يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۵۷۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۰۳ دی ۱۳۹۶
گفت‌وگوی جنجالی هاشمی و یامین‌پور روی آنتن زنده برنامه جهان آرا؛
"توان نظام را زيرسوال نبريد، اين حرفهاي ضدانقلابي ازطرف شما مشكوك است، نااميد كردن مردم، ضدانقلابي است، بجاي اين حرفها، بگوييدچه كارهايي بايد انجام شود." یک لحظه فکر کردم یک اصولگرای تکفیری روبرویم می بینم. اما نه، او فرزند آیت الله هاشمی، سر لیست اصلاح طلبان لیست امید بود. چند روز پیش هم که خاتمی شیوع انتقادات به روحانی را نوعی دسیسه خوانده بود، اصلا تعجب نکردم.
سرویس سیاسی پایگاه 598، سلمان کدیور/ وقتی دیشب، در برنامه جهان آرا  محسن هاشمي به يامين پور که به وضع رسیدگی به مردم زلزله زده غرب اعتراض داشت حمله برد و گفت:

"توان نظام را زيرسوال نبريد، اين حرفهاي ضدانقلابي ازطرف شما مشكوك است، نااميد  كردن مردم، ضدانقلابي است، بجاي اين حرفها، بگوييدچه كارهايي بايد انجام شود."

یک لحظه فکر کردم یک اصولگرای تکفیری روبرویم می بینم. اما نه، او فرزند آیت الله هاشمی، سر لیست اصلاح طلبان لیست امید بود.

چند روز پیش هم که خاتمی شیوع انتقادات به روحانی را نوعی دسیسه خوانده بود، اصلا تعجب نکردم.

وجه مشترک محسن هاشمی و محمد خاتمی، علاوه بر به اصطلاح، اصلاح طلب بودنشان، آن رگ راست سنتی کهنه ای، است که با خود دارند. رگی مبتنی بر فضای امنیتی و پلیسی.

به هر حال این ادبیات سرکوبگرانه ی حاوی توهم توطئه را مرحوم هاشمی رفسنجانی (دشمن سابق آقای خاتمی که از قضا معشوق امروز اوست)  و ابوی همین آقا محسن ، برای خفه کردن اعتراضات دهه هفتاد ابداع کرد. وقتی طرح های تعدیل اقتصادی مرحوم شکست خورده و آشوب کشور را در برگرفته بود.

زمانی که تمام روزنامه ها را بجز یکی دوتا پلمپ کرد و برای نخستین بار گاز اشک آور، باتوم و شوکر، در معادلات اجتماعی ایران، خودنمایی کرده و کارآیی خود را برای آینده اثبات نمودند.

و همین روشنفکرهای اصلاح طلب که شعار امروزشان آزادی است و آن زمان در کابینه هاشمی بودند، آن جو شدید امنیتی را تئوریزه کردند و در فضیلت استبداد نعره ها کشیدند و پیراهن ها دریدند. چنان که طرح ریاست جمهوری مادام العمری آقای هاشمی را می خواستند با تغییر قانون اساسی محقق کنند.

داشتند هاشمی را به یک عمرالبشیر یا موگابه تمام عیار تبدیل می کردند. فکر می کردند جمهوری اسلامی، سودان یا زیمبابوه است.

می گویند قاتلان نه تنها حتما در تشیع جنازه مقتول شرکت می کنند، بلکه بیشتر از صاحب عزا، ناله و شیون سر می دهند و بر سر و سینه می زنند.

اگر اصولگرایان قاتلین شعارهای انقلابی و اسلامی اند، دست اصلاح طلبان نیز بیش از هر چیز به  خون آزادی آغشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
۰
۰
این به اصطلاح اصولگرایان که در مقابل احمدی نژاد سینه می درانند و عربده کشی می کنند جرا در مقابل هاشمی وحاتمی و محید انصاری و.....لال می شوند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها