امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۶۱۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۱۲ دی ۱۳۹۶
در برنامه نود چه گذشت؟
در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره پیش بینی نتیجه بازی تراکتورسازی و استقلال در هفته هجدهم پخش شد. در پایان نیز بیش از یک میلیون و 825 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 46 درصد به پیروزی استقلال و 31 درصد به برد تراکتورسازی در دیدار هفته هفدهم این دو تیم رای دادند.
به گزارش پایگاه 598،برنامه ۱۱ دی نود با محوریت بررسی هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۲۲:۴۲ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره پیش بینی نتیجه بازی تراکتورسازی و استقلال در هفته هجدهم پخش شد. در پایان نیز بیش از یک میلیون و 825 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 46 درصد به پیروزی استقلال و 31 درصد به برد تراکتورسازی در دیدار هفته هفدهم این دو تیم رای دادند.

عادل و ماجرای جنجالی کارت عمدی بازیکن استقلال!

امشب عادل دست روی موضوع جالبی گذاشت. او به محرومیت جپاروف پرداخت و پس از پخش صحنه خطای شدید او روی بازیکن استقلال خوزستان گفت: «داور این صحنه را ندید تا چند دقیقه بعد جپاروف بازیکن حریف را هول بدهد و به داور بگوید به من کارت بده دیگر! الان هم او در کنار خانواده اش در تعطیلات ژانویه است.» عادل همچنین با نشان دادن قانون در این زمینه، خواست تا به مسئله جپاروف رسیدگی شود.

  افشاگری عجیب یک استقلالی درباره بازیکنان سفارشی! 

امید روانخواه سرمربی سابق سپیدرود رشت دست به افشاگری بزرگی زد. او گفت چندی قبل فردی به اسم رضایی به او زنگ زد و گفت عمویش محمدرضا رضایی در مجلس است و به مالک نفت تهران کمک کرده است و می خواهد به عضویت تیم سپیدرود در بیاید. روانخواه می گوید: «او می گفت در لیگ دو عمان بازی کرده است. می گفت در مسایل مالیاتی به جهانیان مالک نفت کمک کرده است. ولی من گفتم تست می دهی اگر خوب بودی، عضو تیم می شوی. دیروز بود که فهمیدم او با سپیدرود قرارداد بسته است! تماس گرفتم جواب نداد و از شماره ناشناس زنگ زدم جواب داد و گفت شما به چه اجازه ای با تیم قرارداد بسته ای؟که گفت مالک باشگاه به من اجازه داده است.» البته تن زاده مالک این باشگاه تکذیب کرد و گفت هرگز با بازیکنی به اسم رضایی قرارداد نبسته اند.»
در ادامه روانخواه فاش کرد که دو سه بازیکن پولی در تیم سپیدرود رشت حضور داشتند!

نماینده مجلس: این بازیکن سفارشی فامیلم نیست، موکلمه!

محمدرضا رضایی نماینده مجلس و رییس کمیسیون عمران مجلس در واکنش به این ادعا که گفته شد یک بازیکن به عنوان برادر زاده ایشان به تیم سپیدرود پیوسته واکنش نشان داد و در برنامه 90 گفت:« من برادرزاده فوتبالیست ندارم و ایشان از اسم من در حال کلاه برداری است. »

رضایی پس از اینکه چهره بازیکن مورد نظر را دید گفت:« ایشان هیچ نسبتی با من ندارد و اهل جهرم است و من تاکنون نام هیچ بازیکنی را به هیچ مربی ای نداده ام. ایشان موکل من است.»

در ادامه تن زاده مالک باشگاه سپیدرود روی خط برنامه آمد و گفت با بازیکنی به اسم رضایی قرارداد نبسته اند و اگر فرمی هم پر شده، قطعا باطل می شود و علی کریمی کلا درباره این مسایل تصمیم گیری خواهد کرد.

عجیب اما واقعی؛ مسافرکشی چند بازیکن نفت‌تهران!

نفت تهران جزو سوژه های اصلی و سرزمین عجایب لیگ هفدهم است. تیمی که قرار بود با پرداخت کردن تمام بدهی های گذشته، سرمایه گذاری کلانی در فوتبال داشته باشد، در هفده هفته لیگ برتر 6 مربی عوض کرده است و بازیکنان این تیم هنوز پولی دریافت نکرده اند. برنامه 90 مصاحبه ای با بازیکنان این تیم گرفت که محسن بنگر و ایمانی در این مصاحبه گفتند که چند بازیکن به دلیل مشکلات مالی، در اسنپ و تپ سی کار می کنند. نفت تهران امروز به یک اسپانسر جدید واگذار شد و هومن افاضلی هدایت زرد های تهرانی را بر عهده گرفته است.

ساکت: آدیداس از توافق با ما سر باز زد

محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: بنابر اعلام آدیداس بوسنی و برخی دیگر کشورها قراردادشان با آنها همانند ایران بوده و فدراسیون فوتبال در تلاش بوده طبق برنامه اقتصادی مدون، به یک ثبات برند برسد.

او ادامه داد: اگر پیراهن تیم ملی آلمان سالانه رقم قابل توجه میلیاردی در کشورش فروش می‌رود، به دلیل یک ثباتی بوده که برای البسه تیم ملی ایجاد کرده‌اند.

ساکت تصریح کرد: در خردادماه 95 پیراهن تیم ملی از جیووا به آدیداس تغییر کرد؛ آن مقطع با آدیداس مذاکره کردیم که ما را به بخش منطقه‌ای معرفی کردند؛ ما هم برنامه داشتیم در کار چهار ساله به ثبات برند برسیم اما آدیداس از این موضوع سر باز زد و ما هم در میانه مسابقات انتخابی جام جهانی بود و اصلا نباید برند را عوض می‌کردیم چون کادر فنی و بازیکنان از آن رضایت داشتند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال یادآور شد: قرارداد چهار ساله با آدیداس به یک ساله تبدیل شده و بازیکنان ما در بازاریابی فدراسیون تیم قوی‌ای هستند و تلاش می‌کنند برای سال آینده که قرارداد با آدیداس تمام می‌شود، به شرایط با ثباتی برسند که مردم و آدیداس رضایت داشته باشند این همکاری ادامه پیدا کند.

ساکت عنوان کرد: البسه آدیداس در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی رایگان بود و قرار شده تا پایان جام جهانی 2018 با آدیداس همکاری را ادامه دهیم

او اذعان کرد: در اردیبهشت ماه 96 آدیداس اعلام کرد حاضر به همکاری نیست و پس از آن، برندهایی به ما درخواست همکاری داشتند اما در کیفت کالا، رضایت‌مندی و ... آنها دچار ابهام بوده است؛ آدیداس یک برند عالی است و قراردادی تا پایان سال 2018 با آنها امضاء کردیم که امیدوار هستیم مثل بسیاری از کشورها مثل آلمان و برزیل به یک ثبات برند برسیم تا درآمدزایی هم انجام گیرد.

ساکت در خصوص اینکه هدایتی مدعی شده مبلغ بخش اول البسه آدیداس تیم ملی را داده است، ابراز کرد: در یک مقطعی در مرحله اول برای تامین البسه تیم ملی باید پول پرداخت می کردیم که آقای هدایتی این کار را انجام دادند؛ اما بعد از دو بازی تا پایان مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی تا به امروز آدیداس رایگان پیراهن داده است.

او با بیان اینکه به دلیل ندادن پول‌هایی مثل حق پخش از هدایتی پول پیراهن گرفته‌اند، عنوان کرد: اینکه صدا و سیما حق پخش را نمی‌پردازد، فدراسیون و باشگاه ها مجبور هستند از تمام ارگان‌ها و افراد درخواست کمک داشته باشند؛ نباید راجع به حق پخش صحبت شود، باید پول آن به فدراسیون و باشگاه‌ها را پرداخت کنند.

آنالیز برنامه 90 (علی علیپور)

علی علیپور، آقای گل حال حاضر لیگ برتر و ستاره پرسپولیس در نیمی از گل‌های این فصل پرسپولیس گل زده یا گل ساخته است؛ او دومین بازیکن پرسپولیس در زدن بیشترین شوت و بهترین در شوت بوده و خلق 7 موقعیت گلزنی داشته است؛ علیپور برای زدن هر گل نیاز به 3 موقعیت دارد در حالی که طارمی هفت و منشا 14 فرصت برای زدن گل نیاز داشته‌اند؛ تکنیک عالی ضربه‌زنی و تکیه گذاشتن یک پا برای زدن شوت نهایی از تکنیک‌های بالای گلزنی او محسوب می‌شود؛ در 11 گل این فصل علیپور هشت گل با یک بار لمس توپ بوده و سه گل دیگر تنها با دو بار لمس توپ بوده است؛ علیپور 6 گل را با پای راست و 7 گل را با پای چپ به ثمر رسانده است.


مرفاوی: حذف استقلال از آسیا دروغ بود

صمد مرفاوی، سرمربی اسبق استقلال تهران در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه نود پیرامون شکایتش از این باشگاه اظهار کرد: سال 89 مربی مس کرمان بودم و آن زمان یکی از مدیران استقلال را دیدم و گفتم این طلبم چه می‌شود که گفتند پولی نداریم به شما بدهیم و وضع مالی خوبی نداریم؛ شما به سازمان لیگ و کمیته انضباطی شکایت خود را ببرید و بعد از دریافت حکم، از سازمان لیگ پول می‌گیرید.

او ادامه داد: کمیته انضباطی به سود من رای داد اما در جلسه کمیته انضباطی، هیچکس از اعضای استقلال نیامد که دفاعی انجام دهد؛ ما این رای را گرفتیم و به سازمان لیگ بردیم؛ رییس سازمان لیگ گفت استقلال بدهکار است و پولی نداریم؛ از آن زمان استقلال چهار، پنج مدیر عامل و فدراسیون و سازمان لیگ دو رییس عوض کردند ولی هیچکس به رای من هیچ اهمیتی نداد.

مرفاوی تصریح کرد: تماشاگران استقلال می‌گویند چرا به خودی‌ها این موضوع را نگفتید؛ هفت سال است من این موضوع را می‌گویم که این طلبم را بدهید اما کسی به من محل نگذاشت؛ کسی جای من باشد چه کاری انجام می‌دهد؟

سرمربی پیشین استقلال تهران عنوان کرد: آخرین بار هفدهم مهرماه 96 ، نامه‌ای به افتخاری نوشتم و حکم‌ها را نشان دادم که اگر طی سه روز طلبم را ندادید، این قضیه را به AFC اطلاع می‌دهم؛ یکی از مسؤولان باشگاه استقلال به من زنگ زد 50-40 درصد پولت را می‌دهیم؛ گفتم این شکایت برای هفت سال پیش است و تمام پولم را می‌خواهیم اما به دروغ گفتند وزیر ورزش دستور داده فقط 50 درصد مطالبات را بدهیم.

او با بیان اینکه بنده می‌دانم وزیر ورزش هیچ وقت در این مسائل وارد نمی‌شود، گفت: به آقای افتخاری همین موضوع را گفتم که ایشان هم همین حرف را زد که نهایتا 70 درصد می‌دهیم؛ اما بدانید من هفت سال پیش می‌توانستم با 130 میلیون یک خانه بخرم اما حالا نمی‌توانم منزلی اجاره کنم.

مرفاوی ابراز کرد: در این مدت باز هم هیچ خبری از باشگاه استقلال نشد؛ دو حکمی که داشتم را ترجمه کردم و به AFC بردم که پس از دو هفته از باشگاه استقلال تماس گرفتند و گفتند تمام پولت را می‌دهیم که این کار را کردند و پرونده بسته شد.

سرمربی پیشین استقلال یادآور شد: حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اصلا صحت نداشت و آنهایی که این مسائل را می‌گفتند، می‌خواستند من را مقابل تماشاگران قرار دهند.

مرفاوی اظهار کرد: چرا وقتی یک خارجی به ایران می‌آید و شکایت می‌کند، پولش را می‌گیرد؟؛ به کسی پیشنهاد نمی‌دهد AFC برود ولی بنده اگر اطلاع نمی‌دادم، هنوز هم باید برای شکایتم پیگیر می‌شدم.

ترین‌های هفته هفدهم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: پیمان بابایی، احسان تاییدی، احسان پهلوان، مسعود ابراهیم‌زاده، حسین بادامکی، سرور جپاروف، گادوین منشا، علی دشتی، بشار رسن، رضا میرزایی، امیرحسین فسنگچی، حسن جعفری، کیوان امرایی، داریوش شجاعیان، اکبر صادقی و محسن کریمی.
- تیرک دروازه: میلاد کمندانی(مقابل سپاهان).
- نجات هفته: سلمان بحرانی(برابر استقلال تهران).
- کار تیمی: سیاه جامگان(مقابل سپیدرود).
- موقعیت از دست رفته: سرور جپاروف(برابر استقلال خوزستان).
- پاس گل: ساسان انصاری(مقابل پدیده).
- مهار: سعید جلالی‌راد(برابر سپاهان).
- گل برتر: میلاد جهانی(مقابل سایپا).


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها