يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۴۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۶ آذر ۱۳۹۶
وزیر کشور با تاکید بر اینکه در دولت تصمیم گرفتیم کولبری را کلاً تعطیل کنیم، گفت: بحث عدم تعادل و توازن در اقتصاد زخم عمیقی است که فقط هم به اقتصاد منحصر نیست؛ مشکل اصلی که ما داریم، نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی، نظام بانکی و نظام اداری است.

به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران که امروز(یکشنبه 26 آذر) در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: در دولت تصمیم گرفتیم تا کولبری را کلاً تعطیل کنیم، ایجاد 15 بازارچه مرزی را رسمی کردیم.

وی ادامه داد: کالاهایی که آنها وارد می‌کنند را ما در آن مناطق قرار دهیم و تخفیف گمرکی ویژه‌ای برای این کالاها قرار می‌دهیم. کسانی که در محدوده‌ی 20 کیلومتری و 50 متری شهرها و روستاهای این مناطق هستند کارت ویژه‌ای دریافت می‌کنند. عوارض هم خواهیم گرفت ولی با تخفیف ویژه. مرزها را خواهیم بست. هرچند تبعاتی هم دارد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: بحث عدم تعادل و توازن در اقتصاد زخم عمیقی است که فقط هم به اقتصاد منحصر نیست. در امنیت و مسائل اجتماعی هم همینطور است. مشکل اصلی که ما داریم، نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی، نظام بانکی و نظام اداری است.

وی بیان داشت: فعالیت‌های اقتصادی ساده‌ترین مشکل ماست. نظام برنامه ریزی در کجای دنیا مثل ماست؟ نظام برنامه‌ریزی هیچ کدام از کشورهای توسعه یافته مثل ما نیست. نظام برنامه‌ریزی کشور، ضعف بزرگ ماست که متولی آن هم من نیستم. بنده از زمانی که نماینده بودم منتقد این وضع بودم. باید این وضع عوض شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: نظام بودجه ریزی ما هم در هیچ جای دنیا مشابهی ندارد. افزایش اختیار استاندارها در دست من نیست؛ من آنها را اداره می‌کنم. اختیاراتی که شما می‌گویید دست من نیست. ما بیش از هفتاد اختیار را گرفته‌ایم و به استاندارها داده‌ایم، اما بیش از صد اختیار موثر وجود دارد که هنوز به استاندارها تفویض نشده است.

وی گفت: وجود پول در تهران رفاه ایجاد نمی کند. بیشتر جرم و بزهکاری کشور در تهران است. نگاه باید نگاه متوازن و متعادل باشد که این، مستلزم تغییر نظام برنامه‌ریزی، نظام بودجه ریزی و نظام اداری است.

وزیر کشور با اشاره به سخنان یکی از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه اظهار داشت: این بی انصافی است که بگوییم جلسات رفع موانع تولید خود مانع تولید هستند. اینجا جلسه‌ای نیست که بخواهیم احساسی حرف بزنیم تا دیگران برای ما سوت و کف بزنند.

وی بیان داشت: بنده آگاهی کامل دارم و حاضرم ده‌ها گزارش عملیاتی بدهم که به گفته خود فعالان اقتصادی، در جلسات موانع تولید، بسیاری از موانع تولید رفع شده است.

درباره مشکلاتی که شما اشاره کردید، چند نفره از شما به همراه مجموعه‌ای از وزارت کشور جلسات مجزایی بگیریم و مشکلاتی که در حیطه وظایف وزارت کشور است را بررسی کنیم. دو مرز باشماق و تمرچین که بسته بود ظرف امروز و فردا باز خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها