلی ریاست تکیه بزند رضا صالحی امیری است.

صالحی امیری مدتی را به سرپرستی وزارت ورزش مشغول بود و فردی از بدنه دولت است.

علی کفاشیان و محمود مشحون نیز از بازنشسته هایی هستند که بدشان نمی آید با هر سمتی به جز دبیر کلی و ریاست در خدمت مجموعه کمیته ملی المپیک باشند.

عاطفیان و طاهریان هم به همین خبره بودن قناعت خواهند کرد و حدی بالاتر از آن برای آن ها پیش بینی نمی شود.

کیومرث هاشمی می داند روز های آخری است در کمیته ملی المپیک را می گذراند و راهی در این جنگ نابرابر ندارد و با توجه به خصوصیاتی که از او می شناسیم اهل ریسک نیست و مدیریت در فضای بدون تنش و آسیب را به دعوا هایی که هر دو سرش باخت است ترجیح می دهد.

راه هایی که برای کیومرث هاشمی باقی می ماند:

اول اینکه با ائتلاف سریع و صریح با صالحی امیری کنار بیاید و دبیر کلی کمیته ملی المپیک را قبول کند و خیلی محترمانه از انتخابات ریاست کنار بکشد.

دوم اینکه در رقابت باقی بماند و همه عواقب را به جان بخرد.

کیومرث هاشمی فردی هوشمند است که در این مواقع بسیار محتاط عمل می کند و پیش بینی ائتلاف با صالحی امیری از همه جهات به خصوصیات کیومرث هاشمی نزدیکتر است.

باید دید در دوم دی ماه چه کسانی خود را برای زور آزمایی و تصاحب صندلی ریاست مهیا می کنند، اما آنچه مسلم است صندلی ریاست کمیته تسخیر شده است و دولت بدون رقیب در انتخابات کمیته یکدستی ورزش را رقم می زند.

شنیده ها در مورد داورزنی و تمایل او برای صندلی کمیته ملی المپیک با توجه به رویداد های اخیر کمی کمرنگ تر شده و البته عقل سلیم هم نمی پذیرد که معاونت قهرمانی وزارت ورزش که دست به نقد تر است را باد ریاستی که در گرو یک انتخابات است عوض کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها