يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۵۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۲۸ آذر ۱۳۹۶
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در واکنش به آلودگی هوا شعر سهراب سپهری تحت عنوان "جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود" را در صحن علنی شورا قرائت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ری و تجریش در واکنش به آلودگی تهران شعر سهراب سپهری را در صحن علنی شورای شهر قرائت کرد.


هاشمی با قرائت این شعر که جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود، بیان داشت: امروز روز عاری از خشونت و افراطی گری است و جهان امروز از منظر تبعیض و خشونت وضعیت بدی دارد و جای مدارا در این جهان خالی است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه بیان داشت: امیدواریم به عقلانیت و جهانی عاری از خشونت و افراطی گری دست پیدا کنیم.


وی در ادامه افزود: 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه و روز جهانی مقابله با خشونت و افراطی گری است ایشان از همراهان اولیه نظام اسلامی و شخصیت‌های فعال در حسینیه ارشاد و فعالیت‌های فرهنگی و فکری به شمار می‌رفت.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: اسلام نوگرا و پویا که شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی مبلغ و مروج آن بودند در پی حل مسائل جامعه و ایجاد پیشرفت و رشد اجتماع و انسان شد و امروز پس از 4 دهه نیاز به این نگرش بیش از پیش احساس می‌شود. نگرشی که شعور را بر شور، عقلانیت را بر هیجان و پویایی را بر سکون ترجیح می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها