يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۲۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۶ دی ۱۳۹۶
مردم شریف ایران با حضور حماسی خود در ۱۳ دی‌ماه امسال رفتار آشوبگران را محکوم و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند، اما مبادا دولت تلقی اشتباهی از این رفتار و حضور مردمی پیدا کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که آشوب‌های اخیری که در ایران و به بهانه مسائل اقتصادی آغاز شد، سرمنشأ خارجی داشت و هرچقدر زمان می‌گذشت مستندات کافی و لازم از این حرکت به بیرون درز پیدا کرد.

کما اینکه سردار آسودی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشت اشاره کرد که سازمان اطلاعات سپاه توانسته بود به تلفن یکی از لیدر‌های آشوب گران نفوذ کند و به مکالمات آن‌ها را شنود نماید. در این شنود آشوب گران به‌وسیله سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه و با وعده دریافت پول به کف خیابان آمده بودند.

حضور بسیار کم آشوب‌طلبان و تخریب اموال عمومی از همان ساعت اول موج بسیار منفی را در میان مردم به وجود آورد و برخلاف انتظاری که دستگاه‌های امنیتی بیگانه همانند عربستان داشتند مردم با هوشمندی به آشوب‌ها دامن نزدند و سریعاً خط خود را از آن‌ها جدا نمودند.

در تهران که مالباختگان مؤسسات مالی در ساعت اول اعتراض حضور داشتند پس از مشاهده رفتار خشونت‌آمیز آشوب گران از ادامه اعتراض دست برداشتند و در روز بعد اصلاً در تجمعات حضور پیدا نکردند تا نشان دهند مسئله آن‌ها تنها اقتصادی است و ارتباطی با خشونت‌طلبی و شعار‌های تند سیاسی ندارد.

البته که آشوب گران سعی داشتند فضای جامعه را ملتهب کنند، به شهادت رسیدن یکی از پاسداران اصفهان، شلیک به مردم توسط آشوب گران و مقصر نشان دادن نیرو‌های انتظامی و امنیتی، حمله با سلاح سرد به دانشجویان و بردن انگشت‌های آنان از همین پروژه‌هایی بود که البته با هوشیاری مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط به نتیجه نرسید.

امریکا و رژیم صهیونیستی هم در همان ساعت اول موضع خود را روشن کردند و خود را در کنار آشوبگران قراردادند تا نشان دهند که هرگز و هیچ‌وقت نمی‌شود به امریکا و سیاست‌های این کشور اطمینان داشت، چراکه از اولین فرصت برای سرنگونی نظام حاکم بر کشور استقبال می‌کنند. البته هنوز هم افرادی در دولت پیدا می‌شوند که تمایل ندارد لفظ «دشمن» را برای آمریکایی به کار ببرند!

در کنار این مسائل، گروه‌ها و نیرو‌های سیاسی هم رفتاری بسیار پخته و عاقلانه داشتند و در همان روز اول در کنار پذیریش حق اعتراض به مشکلات رفتار آشوبگران را محکوم کردند. کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی رفتار‌های آشوب‌طلبان را خط دهی از خارج از کشور دانست و توران، ولی مراد از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب هم عنوان کرد که نمی‌توان واژه مردم را بر روی اغتشاش‌گران گذاشت.

مصطفی تاج‌زاده هم که این روز‌ها جزو منتقدین جدی سیاست‌های کشور محسوب می‌شود در توییتر خود رفتار‌های آشوب‌طلب‌ها را محکوم کرد.

از چهارشنبه هفته گذشته هم خروش مردم میهنمان در راستای حمایت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی آغازشده است و بدل به دومینوی بزرگی شد. در اکثر مراکز استان مردم با حضور خود در خیابان‌ها به‌نوعی دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

درواقع آشوبگران با هدایت دستگاه‌های امنیتی در تلاش بودند که ۹ دی را به فراموشی بسپارند، اما با هوشمندی مردم، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و البته رفتار عاقلانه گروه‌های سیاسی، شاهد خروش مردم در راستای محکومیت رفتار اغتشاش‌گران بودیم و ۱۳ دی هم به تقویم افتخارات مردم این سرزمین اضافه شد.

البته نباید این حضور گرم مردمی را به‌حساب نبود مشکلات و یا رضایت از رفتار‌های اقتصادی مردم تلقی کرد. مردم از مسئولین گله‌مندند و صدالبته که حق هم دارند. این نارضایتی از مسئولین را رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ و در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به‌صراحت بیان نمودند و فرمودند: «به مسئولین عرض می‌کنم که این حضور مردمی در بیست‌ودو بهمن را به‌حساب گلایه نداشتن آن‌ها از فعّالیّتهای ما مسئولین به‌حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیز‌هایی که در کشور می‌گذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هر جا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج می‌کنند. هر جا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هر جا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هر جا پیش نرفتن کار‌ها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آن‌ها از ما مسئولین یک حرف دیگر است».

این صراحت در انتقاد از عملکرد رهبر انقلاب مختص دولت روحانی نیست، اتفاقاً زمانی هم که مرحوم هاشمی رفسنجانی ریاست جمهوری را به دست داشتند، رهبر انقلاب بار‌ها از این جنس تذکرات و انتقادات را به آقایان گفته بودند؛ اما نکته اینجاست که عمده افراد حاضر در دولت اول و تا حدودی دولت دوم آقای روحانی یا در دوره مرحوم هاشمی مسئولیت داشتند و یا از ارادتمندان منش و مدیریت ایشان محسوب می‌شوند.

نباید فراموش کرد که ماحصل عملکرد اقتصادی هاشمی رفسنجانی منجر به اعتراضاتی مشابه در مشهد و اسلامشهر شد که متأسفانه در آن اعتراضات هم عده از مردم کشته شدند. گزارش آن اعتراضات را اولین بار سعید جلیلی در مناظرات تلویزیونی سال ۹۲ و در نقد عملکرد روحانی به زبان آورد. حالا دقیقاً افرادی که در دولت هاشمی مسئولیت داشتند در سال ۹۶ و پس از ۲۰ سال عیناً همان مشکلات را به وجود آورده‌اند. اعتراض مردم به وضعیت اقتصادی و ملتهب نمودن فضا!

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که وضعیت اقتصادی دولت نامطلوب است، کشور بسیار گران اداره می‌شود، بدنه دولت اعم از وزرا و معاونان و استانداران چالاک و چابک نیستند و وضعیت عمرانی و صنعتی کشور اصلاً شرایط مطلوبی را ندارد.

البته آقای روحانی همیشه در پشت تریبون عنوان می‌کند که «باید» کار‌های متعددی کرد، «باید» صنعت کشور رشد پیدا کند، «باید» با فساد مبارزه کرد و...

این جنس صحبت‌ها البته انتقاد رهبر انقلاب را برانگیخت که مخاطب این «باید» ها، شخص آقای روحانی و گروه کاری خودشان است. رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام فرمودند: «آقای رئیس‌جمهور هم در صحبتشان مفصّل پرداختند به مسئله‌ی اقتصاد و کار‌هایی که باید انجام بگیرد. البتّه ایشان مواردی را ذکر کردند که «باید این کار بشود، باید این کار [دیگر]بشود». مخاطب این باید‌ها کیست؟ خود ایشان؛ یعنی [مخاطب]این باید‌ها غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری‌شان در دولت دوازدهم، هیچ‌کس دیگر [نیست]»

در کنار این موارد سن بالای کابینه دولت و عدم درک صحیح آن‌ها از تحولات اجتماعی دنیای جدید مزیت بر علت شده تا بر خشم و نارضایتی عمومی مردم از عملکرد دولت بیفزاید.

در آخر اینکه هرچند مردم شریف ایران با حضور حماسی خود در ۱۳ دی‌ماه امسال رفتار آشوبگران را محکوم و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند، اما مبادا دولت تلقی اشتباهی از این رفتار و حضور مردمی پیدا کند. مردم به‌نوبه خود از دولت و عملکرد اقتصادی آن گله‌مند هستند و حضور آن‌ها در حمایت از رهبر انقلاب، آرمان‌ها امام راحل (ره) است.

از سوی دیگر امیدواریم که آقای روحانی حضور آشوبگران را تنها یک اقدام ضد امنیتی تلقی نکنند. هرچند رفتار آن‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شد، اما قطعاً نشان از کاستی‌های شدید جامعه بود. بهتر است که دولت با توجه به حضور گرم مردم‌به‌دور از بازی‌های سیاسی و اختلاف‌افکنی‌ها، با اتکا به توان جوانان کشور سرعت بیشتری به رشد و توسعه کشور بدهند. قطعاً مردم نجیب ایران لایق بهترین‌ها رادارند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها