أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۵۸۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۶ دی ۱۳۹۶
همزمان با ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، هفت رویداد فرهنگی هنری، با حضور استادان و هنرمندان هیئتی از سراسر کشور، در قالب «گردهمایی هنرمندان هیئتی» در قم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علی‌اصغر دشمیر، دبیر «گردهمایی هنرمندان هیئتی»، از برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی هنرمندان هیئتی کشور در مجتمع تربیتی ولایت قم خبر داد.
وی گفت: این گردهمایی بزرگ و تخصصی، حاصل تجمیع و همزمانی هفت رویداد «اختتامیه اولین فراخوان تولیدات ویدئویی و صوتی هیئت»، «اختتامیه سومین فراخوان گرافیک محیطی هیئت»، «اختتامیه ششمین سوگواره عاشورایی عکس هیئت»، «اختتامیه ششمین سوگواره عاشورایی پوستر هیئت»، «سومین تور آموزشی تخصصی عکاسی»، «دومین کارگاه کاربردهای خط در گرافیک» و «کارگاه آموزشی کاربردی ساخت قطعات صوتی هیئت» است.
حجت الاسلام دشمیر با بیان اینکه این هفت رویداد با حضور استادان برجسته این رشته‌های هنری و هنرمندان هیئتی سراسر کشور، در طول سه روز در این مجتمع برگزار می‌شوند، گفت: همچنین هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا در ایام ولادت حضرت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) و وفات حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها)، عکاسان شرکت‌کننده در گردهمایی با حضور در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) به عکاسی از برنامه‌ها، مراسم و بخش‌های مختلف این اماکن مقدس بپردازند.
دبیر گردهمایی هنرمندان هیئتی افزود: «محمد رجبی دوانی»، «مسعود نجابتی»، «سیدوحید موسوی جزایری»، «هادی معزی»، «علیرضا بخشی»، «سیدعباس میرهاشمی»، «جاسم غضبان‌پور»، «محمدحسین حیدری»، «کمال‌الدین شاهرخ»، «حسن قائدی»، «محمدحسن جلالی»، «حامد حجتی»، «روح الله مثنوی» و «مصطفی سیادت» از استادان حاضر در این رویدادها هستند.
حجت‌الاسلام دشمیر در تشریح جزئیات دوره‌های آموزشی هیئت‌ِ هنر گفت: شرکت‌کنندگان، همچون دوره‌های پیشین، برای شرکت در این دوره از طریق فراخوان منتشر شده در سراسر کشور، ثبت‌نام کرده‌اند.
دبیر گردهمایی هنرمندان هیئتی افزود: سومین تور آموزشی تخصصی عکاسی، در قالب بخش‌های «تور آموزشی تخصصی عکاسی حرم مطهر حضرت معصومه»، «کارگاه آموزشی بررسی موضوع در عکاسی مستند» و «کارگاه آموزشی تجزیه و تحلیل مجموعه عکس‌های عاشورایی» تشکیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در «کارگاه کاربردهای خط در گرافیک۲» که با موضوع کاربرد خط با نگاهی به اقلام خوشنویسی برگزار می‌شود، به آموزش و بررسی خطوط منسوخ شده از قبیل انواع خطوط کوفی شامل کوفی اولیه، پیراموز، تزئینی، منقوش، مزهّر، خطوط  سنبلی، بابری، طاووسی، هلالی و خطوط عربی شامل دیوانی و رقعه پرداخته خواهد شد.

دبیر گردهمایی هنرمندان هیئتی خاطرنشان کرد: به منظور رشد و ارتقای هیئات، «کارگاه آموزشی‌کاربردی قطعات صوتی در هیئت» با محورهای «تهیه‌کنندگی قطعات صوتی هیئت» «طراحی و نویسندگی قطعات صوتی هیئت» «صدابرداری و صداگذاری در قطعات صوتی هیئت» و «آواشناسی و موسیقی در قطعات صوتی هیئت» برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام دشمیر که دبیری ششمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت را نیز برعهده دارد، درباره اختتامیه این سوگواره‌ها گفت: با توجه به اتمام روند دریافت و داوری آثار، اختتامیه این دو سوگواره، همزمان با اختتامیه «سومین فراخوان گرافیک محیطی هیئت» و اختتامیه «اولین فراخوان تولیدات ویدئویی و صوتی هیئت» برگزار خواهد شد. در این اختتامیه‌ها که روز پنجشنبه هفتم دی‌ماه از ساعت هشت صبح در مجتمع تربیتی ولایت برگزار می‌شود، از بیش از ۹۰ هنرمند و اثر برگزیده، تجلیل خواهد شد.
دبیر گردهمایی هنرمندان هیئتی در پایان با اشاره به اینکه افتتاحیه این گردهمایی صبح روز چهارشنبه، همراه با آیین معنوی خطبه خوانی و تعویض گل‌های ضریح حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود، اظهار داشت: این گردهمایی عظیم از چهارشنبه ششم دی‌ماه تا جمعه هشتم دی‌ماه به مدت سه روز در مجتمع تربیتی ولایت شهر قم برگزار خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها