کد خبر: ۴۳۵۶۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۰۱ دی ۱۳۹۶
نویسنده رمان تحسین شده «فرنگیس» طولانی‌ترین شب سال را به میان کودکان زلزله‌زده سرپل ذهاب رفت و در میان آنها یلدانشین شد.

به گزارش پایگاه 598، پاییز رخت خود را بست و با اتمام طولانی‌‌ترین شب سال با نام «یلدا» زمستان رخ نشان داد.

 

بر اساس این گزارش، چهل روزی می‌شود که زلزله سهمگین سرپل ذهاب خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده و کودکانی بدون سرپرست مانده‌اند. اما هنوز هم هستند افرادی که با ذوق بسیار برای شاد کردن دل این کودکان فعالیت می‌کنند.

 

مهناز فتاحی نویسنده رمان تحسین شده «فرنگیس» از آن جمله افرادی که شب گذشته به مناسبت یلدا در جمع کودکان داغدار سرپل ذهاب به همراه همکاران خود از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حاضر شد.

 

فتاحی که مسئولیتی در کانون پرورشی هم دارد ابتدا به دیدار خانواده اعضای کانون که در حادثه زلزله کرمانشاه دارفانی را وداع گفته‌اند رفت و درگذشت این اعضای کانون را به خانواده آنها تسلیت گفت. این نویسنده در کنار دیگر همکاران خود سپس به سراغ «زانا» کودک 8 ساله کرمانشاهی از روستای قره بلاغ رفت که در این حادثه تمامی اعضای خانواده خود را از دست داده و با توجه به اینکه مدتی زیرآوار بوده بواسطه شوک 4 روز حرف نمی‌زد اما اکنون کمی صحبت می‌کند.

 

فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به این یلدا نشینی اشاره کرد و گفت: شب گذشته و به مناسبت شب یلدا به همراه همکارانم به کرمانشاه رفتیم تا با هدیه‌هایی این شب طولانی را در کنار کودکان این منطقه باشیم. ابتدا هدایا تقدیم شد و سپس در کنار کودکان برای آرامش زمین دعا کردیم. البته طی برنامه‌ای گروه سرود کانون اجرای زنده هم داشت و برای حاضران چند شعر از جمله سرود «سرزمین من» را اجرا کرد.

 

این نویسنده با بیان اینکه در سخنانم در جمع مردم این منطقه به رشادت زنان ایران اشاره کردم، ابراز داشت: ما در سرزمین‌مان شیرزنانی داریم که به واسطه رشادت آنها نام‌هایی ماندگار شده‌اند، شب گذشته هم اشاره کردم که در دوران دفاع مقدس چطور مردم ایستادگی کردند و مطمئن هستم در حال حاضر هم «فرنگیس» و شیرزنانی در منطقه و در ماجرای پیش آمده مقاومت می‌کنند و قطعا موفق خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها