يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۳۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۱۷ دی ۱۳۹۶
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: رفع فیلترینگ بستگی به تعهداتی دارد که مجموعه تلگرام باید به جمهوری اسلامی ایران بدهند و حتماً این تعهد الزامی خواهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: بهروز نعمتی نماینده مردم تهران سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز در نشست خبری خود و در بیان جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز (یشنبه) پارلمان، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی امروز جلسه مشورتی با مسئولان امنیتی کشور برگزار کرد که در این جلسه وزیر اطلاعات، وزیر کشور، سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اشتری و رئیس صدا و سیما حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه از ابعاد مختلف به اغتشاشات مختلف پرداخته شد و در این راستا نمایندگان و برخی از کمیسیون‌های مختلف مواردی را مطرح کردند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه اتفاق اخیر مسئله‌ای بود که بعضاً برخی همکاران ما پیش‌بینی نکرده بودند، دارای اهمیت است و از آنجایی که پشت صحنه این اتفاقات برخی سرویس‌های جاسوسی هم در منطقه و هم به ویژه سرویس جاسوسی آمریکا به دنبال این اتفاقات بودند زوایای مختلفی را نمایندگان مورد بحث قرار دادند.

وی ادامه داد: در ادامه این مباحث بعضاً مواردی هم توسط نمایندگان مطرح شد که مقرر شد مسئولان مربوطه به مسائلی که نمایندگان مطرح کردند مورد بررسی جدی‌تری قرار دهند و هرچه زودتر گزارش تکمیلی آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در پایان جلسه رئیس مجلس به صورت مبسوط مواردی را مطرح کرد و با توجه به فضای موجود موضوعات داخلی مورد تاکید قرار گرفت که مسئولان دولتی حتماً این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهند و موضوع وحدت و همبستگی در جامعه مورد تأکید قرار گرفت.

نعمتی با اشاره به جزئیات دیگر جلسه غیر علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این جلسه عنوان شد که ممکن است خدای ناخواسته کسی در حوادث اخیر بیگناه دچار اشتباهی شده باشد موضوعات از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که حقی از کسی هم ضایع نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزیر کشور مربوط به چه بخشی بوده و چه تعدادی از تخریب‌گران دستگیر شده‌اند تصریح کرد: وزیر کشور عدد شفافی را در این رابطه بیان نکرد، اما در هر صورت به صورت طبیعی تعدادی بازداشت شده‌اند، اما تعداد بازداشت شدگان در جلسه امروز اعلام نشد و مقرر شد در جلسه بعدی پارلمان، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران گزارش این بخش را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهند.

سخنگوی همچین در پاسخ به سوال دستگیری برخی دانشجویان در حوادث اخیر عنوان کرد: یکی از بحث‌هایی که نمایندگان و رئیس مجلس به آن پرداخت موضوع دانشجویان بازداشتی بود که مقرر شد به صورت خیلی جدی از وزارت اطلاعات مورد را پیگیری کنند و گزارش نهایی هم ظرف هفته آینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شود.

وی در بخش دیگری از نشست با اشاره به گلایه وزیر اطلاعات از صدا و سیما در جلسه غیر علنی امروز مجلس یادآور شد: یکی از مباحثی که وجود داشت این بود که چرا صدا و سیما در اوایل کار گزارشات را به صورت شفاف برای مردم ارائه نکرد، اما و بعضاً برخی سایت‌های معاند در این موضوع پیشرو بودند، با توجه به صحبت‌های خوب آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و موضوعات مطرح شده از سوی وی عنوان شد که اگر قصور و کوتاهی در صدا و سیما وجود داشته، دیگر کوتاهی صورت نگیرد.

وی در ادامه اظهارداشت: سردار سلامی به صورت مفصل مواردی را که مطرح کرد درباره اقداماتی که نیروی انتظامی و برادران بسیج تلاش کردند بود همچنین با توجه به فضای موجود بسیاری به دنبال این بودند که به گونه‌ای پای سپاه پاسداران را به این ماجرا بکشانند.

وی در مورد مطلب فوق اضافه کرد: با توجه به وظیفه ذاتی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، عملاً سپاه در حوادث اخیر دخالتی نداشت و بحث‌هایی هم که اکنون وجود دارد در این جلسه مطرح نشد چرا که سردار جعفری در جلسه امروز حضور نداشت.

وی در توضیح مربوط به فیلترینگ تلگرام در ایام اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه از شورای عالی امنیت ملی این وظیفه را بر عهده داشتند که بحث فیلترینگ تلگرام انجام شود مقرر شد با تمهیدات لازمی فیلترینگ تلگرام رفع شود البته رفع فیلترینگ بستگی به تعهداتی دارد که مجموعه تلگرام باید به جمهوری اسلامی ایران بدهند و حتماً این تعهد الزامی خواهد بود چرا که با توجه به فضایی که در کشور وجود دارد و اقداماتی که یکی از سایت‌های معاند بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشت دستگاه اطلاع‌رسانی آن‌ها به نوعی تلگرام بود طبیعتاً این تعهد الزام آور است و از مجموعه دولت به ویژه وزارت ارتباطات در این جلسه خواسته شد که حتماً تعهدات الزام آور را برای رفع فیلترینگ تلگرام داشته باشد البته در کنار آن تعهداتی هم وجود داشته باشد.

نعمتی در ادامه توضیح جزئیات جلسه غیرعلنی امروز پارلمان گفت: در این جلسه مقرر شد کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون آموزش و تحقیقات متولی پیگیری بازداشت دانشجویان در حوادث اخیر باشند.

نعمتی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: در مقطعی که اعتراضات نسبت به مباحث معیشتی بود موضوع دیگری بود، اما پس از اینکه عده‌ای به دنبال این بودند که بانک‌ها را آش بزنند و همواره در صدد تخریب بودند چیزی جز «اغتشاش» نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها