أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۵۴۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۶
در دیدار دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی مطرح شد
در دیدار نایب رییس هیات مدیره و دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران بر راه اندازی سازمان نظام اقتصاد شهری در کشور تاکید شد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دکتر سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری و جمعی از مدیران این انجمن طی سخنانی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر در کشور، فعالیت علمی، سیستماتیک و منظم خیلی کم انجام می‌شود و این اصلا مناسب نیست و باید بررسی کنیم که ببینیم از ابتدای انقلاب تاکنون چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

وی افزود: اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که در بسیاری از عرصه‌ها مانند عمران، فرهنگی، اقتصادی و ... پیشرفت‌های صورت گرفته قابل توجه نبوده و باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا با وجود ظرفیت‌های موجود پیشرفت حاصل نشده است.
رئیس دفتر آیت الله سیستانی در ایران افزود: متاسفانه در بسیاری از عرصه‌ها نه تنها پیشرفت نداشته‌ایم بلکه عقب‌ماندگی هم داشته‌ایم؛ البته معتقدم که در دو عرصه پزشکی و تسلیحاتی پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه ایران از نظر پزشکی حتی از کشورهای توسعه یافته هم بهتر است، ادامه داد: بسیاری از پیشرفت‌های پزشکی که در کشور حاصل شده است به دلیل نیاز‌هایی پزشکی در دوران دفاع مقدس بود که موجب شد تا تلاش‌های زیادی در عرصه پزشکی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خاطرنشان کرد: ما در جهان سوم کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم به شرط آن‌که با هم باشیم، یکدیگر را قبول کرده و به هم احترام بگذاریم.
وی با بیان اینکه نخبگان ایرانی،‌ بسیاری از مراکز علمی کشور‌های غربی را مدیریت و اداره می‌کنند اظهار کرد: بخش عمده ای از کارمندان ارشد ناسا، از ایرانیان هستند و این نشان‌دهنده ظرفیت و توانایی‌های ماست؛ چرا نباید از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهیم.
نماینده آیت الله سیستانی در ایران با بیان اینکه افرادی مانند پروفسور سمیعی در این مرز و بوم رشد کرده و ایرانی هستند گفت: ما باید به نخبگان خودمان بها دهیم و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم، این افراد سرمایه‌های کشور هستند و توجه به آن‌ها ضروری است.
وی با انتقاد از عدم الگوسازی مناسب اظهار کرد: ما باید طرح و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم تا الگوی‌های اسلامی را به جامع معرفی کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با تاکید بر اینکه با مدیریت صحیح می‌توانیم به همه اهداف خود دست پیدا کنیم اظهار کرد: در کشور آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد کار کردن و خدمت کردن به نظام جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: ما در کشور خلاق‌ترین افراد را داریم و می‌توانیم بهترین نوآوری‌ها را داشته باشیم البته منظور از ما، کشور‌های جهان سومی است ولی باید شعار‌ها را کنار بگذاریم و با احترام به یکدیگر به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
نماینده آیت الله سیستانی در ایران افزود: بسیاری از افراد و نخبگان دنیا از کشور‌های جهان سومی هستند ولی کشور‌های غربی با احترام و بها دادن، افراد را جذب می‌کنند.
وی با استقبال از طرح مطرح شده از سوی انجمن علمی اقتصاد شهری مبنی بر ایجاد سازمان نظام اقتصاد شهری تحقق این مهم را امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از مسائلی اقتصادی به مدیریت بازمی‌گردد؛ اگر تنها از تخصص و یا تعهد استفاده کنیم به نتیجه نخواهیم رسید، ولی اگر تعهد و تخصص با مدیریت صحیح همراه شود،‌ می‌توانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها