يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۴۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۷ آذر ۱۳۹۶
تنفس ممنوع!
یکی از دیگر از موضوعات قابل توجه نگاه سیاسی جریان امروز حامی‌دولت به مساله آلودگی هواست؛ پیش از این از نگاه جریان اصلاح طلب و حامی‌دولت، ریشه آلودگی هوا شرایط مدیریتی بوده اما امروز در این زمینه شاهد سکوت رسانه‌ای هستیم!
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، «تمام مدارس استان تهران به‌جز فیروزکوه، دماوند و پردیس به علت آلودگی هوا امروز تعطیل است». اعلام این خبر به تنهایی عمق آلودگی تهران را مشخص می‌کند. به گزارش «عصرایرانیان»، با تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و مهدکودک غیر از فیروزکوه و دماوند روز گذشته (شنبه 26 آذر ) 96 نیز تعطیل بود. اما هوای شهر تهران، روزگذشته و در شصتمین روز آلودگی هوای پایتخت با وجود تعطیلی مدارس، برای تمام گروه‌های جامعه ناسالم شد. علاوه بر پایتخت، شهروندان 9 کلانشهر دیگر نیز روز گذشته هوای ناسالم را تجربه کردند.


روز گذشته، میزان آلاینده‌های موجود در آسمان برخی از کلانشهر‌ها همانند تهران و ارومیه به قدری بود که مدارس دوره ابتدایی این دو کلانشهر را به تعطیلی کشاند. شاخص کیفیت هوای شهر تهران عصر یکشنبه به روی عدد ۱۵۵ قرار گرفت .در ساعاتی از روز، میزان ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون به بیش از عدد ۱۵۵ رسید. با وجود اینکه مدارس روز یکشنبه ۲۶ آذرماه تعطیل بود و طرح زوج و فرد نیز به عنوان محدوده طرح ترافیک اصلی در نظر گرفته شد اما باز هم شاخص کیفیت هوا افزایش یافت و کار به جایی رسید که کیفیت هوا برای تمام گروه‌های جامعه ناسالم اعلام شد. این در حالی است که روز یکشنبه عنوان آلوده‌ترین شهر ایران به تبریز اختصاص یافت. در این استان، شاخص کیفیت هوا، عدد ۱۷۲ را نشان می‌داد. در این شرایط، هوا برای تمام گروه‌های جامعه آلوده بود.دومین شهر آلوده کشورنیز ارومیه اعلام شد . میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای ارومیه به روی عدد ۱۵۶ قرار گرفت.روز یکشنبه ۷ شهر دیگر کشور، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد.در این شرایط توصیه شد گروه‌های حساس جامعه اعم از کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر‌ها خودداری کنند.در میان ۷ شهری که کیفیت هوای آن‌ها برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۳۲ از وضعیت بدتری به نسبت دیگر شهر‌ها برخوردار بود.در استان کرمان نیز، میانگین شاخص آلودگی هوا ۱۲۸ اعلام شد. در این شهر نیز هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود و توصیه شد افراد از تردد‌های بی مورد خودداری کنند.

استان همدان نیز که نام آن استان در میان استان‌هایی با آلایندگی بالا اعلام شد، شاخص آلایندگی ۱۲۵ اعلام شده بود.در شهر کرج نیز شاخص کیفیت هوا، عدد ۱۲۱ را نشان می‌داد. کیفیت هوا در این شهر نیز طی روز‌های اخیر مطلوب نبود و شهروندان هوای پاک را استنشاق نکردند.در استان قم نیز کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه، ناسالم اعلام شد. شاخص کیفیت هوا و میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در این شهر ۱۱۱ بود.

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس پایتخت و سرگردانی خانواده‌ها
اعلام تعطیلی روز یکشنبه مهدهای کودک و مدارس ابتدایی پایتخت آنقدر دیرهنگام توسط کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اطلاع‌رسانی شد که تعدادی از خانواده‌ها مطلع نشدند.با توجه به آلودگی هوا، روز شنبه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران عصر اعلام کرد که زنگ ورزش مدارس پایتخت روز یک شنبه در فضای بسته برگزار شود و خبری از تعطیلی مدارس نبود. اما شب یکشنبه و در شرایطی که عقربه‌های ساعت از 22 شب گذشته بود، تعطیلی مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و دبستان‌های پایتخت توسط کمیته اضطرار اعلام شد؛ خبری که برای خانواده‌های دارای فرزند مهدکودکی و دبستانی بسیار دیرهنگام بود.این اعلام دیرهنگام موجب شد که صبح یکشنبه و زمانی که طبق روال همیشگی خانواده‌ها به همراه فرزندشان عازم مهدهای کودک و مدارس ابتدایی شدند، با درهای بسته مواجه شوند.



گلایه دبیرستانی‌ها: ما هم شُش داریم
البته دانش آموزان دبیرستانی از تصمیم کمیته اضطرار بسیار گلایه مند هستند و عنوان می‌کنند که این آلودگی صدمات زیادی به آنها وارد می‌کند اما مورد توجه قرار نگرفتند.یک دانش آموز دبیرستانی اظهار داشت: در شرایطی که هوای تهران آلوده است، مجبوریم به مدرسه برویم و مسلماً این آلودگی به ما لطمه وارد می‌کند.وی افزود: باید به مسئولان بگوییم که ما هم شُش داریم و در این هوای آلوده تنفس می‌کنیم.

توپ تقصیرها در خانه هواشناسی افتاد
مسئولان محیط زیست اعلام می‌کنند که دلیل دیر اعلام شدن تعطیلی مدارس به عدم ارائه اطلاعات توسط هواشناسی باز می‌گردد و به قول معروف توپ تقصیرها در خانه هواشناسی افتاده است.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه عدد شاخص قانونی برای تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا 150 است، گفت: با اعلام هواشناسی به رسیدن اعداد روی مرز 150 به سرعت کمیته اضطرار تشکیل شد.وی با تأکید بر اینکه برای تشکیل جلسات کمیته اضطرار پیش‌بینی هواشناسی تعیین کننده است، اظهار داشت: شاخص کیفیت هوا تا ظهر شنبه عدد 112 بود و به همین دلیل زمان تشکیل جلسه کمیته به 9 شب کشیده شد.

گسترش محدوده طرح ترافیک به مناطق زوج و فرد
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ هم با اشاره به این مطلب که روز یکشنبه محدوده طرح ترافیک به مناطق زوج و فرد گسترش یافت، از تشدید برخورد پلیس با خودروهای دودزا خبر داد.سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بر این اساس خودروهایی که تا قبل از این می‌توانستند بر اساس شماره پلاک خود در محدوده زوج و فرد تردد کنند،روز یکشنبه فقط براساس داشتن طرح ترافیک، قادر به تردد در این محدوده خواهند بود.وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک اعلام کرد: جریمه ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک 20 هزار تومان است. سرهنگ عابدی با اعلام این مطلب که مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت هم اکنون در معابر حضور فعال داشته و با وسایل نقلیه دودزا برخورد خواهند کرد، اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا در معابر تهران با قوت اجرا می‌شود؛ اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد جریمه شده و خودرویی‌هایی نیزکه دودزا باشد پلاکشان فک شده و پس از دریافت پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می‌شود. به گزارش «عصرایرانیان»، یکی از دیگر از موضوعات قابل توجه نگاه سیاسی جریان امروز حامی‌دولت به مساله آلودگی هواست؛ پیش از این از نگاه جریان اصلاح طلب و حامی‌دولت، ریشه آلودگی هوا شرایط مدیریتی بوده اما امروز در این زمینه شاهد سکوت رسانه‌ای هستیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
نگران آلودگی هوا نباشید.
قرص جدیدی بزودی در تمام داروخانه های سراسر کشور توزیع می شود که همه مشکلات و معضلات را حل می کند و نام آن قرص تدبیر و امید است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها