أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۳۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۶ دی ۱۳۹۶
مصطفی تاج‌زاده از حمایت تا براندازی نظام جمهوری اسلامی (بخش اول):
در حوادث 18 تیر 1378 وی در نقش معاون سیاسی وزیر کشور وقت اصلاحات با حمایت از عناصر افراطی دائماً در میان وزارت کشور و کوی دانشگاه در تردد دیده‌شده و برخی از آگاهان بیان می‌کنند که غائله کوی دانشگاه توسط وزارت کشور هدایت می‌شود ازجمله نامبرده در تجمعی که جلوی وزارت کشور می‌شود معترضان را به از جا کندن درب جایی دیگر فرامی‌خواند نه وزارت کشور؟!
سرویس سیاسی پایگاه 598/ رضا احمدزاده، همه ما با نام مصطفی تاج‌زاده آشنایی کامل داریم تحصیل‌کرده سیاسی‌کاری که از دوران اصلاحات تاکنون با شدت و ضعف حوادث سیاسی نامش یکی از ارکان اصلی و تحریک‌کننده فتنه‌گران و براندازان بوده است. تولد تهران از پدر و مادری اصلاتا اصفهانی است که در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی حضور داشته است.

بیشترین زمانی که می‌توان نقش وی را پر رنگ‌تر از همیشه مشاهده کرد دوران موسوم به اصلاحات است که در آن وی به‌عنوان مشاور وزیر کشور دولت هفتم یای به ساختمان فاطمی گذاشت و در غائله‌های بعدی توانست خودی نشان داده و عکس و نام و فیلمش را در حافظه تاریخی ملت ایران و به‌عنوان یک برانداز سیاسی برای همیشه ماندگار سازد.

بیان فعالیت‌های سیاسی قبل از انقلاب اسلامی و در زمان حیات امام خمینی (ره) به دلیل اینکه وی به‌عنوان یک شخصیت حقوقی و حتی حقیقی نمودی در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ندارد منظور نظر این نوشتار نیست لذا از آن گذشته و برای بیان اینکه وی برخلاف آنچه برخی‌ها فکر می‌کنند دارای پشتوانه فکری – سیاسی مستقل و یا حتی تأثیرگذاری در جریانات سیاسی نداشته و شاید بتوان وی را به‌عنوان نماد میدانی جریان برانداز که عناصر پشت پرده از وی برای عملیاتی سازی شعار معروف "فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا" در خیابان‌ها بهره‌برداری می‌کنند دانست.

لذا در بخش اول این نوشتار به‌صورت گذرا سوابق وی را بیان کرده و در بخش دوم خواهیم گفت که وی دوره عملیات میدانی خود را در کدام مکتب فکری-امنیتی و زیر نظر چه کسانی فنون هدایت و براندازی را آموخته است و در بخش سوم و پایانی نیز نامه یک ضدانقلاب فراری به وی را که می‌توان از توضیحات وی به عمق فکری مصطفی تاج‌زاده پی برد و هدف این نوشتار نیز توضیح این نکته خواهد بود که اینان خود همدیگر را خوب می‌شناسند و از اینکه دیگران در محدوده‌های آنان وارد شوند بر می‌آشوبند و جواب او را حتی اگر کسی مانند تاج‌زاده باشد که برای هدایت و براندازی جان‌فشانی‌ها! کرده است می‌دهند.

الف: گام‌های تقابل این شخص با نظام جمهوری اسلامی به شرح ذیل بوده است:
در انتخابات مجلس ششم شورای اسلامی (29/11/78) که به مجلس سیاه انقلاب نیز شهره است وی به‌عنوان معاون وزیر کشور دولت اصلاحات به دلیل دخالت و تخلف در جریان انتخابات از کلیه خدمات دولتی منفصل گردید و فرماندار وقت تهران نیز به حبس محکوم شد/درباره رانت سیاسی وی برای عدم محکومیت زندان موردی به دست نیامد. وی پس از پایان محکومیت مشاور دولت هفتم و هشتم شد.

در حوادث 18 تیر 1378 وی در نقش معاون سیاسی وزیر کشور وقت اصلاحات با حمایت از عناصر افراطی دائماً در میان وزارت کشور و کوی دانشگاه در تردد دیده‌شده و برخی از آگاهان بیان می‌کنند که غائله کوی دانشگاه توسط وزارت کشور هدایت می‌شود ازجمله نامبرده در تجمعی که جلوی وزارت کشور می‌شود معترضان را به از جا کندن درب جایی دیگر فرامی‌خواند نه وزارت کشور؟!

هنرنمایی غائله سازی دیگر وی در غائله خرم‌آباد می‌باشد. در این حادثه بازه مرد پای حزب مشارکت به میان آمده و با فراخوانی مردم به تجمع عملاً فراخوانی برای اغتشاش می‌کند که در مرکز شهر نیز عده‌ای به تخریب و غارت اموال روی می‌آورند که درنهایت با دخالت مردم غائله فروکش می‌کند و تاج‌زاده در هنگام ترک محل در پای هواپیما معترضان به رفتارهای اغتشاش برانگیز مشارکتی‌ها را "فاشیست" می‌خواند.

غائله88  آخرین نوع از فتنه‌های میدانی و فعال تاج‌زاده و همراهان فتنه‌گر اوست. بسیاری از صاحب‌نظران بحث تقلب در انتخابات سال 88 را یک سناریوی از قبل طراحی‌شده می‌دانند؛ به این جهت که نیروهای مختلف اصلاح‌طلب در این زمینه با هماهنگی کامل به عرصه سیاسی کشور وارد شدند و با اردوکشی خیابانی سناریوی فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا را کلید زدند.

کسانی چون تاج‌زاده در این زمینه بازداشت و اعترافاتی در این زمینه داشتند که باعث شد ابعاد بیشتری از این سناریو فاش شود.

تاج‌زاده نیز در فیلمی بحث تقلب در انتخابات را سناریوی شکست‌خورده اصلاح‌طلبان دانست و انتشار فیلمی در سایت یوتیوب که در آن مصطفی تاج‌زاده، خطاب به رمضان‌زاده و صفایی‌فراهانی می‌گوید، در انتخابات گذشته هیچ تقلبی صورت نگرفته است و ما شکست‌خوردگان انتخابات هستیم تائیدی بر این مدعا بود که در همین راستا تاج‌زاده به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شد.

روز اول آبان 1390 تاج‌زاده پیشنهاد کرد که ایرانیان برای اعتراض خود به حبس خانگی سران فتنه 88 اولین دوشنبه هرماه دست به اعتراضات مدنی بزنند اما چند روز بعد محسن سازگارا ضدانقلاب فراری ساکن آمریکا در پیام خود که از طریق یکی از نزدیکان همسر تاج‌زاده به وی منتقل‌شده بود خطاب به تاج‌زاده گفته بود: طرح شما بر اساس طرحی بود که من آن را سه‌شنبه‌های اعتراض نامیده بودم. این طرح را من در بحبوحه اعتراضات سال 88 طراحی کرده بودم که نتیجه‌ای هم نداشت.

وی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1392 در نامه‌ای که از زندان اوین منتشر کرده بود، مدعی شد: محافظه‌کاران حاکم در حال تبدیل شعار "میزان رأی ملت است" به شعار "میزان رأی حاکمیت است" هستند و شورای نگهبان راه برای پیروزی نامزد موردنظر حاکمیت هموار کرده است و اذعان داشت که راهی جز عدم شرکت در انتخابات نداریم اما پس از کناره‌گیری عارف از صحنه انتخابات و پررنگ‌تر شدن حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات وی در زندان در انتخابات شرکت کرد حتی همسر وی نیز با حضور در حسینیه ارشاد در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

مصطفی تاج‌زاده بالاخره در 15 خرداد 1395 پس از طی مجازات فتنه‌گری‌اش در سال 1388 از زندان اوین آزاد شد. درباره دوران زندان و بعد از آن مطالبی هم عنوان‌شده است ازجمله اینکه:

- به دلیل آزادی‌های بی‌حدوحصر ارتباطات مخابراتی و اینترنتی شنیده می‌شد که برخی‌ها وی را عامل نفوذی وزارت اطلاعات می‌دانستند که چگونه می‌شود وی از زندان با خبرنگاران در خارج از کشور مصاحبه و یا با ایشان نامه‌نگاری می‌کند و اصولاً سهولت ارتباطات وی با بیرون از زندان تداعی برخی روابط خاص با ارکان اطلاعاتی را کرده بود.

- پس از آزادی از زندان حضور برخی از افراد در منزل وی که عکس‌های آن نیز موجود است موجب به وجود آمدن برخی تفاسیر درباره روابط وی با برخی دولتمردان شد. ازجمله می‌توان به ارتباط برادر رئیس‌جمهور و به‌تبع آن دولت یازدهم با این شخص اشاره کرد /یا دیدار محمدرضا عارف سر لیست فراکسیون تدبیر و امید مجلس دهم شورای اسلامی و...

تنظیم: علی شعبانی




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها