به گزارش پایگاه 598، ایمان عالمی در گفتگو با مهر با اشاره به پیروزی استقلال مقابل سپاهان و شرایطی که این تیم پس از حضور شفر داشته است گفت: روند بازی این تیم از نظر فنی تفاوت چندانی با گذشته نداشت و در یک جمله می‌توان گفت در این بازی فقط توپ‌های مان بهتر به گل تبدیل شد.

* فراز و نشیب زیاد
استقلال در نیم فصل اول فراز و نشیب زیادی داشت و هرگز در طول فصل یک روند مشخص را طی نکرد. در بعضی بازی‌ها بد و در بعضی بازی‌ها بهتر بود. لذا نمی‌توان این پیروزی را ملاکی برای تغییر روند قرار داد و باید تا آغاز نیم فصل دوم صبر کرد و دید که آیا این پیروزی‌ها تداوم خواهد داشت یا خیر.

* این تیم نیازمند تغییراتی است
پر واضح است که تیم برای نیم فصل دوم نیاز به تغییراتی دارد. حتما شفر هم خودش این موضوع را درک کرده و خوب می‌داند باید در تیمش کم و زیادی انجام دهد. باید دید چه بازیکنانی از این تیم جدا می‌شوند و چه بازیکنانی به چرخه این تیم اضافه می‌شوند. این تغییرات می‌تواند در روند تیم در نیم فصل دوم تاثیرگذار باشد.

* تغییری نسبت به گذشته نداشت
استقلال مقابل سپاهان نتیجه خیلی خوبی گرفت. اما تنها در بعد نتیجه گیری عملکرد این تیم خوب بود. یکی از دلایل مهمش بی‌تجربگی دروازه‌بان حریف و ضعف مفرط این تیم بود و یکی دیگر از عوامل ثبت این نتیجه سوپرگل زودهنگامی بود که علی قربانی زد.

* نقش پررنگ دروازه‌بانان دو تیم
دروازه‌بانان دو تیم در ثبت این نتیجه خیلی موثر بودند. ضعف دروازه‌بان سپاهان و توانمندی حسینی دروازه‌بان استقلال. در روزی که دروازه‌بان سپاهان گل‌هایی خورد را که می‌توانست نخورد، حسینی روز فوق العاده‌ای را سپری کرد و بارها ناجی دروازه‌اش شد. حسینی در حالی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد که بعضا موقعیت‌هایی که سپاهانی روی دروازه استقلال خلق می‌کردند به مراتب خطرناک تر از موقعیت‌هایی بود که روی دروازه سپاهان خلق شد و تبدیل به گل شد.

شاید به جرات بتوان گفت اگر جای دروازه‌بان‌های دو تیم عوض می‌شد نتیجه‌ای کاملا برعکس در این بازی رقم می‌خورد.

* حسینی می‌تواند در جام جهانی بازی کند
تیم استقلال در این فصل مهره‌های خیلی خوبی دارد که یکی از آنها سید حسین حسینی است. دروازه‌بان جوان و شایسته آبی‌ها در این فصل و فصل گذشته بارها شایستگی هایش را نشان دادکه آخرین آن همین بازی با سپاهان بود.

بعنوان مربی با حسینی کار کردم و به توانایی‌هایش اعتقاد کامل دارم. او به زودی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی می‌شود. وی اگر بدشانس نباشد می‌تواند در روسیه برای تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کند. خوشبختی استقلال این است که دروازه‌بان جوانی در این سطح دارد.

* بدنسازی، نقطه عطف کار شفر در استقلال
گفتیم استقلال از نظر فنی نسبت به ابتدای فصل تغییری نکرده است. این را هم بگوییم که برخلاف مسائل فنی، از نظر بدنی شرایط این تیم در زمان شفر کاملا تغییر کرده و خیلی بهتر شده است.

اردوی کیش شرایط بدنی این تیم را متحول کرد و این نشان می‌دهد شفر از همه تجربیاتش برای ارتقای شرایط بدنی آبی پوشان در کیش استفاده کرد.

* گروه مرگ برای استقلال معنی ندارد
گروه بندی لیگ قهرمانان آسیا را دیدم و متاسف شدم از این که می‌گویند استقلال در گروه مرگ قرار گرفته است. این گروه باید برای استقلال گروه زندگی و برای دیگر تیم‌ها گروه مرگ باشد. اگر خاطرتان باشد خود ما در زمان مربیگری استقلال یکبار دقیقا با همین تیم ها همگروه شدیم و در آن سال توانستیم مقتدرانه در این گروه که الان تکرار شده سرگروه شویم. همان سال در آسیا به مقام چهارم رسیدیم. عقیده دارم به جای این که بگوییم استقلال در گروه مرگ قرار گرفته است، تیم‌های الهلال و الریان و العین باید بگویند چون با استقلال همگروه هستیم در گروه مرگ هستیم.

* استقلال محکوم به نتیجه گیری است
این استقلال با این مهره های خوبی که در اختیار دارد محکوم به نتیجه گیری است. هم در نیم فصل دوم و هم در لیگ قهرمانان آسیا. شفر این فرصت را دارد تا تیم را کاملا با سلیقه خودش ترمیم کند و آنگاه است که باید در نیم فصل دوم و در لیگ قهرمانان نتایج مطلوب و در خور شان نام استقلال بگیرد. بهرحال در نیم فصل دوم مسئولیت کامل همه نتایج چه خوب و چه بد با خود شفر است.