أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۵۴۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دکتر طباطبایی مزدآبادی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی مطرح کرد
نایب رییس هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری با اشاره به ضرورت بازسازی شهرهای عراق با مبانی معماری اسلامی گفت: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران می‌تواند کمک‌های خوبی در این زمینه داشته باشد تا سازه‌ها بر مبنای استاندارد جهانی و بهره‌گیری از معارف قرآن کریم و مسائل دینی و شرعی ساخته شوند.
به گزارش پایگاه 598، دکتر سید محسن طباطبایی مزدآبادی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار کرد: انجمن علمی اقتصادی شهری ایران که با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند در حوزه بین الملل فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و به همین دلیل توانسته سه سال متوالی عنوان بهترین انجمن علمی کشور  در گروه علوم انسانی را کسب کند. 

نایب رییس هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری با اشاره به مناسبات بین کشورهای ایران و عراق گفت: امروزه ظرفیت اقتصادی بسیار خوبی با توجه به تبادل زائر بین دو کشور بوجود آمده است که در راستای سال اقتصاد مقاومتی می‌توان فعالیت‌های مناسبی در این زمینه انجام داد؛ یکی از این موضوعات بحث نوسازی و بازسازی شهرهای عراق است که باید مطابق معماری اسلامی صورت بگیرد. 

وی افزود: امروزه با نابودی داعش فرصت خوبی برای بازسازی شهر‌های عراق با معماری اسلامی فراهم شده است؛ این الگو می‌تواند هم ارزش کیفیت معماری اسلامی را بالا ببرد و هم بازدید کشور‌های دیگر را با توجه به نوع معماری به همراه داشته باشد. انجمن علمی اقتصاد شهری ایران می‌تواند کمک‌های خوبی در این زمینه داشته باشد تا  سازه‌ها بر مبنای استاندارد جهانی و بهره‌گیری از معارف قرآن کریم و مسائل دینی و شرعی ساخته شوند.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بیان کرد: مسئله بعدی بهره‌بری از فرصت‌های اقتصادی بوجود آمده بوسیله زائرین است که اصطلاحا به آن «اقتصاد زائر» می‌گوییم؛ بر این اساس تا کنون کارهای خوبی در شهرهای عراق صورت گرفته است اما باید این طرح در اسناد راهبردی و برنامه‌های کلان به خوبی بررسی شود تا به شکل دائمی و پایدار از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود.

وی افزود: تربیت محقق و پژوهشگر برای همین فرصت‌های اقتصادی زائرها است؛ رشته‌های تاریخ اسلامی که رویکرد اقتصاد اسلامی داشته باشند در این دو کشور رشد چندانی نداشتند؛ این در حالی است که فرصت‌های شغلی برای این عرصه بسیار فراهم است و می‌تواند به اقتصاد دو کشور کمک کند. 

دکتر طباطبائی مزدآبادی با اشاره به ایجاد شهرهای هوشمند در عراق گفت: استفاده از ظرفیت‌های مجازی در این زمینه در دو کشور ضروری است و انجمن ما نیز می‌تواند این مسئله را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد تا بهره‌برداری صحیحی در این عرصه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان به مسئله بانکداری اجتماعی اشاره کرد و افزود: بانکداری اجتماعی از مسائلی است که اثرات خیلی خوبی دارد و انجمن آن را مورد مطالعه قرار داده و در این زمینه یک کتاب منتشر کرده است. بر اساس این طرح برای اولین بار بانک‌ها به مکانیزم‌های اقتصاد شهری تجهیز می‌شوند و فراهم کردن تسهیلات پایدار برای رفاه شهروندان رابطه دوطرفه اسلامی اقتصادی را در این بخش به وجود می‌آورد؛ این کتاب در طول یک سال سه بار تجدید چاپ شد و نسخه انگلیسی این کتاب نیز با تایید سازمان ملل به انتشار رسیده است و آماده هستیم که نسخه عربی این کتاب را منتشر کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها