يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۰۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۱۰ دی ۱۳۹۶
اعتراضات به گرانی ها و وضعیت معیشتی در مشهد و برخی شهرها در کشور خبرساز شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از افکارنیوز، اعتراضات اقتصادی برخی از مردم در شهرهایی همچون مشهد به وضعیت معیشتی، گرانی، مالباختن عده ای از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در این یکی دو روز اخیر بسیار خبرساز شده است.

نه تنها مشهد که برخی شهرهای دیگر نیز مردم مخالفت خود را با گرانی ها اعلام کردند که همین موضوع باعث موضع گیری برخی مقام های مسئول در کشور شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: " مسائل اقتصادی بهانه برخی مسائل شده است. در پشت پرده مسائل دیگری مطرح است. کسانی که بانی برخی اقدامات علیه دولت شده‌اند، بدانند دود اقدامات آنها به چشم خودشان می‌رود. وقتی حرکت سیاسی در خیابان شروع می‌شود، دیگران بر آن سوار می‌شوند و کسانی که آن حرکت را شروع کردند، پایان دهنده آن نیستند. "

همچنین محسن همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران هم ضمن هشدار در مورد هر گونه تجمع در پایتخت، تجمع مشهد را کار رهبران جریان‌های سیاسی دانست: این تجمع سیاسی و بدون مجوز صورت گرفت و از سوی برخی جریانات سیاسی هدایت شد. او با هشدار به رهبران برخی جریانات سیاسی داخل کشور افزود: این اقدامات و گفتارهای ناپسند فرصت را به منافقین و سلطنت طلبان خارج نشین داده تا در این مواقع دست به اقدام علیه نظام بزنند.

از سوی دیگر آیت‌الله علم الهدی نیز در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه مشهد با تأکید براینکه باید فتنه‌شناسی را ادامه دهیم، گفت: «یک عده اشخاص آمدند بدون مجوز، نهادهای اقتصادی راه انداختند، اموال و پول‌های مردم را گرفتند، این مردم مستضعف هستی خود را دادند، یک کسی باید به فریاد اینها برسد و مشکل اینها را حل کند. بر تعداد مالباختگان اضافه می‌شود، اینها به جان و به تنگ آمدند و آمدند خواسته خود را بخواهند.»

علم الهدی در واکنش به اعتراضات اقتصادی مردم گفت: " مردم حق‌دارند مطالبه کنند و بخواهند، عزیزان مسئول ما به مطالبات مردم توجه کنند که کارد به استخوان‌شان نرسد که بیایند وسط خیابان فریاد بزنند. "

 امام جمعه مشهد با تأکید براینکه در دستگاه‌های ما، عواملی نفوذ کردند که از تبار مرفه و خوش‌گذران بوده و به فکر قشر آسیب‌پذیر نیستند، گفت: "جناب آقای وزیر نفت، وقتی مردم می‌گویند گرانی بنزین همه اجناس را بالا می‌برد و گران‌تر می‌کند، جواب این مطالبه این نیست که بنزین 1500 تومان از قیمت بنزین در همه کشورها کمتر است! آقای عزیز! این 1500 تومان را در اتومبیل‌های شاسی‌بلند آخرین سیستم میلیاردی نبین، این قیمت را در باک وانت‌بار فقیر مستضعفی که می‌خواهد یک عائله 10 نفری را با این وانت‌بار اداره کند ببین. "

اما امام جمعه مشهد نکته بسیار روشنی را به صراحت بیان کرد و گفت: "یک حرف هم با مردم دارم؛ مطالبات اولیه شما بر حق بود، از گرانی به تنگ آمدید بیایید مطالبه کنید، مالباخته‌اید مطالبه کنید. اما حاضرید محسن حججی سرش را بدهد ولی برای مطالبه جنابعالی، یک عده اراذل ‌و اوباش جمع شوند و بگویند سوریه را ول کن، مشکل ما را حل کن؟ درست است شما غذا بشوید برای رسانه‌های دشمن؟ شما با هر فراخوانی به عرصه نیایید. "

علم الهدی با تأکید براینکه مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود، گفت: رسانه‌های خارجی اگر مردم‌اند، راهپیمایی فردای 9 دی را پخش کنند. طبیعی است عربده‌کشی یک مشت سودجویی که وسط یک عده مطالبه‌گر بر حق آمدند وضعیت مطالبات آنان را ابزار کنند، آن را به‌عنوان صدای ملت در مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند منعکس کنند اما به فریادهای حماسی مردم در 9 دی اعتنا نخواهند کرد.

 ‌   

جالب اینجاست رسانه های ضد انقلاب و وابسته به آمریکا و انگلیس ساکت ننشست و خواست از مطالبات اقتصادی مردم موج سواری سیاسی کند.

حتی به نظر می رسد برخی نیروهای نفوذی دسمن به صف مطالبه کنندگان اقتصادی اضافه شده و سعی در منحرف کردن تجمعات داشتند و شعارهایی را ساماندهی می کردند.

به نظر می رسد در موضوع تجمعات اخیر باید دو موضوع را توجه جدی داست، اول اینکه همانطور که بارها مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید حل شد، همه مسئولان کشور در همه قوا، دستگاه ها و سازمان ها باید اولویت خود را حل مشکلات مردم و خدمت رانی به مردم را در دستور کار قرار دهند.

دومین مساله نیز اینکه کسانی که دغدغه های اقتصادی دارند هشیار باشند ضد انقلاب به دنبال هر روزنه برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران می گردد و از هر فرصتی برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کند.

اگر چه دشمنان نظام و انقلاب باید به خوبی فهمیده باشند این مردم اگر کوه مشکلات نیز بر سر راه داشته باشند باز هم به پای آرمانهای انقلاب ایستاده و از نظام دفاع خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها