أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۵۳۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۴ آذر ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: بی‌تردید تصمیم ترامپ، اقدامی کاهنده در قدرت هم برای امریکا و هم برای رژیم سعودی است و هم تسریع بخش در افول و انزوال رژیم صهیونیستی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا، سردار احمد وحیدی با اشاره به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دولت امریکا و دستور انتقال سفارت این کشور به قدس گفت: عامل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دونالد ترامپ درخصوص قدس نوع عملکرد برخی از رژیم‌های عرب و در راس آنها رژیم سعودی است.

وی با بیان اینکه آنها در واقع هماهنگی‌شان را با این موضوع نشان دادند، اظهار داشت: این رژیم‌ها آنچنان تسلیم راهبردهای امریکا شده‌اند که کاخ سفید خیالش از سکوت و بی‌تحرکی آنها نسبت به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی راحت بود و می‌دانست این کشورها هیچ اقدامی نمی‌کنند.

وزیر اسبق دفاع ادامه داد: دلیل دیگر این موضوع آن است که امریکا فکر می‌کند با توجه به شرایط موجود منطقه و برهم ریختگی منطقه باید حداکثری کاری که در فلسطین اشغالی صورت بگیرد را انجام دهد. آنها فکر می‌کنند در شرایط کنونی کسی قدرت رویارویی با آنها را ندارد.

سردار وحیدی با بیان اینکه اقدام امریکا در مورد قدس ناشی از اشتباه محاسباتی آنها است، تصریح کرد: هم رژیم عربستان نماینده جهان اسلام نیست و هم آنها نمی‌توانند رود خروشان امت اسلام را در برابر این اقدام کنترل کند. ما امروز برای اولین بار شاهد آتش زدن پرچم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی بوده‌ایم. این مسئله نشان از پایان کار سازشکاران، تحرک جدی‌تر در عرصه مقاومت در صحنه فلسطین و بیانگر افزایش حمایت‌های جهان اسلام از مقاومت است.

وی افزود: این کار بی‌تردید تصمیم ترامپ، اقدامی کاهنده در قدرت هم برای امریکا و هم برای رژیم سعودی است و هم تسریع بخش در افول و انزوال رژیم صهیونیستی است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سوال که شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تا چه اندازه می‌تواند به ایجاد انتفاضه سوم منتج شود؟ خاطرنشان کرد: این اقدام بی‌تردید عامل انتفاضه و اتحاد مسلمانان است. البته آنها بیکار نخواهند بود و توطئه‌های جدید دیگری را طراحی خواهند کرد تا نگذارند وحدتی که حول محور مقاومت ایجاد شده، ادامه پیدا کند.

سردار وحیدی اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با توطئه‌های خود وحدت مسلمانان را متزلزل کرده و آنها از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند بحران‌سازی کنند تا اذهان را به آنسو منحرف کنند، ابراز داشت: ما باید حتما منتظر ادامه چنین بحران‌هایی باشیم و البته ما باید تلاش کنیم تا آنها در انجام این کار موفق نشوند و نتوانند افکارعمومی را را منحرف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به ارزیابی‌اش از حمایت‌های ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با تمام وجود در کنار مردم فلسطین و مقاومت اسلامی بوده است و امروز نیز مانند گذشته در کنار آنها است.

سردار وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت از ملت و مقاومت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق غضب‌شده‌شان از صیهونیست‌ها حمایت خواهد کرد، یادآور شد: ما همه جانبه چه مادی، چه روانی یا هر هر چیز دیگری از مقاومت اسلامی حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم قدس شریف که قبله اول مسلمانان و کانون توجه جدی آنها است، مورد تعرض قرار گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها