يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۱۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۱۲ دی ۱۳۹۶
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم:
اگر بخواهیم بهره‌وری طرح ها و پروژه‌ها را بالا ببریم باید طریقه استفاده از زیرساخت های شهری را به شهروندان آموزش داد، هرچقدر آگاهی و اطلاع شهروندان از طرح ها و زیرساخت های شهری بیشتر باشد، بهره‌وری بیشتری از این طرح ها خواهیم داشت.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598: روح الله امراللهی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در مصاحبه با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه 598 ضمن اشاره به جشنواره فرهنگی-نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» که هم اکنون در سطح شهر قم در حال برگزاری است گفت: به طور کلی برای اجرای هر طرح یا پروژه‌ای دو مرحله وجود دارد، مرحله اول ایجاد زیرساختهای فیزیکی است که در حوزه شهری میتوان به ساخت جاده، پل و پیاده‌رو و ... اشاره کرد و مرحله دوم، بخش نرم افزاری است که درواقع به چگونگی استفاده از این زیرساخت‌ها توجه دارد.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم بهره‌وری طرح ها و پروژه‌ها را بالا ببریم باید طریقه استفاده از زیرساخت های شهری را به شهروندان آموزش داد، هرچقدر آگاهی و اطلاع شهروندان از طرح ها و زیرساخت های شهری بیشتر باشد، بهره‌وری بیشتری از این طرح ها خواهیم داشت.

امراللهی افزود: چنانچه در زمینه مسائل شهری آموزش های لازم را به مردم منتقل کنیم دیگر شاهد اختلال در نظم شهری نخواهیم بود.

وی گفت: اگر ما در زمینه ترافیک شهری بهترین زیرساخت ها و امکانات را داشته باشیم ولی آموزش های لازم به مردم داده نشده باشد، بهره‌وری مناسبی از این زیرساخت ها و امکانات نخواهیم برد.

امراللهی
بیان کرد: برای افزایش بهره‌وری زیرساخت ها و امکانات شهری باید بستری ایجاد شود تا قوانینی که در این حوزه وجود دارد به اجرا دربیاید و اجرای قوانین شهری محقق نمیشود مگر اینکه آموزش های لازم در این حوزه به مردم داده شود.

امراللهی ضمن اشاره به جشنواره فرهنگی-نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» گفت: وقتی آموزش از طریق کارهای نمایشی انجام شود همه رده های سنی میتوانند از آن بهره‌مند شوند، در امر آموزش بیشتر تمرکز باید بر رده های سنی پایه گذاشته شود.

وی ادامه داد: نمایشی بودن طرح های فرهنگی میتواند برای همه رده های سنی مخصوصا رده های سنی پایه جذابیت داشته باشد که این موضوع سهم مهمی در پیشبرد طرح های فرهنگ ساز در حوزه شهری خواهد داشت.

امراللهی افزود: سرمایه گذاری آموزشی در رده های سنی پایه تاثیراتی بلندمدت را به دنبال خواهد داشت، بر همین اساس در زمینه ترافیک، شهرسازی، مدیریت پسماند و دیگر مسائل شهری میتوانیم از آموزش نمایشی جهت فرهنگ سازی عمومی کمک بگیریم.

وی در پایان بیان کرد: بکارگیری آموزش های نمایشی جهت ترویج فرهنگ شهری در کشورهای توسعه یافته امری پذیرفته شده است و در کشور ما نیز سعی شده با الگوبرداری از این طرح ها گامی مهم در حوزه فرهنگ سازی شهری برداشته شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها