أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۵۷۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۰۳ دی ۱۳۹۶
یادداشت ۵۹۸؛
وحید عزیزی
جنایت رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن وارد هزارمین روز خود شد، جنگی که به اعتراف سازمان‌های بین‌المللی منجر به ویرانی و کشتار بیسابقه ای در تاریخ این کشور شده است

رژیم آل سعود و شورای همکاری خلیج فارس وقتی نتوانستند با دخالت های سیاسی یمن را تحت کنترل خود دربیاورند، در مارس 2015 (فروردین 1394) دست به مداخله نظامی در این کشور زدند  .

عربستان سعودی در 1000 روز گذشته بیش از 2.5 میلیون موشک زمین به هوا، بمب‌های خوشه‌ای، فسفری و حرارتی بر سر زنان و کودکان و غیرنظامیان یمنی فرو ریخته و کشتار بیسابقه ای را در این کشور رقم زده است که نتیجه ای جز ویرانی و آوارگی مردم نداشته است، تاکنون بیش از 3 میلیون شهروند یمنی بر اثر حملات رژیم آل سعود به مناطق مسکونی آواره شده‌اند و اکنون سرپناهی برای زندگی ندارند.

تخریب مساجد، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، زیرساخت های بهداشتی، شبکه آبرسانی و بنادر این کشور میراث شوم دیگریست که رژیم آل سعود در یمن از خود بجا گذاشته است و در خوشبینانه ترین حالت ده‌ها سال طول میکشد تا از نو ساخته شوند.

تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون بیش از 12 هزار کشته بر جای گذاشته است که از این تعداد حدودا 5 هزار نفر را زنان و کودکان تشکیل میدهند، همچنین بنابه گزارش صندوق کودکان ملل متحد بیش از 2 میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

محاصره همه جانبه عربستان و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن باعث شده دست‌کم هفت میلیون نفر از مردم این کشور در معرض گرسنگی قرار داشته باشند، بسته شدن فرودگاه صنعا و کمبود دارو و مواد بهداشتی نیز منجر به فوت 13 هزار و 400 نفر از بیماران یمنی شده است.

از طرفی رژیم عربستان در جریان جنایتهای وحشیانه خود در یمن با بکار بردن سلاح های ممنوعه باعث شیوع بیماری وبا در بین مردم یمن شد که بنابه گزارشات سازمان بهداشت جهانی این بیماری در یمن تاکنون بیش از دو هزار و 200 قربانی گرفته است.

در هرحال اینک ملت انقلابی یمن با تحمل رنج ها و مصیبتهای فراوان توانسته‌اند 1000 روز در برابر حملات رژیم سعودی و همپیمانان غربی-عربی اش ایستادگی کنند، این "1000روز" برگ زرینی ست در تاریخِ مقاومت مردم یمن و ایضا مهر تاییدی ست بر جنایت آمیز بودن مشی حاکمان آل سعود.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها