أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۵۷۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۳ دی ۱۳۹۶
سروری؛ زلزله تهران را اولین آزمون شهردار جدید تهران دانسته که متاسفانه گویا در اولین آزمون خود رد شده است. وی در این زمینه معتقد است: وقتی همه مردم تهران در تکاپو و استرس زلزله بودند؛ شهردار جدید تهران (آقای نجفی) کجا بوده و چه اقداماتی را برای مدیریت بحران شهری انجام داده است؟!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، پرویز سروری با توجه به زلزله ۵.۲ ریشتری که در تهران رخ داده به تلاش‌های شهرداری سابق تهران در راستای بهسازی و ساماندهی کلان شهر تهران در هنگام وقوع بحران‌ها اشاره کرده و در این باره می‌گوید: در ابتدا باید عرض کنم که شهر تهران علیرغم اینکه به عنوان یک کلان شهر با زیرساخت‌های پیشرفته شناخته شده می‌باشد، ولی هنوز هم دارای بافت‌های فرسوده بسیاری بوده که متاسفانه عدم همکاری دولت‌ها به ویژه دولت روحانی با شهرداری موجب شده تا مقاوم سازی همه بافت‌های فرسوده محقق نشود، ولی با این حال اقدامات بسیار موثری در گذشته به منظور مدیریت بحران شهری صورت گرفته است. شاید یکی از اصلی‌ترین مواردی که بتوان به عنوان راهکار‌های اساسی در وقوع بحران شهری مثل زلزله بدان اشاره کرد، ساخت سوله‌هایی بود که مردم هنگام حوادثی مانند زلزله به آنجا پناه ببرند. سوله‌های ساخته شده تقریبا اکثر مناطق شهر تهران را پوشش داده و همراه با توسعه ورزشگاه‌ها به محل‌های امنی در هنگام وقوع زلزله مبدل شده اند. همانطور که در رسانه‌های هم مشاهده کردیم در زلزله چهارشنبه شب نیز برخی مردم به همین سوله‌ها و ورزشگاه‌های ساخته شده در دوره قبلی شهرداری تهران پناه برده و در آن جا سکنی گزیده اند.
 
عضو سابق شورای شهر تهران همچنین، با اشاره به مساله ایمنی متروی تهران، مترو را نیز به عنوان یکی از مکان‌های امن در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه دانسته و می‌افزاید: فارغ از ساخت سوله‌ها و همچنین توسعه ورزشگاه ها، اگرچه کارکرد متروی تهران چیز دیگری بوده، ولی تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و مقاوم سازی آن باعث شده که خود مترو نیز به عنوان یک پناهگاه امن برای شهروندان تهرانی محسوب شود. بدهی‌های دولت به شهرداری تهران اگرچه کار را برای توسعه مترو بسیار سخت کرده بود، ولی چنین امری مانع ادامه روند توسعه مترو نشده و مسئولین حوزه شهری با تمام قدرت در جهت رفاه و آسایش عمومی شهروندان قدم برمی داشتند.

سروری؛ زلزله تهران را اولین آزمون شهردار جدید تهران دانسته که متاسفانه گویا در اولین آزمون خود رد شده است. وی در این زمینه معتقد است: وقتی همه مردم تهران در تکاپو و استرس زلزله بودند؛ شهردار جدید تهران (آقای نجفی) کجا بوده و چه اقداماتی را برای مدیریت بحران شهری انجام داده است؟! آیا شهردار تهران به عنوان متولی امور شهری نباید در راس همه اقدامات صورت گرفته پس از زلزله حضور داشته باشد؟! در هیچ یک از تصاویر رسانه‌ای یا حتی گفتگو‌های تلویزیونی که به منظور آرامش حال شهروندان صورت گرفته ما تصویر یا مصاحبه‌ای از ایشان نمی‌بینیم. برخی‌ها می‌گویند که به ایشان به دلیل ناراحتی قلبی خبر زلزله را نداده اند؟! اگر چنین صحبتی صحت داشته باشد که وای به حال مردم تهران که شهردارشان حتی خبری از حوادث شهری ندارد؟! حتی پس از گذشت چند روز از وقوع حادثه، هنوز با واکنشی صریح و یا شفاف سازی در این زمینه توسط شهرداری تهران مواجه نیستیم گویی وی هیچ گونه مسئولیتی در قبال بحران شهری نداشته است. به نظر می‌رسد سیاسی کاری‌های و انداختن تقصیر‌ها بر گردن مدیر‌های قبلی تا یک زمانی پاسخگوی رسانه‌ها و یا تاکتیکی برای فرار از پاسخگویی می‌تواند باشد و پس از گذر زمان، مردم حقایق و واقعیت‌ها را می‌بینند. مردمی که در انتخابات به ایشان رای داده اند منتظر پاسخگویی شفاف و به موقع می‌باشند نه اینکه با فرافکنی‌های متعدد خود را از دیدگان میلیونی مردم تهران دور بنمایند.

پرویز سروری با گلایه از سیاست یک بام ودوهوای برخی از رسانه‌های اصلاح طلب نسبت به غیبت شهرداری تهران در هنگام وقوع زلزله نیز به مقایسه رفتار آقای نجفی و قالیباف در زمان وقوع حوادث پرداخته و در این زمینه عنوان می‌کند: به یاد دارم که همین رسانه‌های اصلاح طلب با اینکه در هنگام وقوع حادثه پلاسکو؛ آقای قالیباف در محل حادثه حضور داشته و شخصا فرماندهی اقدامات را بر عهده گرفته بود؛ انواع و اقسام تهمت‌ها و دروغ پراکنی‌ها را علیه ایشان به راه انداخته بودند و حتی فریاد استعفا سر می‌دادند، ولی در زمان مدیریت آقای نجفی در سکوت مطلق به سر می‌برند. گویی مطالبه گری از مدیران شهری فقط مختص به یک جریان و یا گروه سیاسی خاص بوده است. آیا غیبت غیر موجه آقای نجفی در هنگام وقوع بحران قابلیت پیگیری و مطالبه گری را نداشته، یا، چون آقای نجفی از یک حزب یا جناح همسو با جریان اصلاح طلب بوده شاهد سکوت رسانه هایشان در این زمینه می‌باشیم. اگر اصلی‌ترین هدف و کارکرد رسانه‌های شفاف سازی و مطالبه گری از جانب مردم بوده و اگر رسانه‌های اصلاح طلب خود را رسانه‌ای مستقل در راستای کمک به مردم می‌دانند باید از شهردار تهران این سوال را بپرسند که در زمان وقوع حادثه کجا بوده و چه اقداماتی به منظور بهبود اوضاع بحرانی شهر تهران انجام داده است؛ اگر هم که این سوالات پرسیده نشده و همچنان سیاست سکوت در پی گرفته شود مشخص گردیده که این رسانه‌ها اهداف حزبی و جناحی را بر خدمت رسانی به مردم ترجیح داده و بنابراین همسو با شهرداری تهران قدم بر می‌دارند نه همسو با شهروندان تهرانی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها