أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۵۴۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سخنگوی خانواده قذافی اعلام کرد که سیف الاسلام فرزند معمر القذافی رهبر پیشین لیبی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور نامزد خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، سخنگوی خانواده قذافی اعلام کرد که سیف الاسلام فرزند معمر القذافی رهبر پیشین لیبی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور نامزد خواهد شد.

به گزارش فارس، «باسم الهاشمی الصول» سخنگوی قبایل لیبی و خانواده قذافی گفت که سیف الاسلام برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در لیبی آماده می‌شود و از حمایت بزرگ‌ترین قبایل این کشور نیز برخوردار است.

شبکه المیادین با اعلام این خبر برخی از نقاط دیدگاه سیف الاسلام درباره آینده لیبی و برنامه‌های وی برای ریاست‌جمهوری را فاش کرد که شامل برنامه‌هایی است که انتظار می‌رود سازمان ملل با حمایت شورای امنیت برای خروج لیبی از مرحله انتقالی و دستیابی به یک کشور باثبات از آن پیروی کند.

این برنامه‌ها همچنین شامل برقراری امنیت و آشتی بر اساس توزیع جغرافیایی در لیبی از طریق اجرای طرح جامع حفظ امنیت و ثبات با مشارکت همه ارکان لیبیایی است.

اجرای طرح سرشماری جمعیت لیبی تحت نظارت سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مستقل و مجرب در زمینه برگزاری همه‌پرسی و انتخابات، برگزاری همه‌پرسی درباره مسائل اختلافی بین گروه‌های لیبیایی‌ها تحت نظارت سازمان ملل و ناظران بین‌المللی به منظور تدوین قانون اساسی کشور و نیز برگزاری انتخابات سراسری بر اساس نتایج همه‌پرسی و قانون اساسی حاصله از آن، از دیگر برنامه‌های سیف الاسلام برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

سیف الاسلام پسر نخست همسر دوم معمر القذافی است. او در ژوئن سال 2011 تحت تعقیب دادگاه جنایی بین‌الملل قرار گرفت و شورای ملی انتقالی لیبی او را بازداشت کرد اما این خبر بعداً تکذیب شد و وی سرانجام در نوامبر همان سال بازداشت شد. سرانجام گروهک «گردان ابوبکر صدیق» در ژوئیه 2017 اعلام کرد که او را آزاد کرده و او به شهر زنتان رفته است.

از سوی دیگر وزرای خارجه تونس، الجزایر و مصر امروز یکشنبه در تونس نشستی را با محوریت بررسی تلاش‌های مربوط به حل‌وفصل بحران لیبی برگزار می‌کنند.

وزارت خارجه مصر در این باره اعلام کرد که در این دیدار طرح «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل برای پایان دادن به بحران لیبی و سر و سامان دادن به وضعیت امنیتی این کشور و نیز کمک به یکپارچه‌سازی نهاد نظامی لیبی بررسی می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها