امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۵۴۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۶ آذر ۱۳۹۶
بلیط چارتر قابل خریداری از شرکت‌های هواپیمایی نیست، بلکه این نوع بلیط‌ ها را تنها می‌توان از آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده خریداری کرد.

رپرتاژ خبری/ اغلب مسافران با واژه چارتر آشنایی ندارند و هنگامی که برای سفر هوایی جستجو می کنند از عبارت بلیط هواپیما استفاده می شود. در حالی که اگر برای جستجوی بلیط هواپیما، از واژه چارتر استفاده شود، نتیجه جستجو، نمایش بلیط های ارزانتر خواهد بود.

عبارت چارتر (Charter) به معنای "اجاره به صورت در بست" می باشد ، که معمولا آژانس‌های مسافرتی تعدادی از بلیط‌های برخی از مسیرهای پر تردد را (مثل مسیر مشهد) که در تمام فصول مسافران زیادی دارد و یا شهرهای خاصی که کارکنان کمپانی‌های بزرگ دائما در آنها به رفت و آمد مشغول هستند را به صورت عمده خریداری می‌کنند. بدیهی است در صورت خرید عمده، مبلغ کمتری به نسبت خرید تکی پرداخت خواهند کرد. به همین دلیل خرید به صورت چارتری برای آژانس‌ها و شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

تعیین قیمت بلیط چارتر از شرکت های هواپیمایی:

بلیط چارتر قابل خریداری از شرکت‌های هواپیمایی نیست، بلکه این نوع بلیط‌ ها را تنها می‌توان از آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده خریداری کرد. این شرکت‌ها به صورت سالیانه و یا فصلی تمام یا بخشی از مسیرهای هوایی پرتردد را اجاره می‌کنند. به دلیل رزرو عمده بلیت‌ها از قبل و فروش آنها به مسافران در آینده، بهای این بلیط‌ها را شرکتهای چارترکننده تعیین می‌کنند و تعیین قیمتها در اختیار شرکت‌های هواپیمایی نیست. به همین دلیل قیمت بلیط‌های چارتر بسیار متغیر است و امکان دارد در هواپیما با مسافری روبرو شوید که بلیط همان پرواز را نصف مبلغی که شما پرداخته‌اید، خریده باشد. دلیل این مساله، نوسان قیمت این نوع بلیط‌ها در زمان‌های مختلف و بر اساس شرایط شرکت چارترکننده است.

لیست مسیر های پر تردد چارتر:

بلیط چارتر مشهد کیش

بلیط چارتر کیش مشهد

بلیط چارتر مشهد تهران

بلیط چارتر تهران مشهد

انواع چارترهای هواپیما:

چارتر یا اجاره‌ی کامل هواپیما (Full Charter)

چارترکننده تمام صندلی‌های یک پرواز را در مسیری مشخص و برای دوره‌‌ای معین اجاره می‌دهد.

اجاره‌ی صندلی‌‌های هواپیما (Seat Charter)

چارترکننده تعدادی از صندلی‌های یک پرواز را در مسیری مشخص و برای دوره‌ای معین اجاره می‌دهد.

جهت توضیحات کاملتر به وب سایت جاینت مراجعه فرمائید:

https://giant.ir



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها