أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۶۳۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۸ دی ۱۳۹۶
باشگاه الغرافه در صفحه اینستاگرامش از پیوستن مهدی طارمی به این تیم و تست پزشکی از مهاجم پرسپولیس در ساعات آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، پیوستن مهدی طارمی به الغرافه قطر به روایت پیچ اینستاگرام این تیم متمول اما بحران زده قطری نهایی شده و طارمی امروز در تست پزشکی شرکت می کند.

همان ۵۲۰هزار دلار یا کمی بیشتر؟

الغرافه به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود حاضراست با پرداخت دو میلیارد  و دویست میلیون تومان(۵۲۰هزار دلار)رضایت نامه طارمی را دریافت کند. باشگاه پرسپولیس اما اصرار به صدور رضایت نامه با هشتصد هزار دلار داشت و به همین منظور بی توجه به درخواست نهایی قطری ها مبنی بر پاسخگویی تا ظهر چهارشنبه به چانه زنی های خود ادامه داد. آخرین ترفند باشگاه پرسپولیس استعلام از سازمان لیگ مبنی بر بررسی قانونی اضافه کردن چهار ماه محرومیت این بازیکن به مدت قرارداد بود. استعلامی که از نظر قانونی با پاسخ منفی همراه بود. خبرنگار سایت برنامه نود در این باره کسب اطلاع کرد نماینده الغرافه با ایجنت ایرانی که پیشنهادهای عربی طارمی را به این بازیکن و باشگاه در این سالها ارائه کرده طی دو روز گذشته هیچ تماسی نداشته و همین موضوع این تصور را ایجاد کرده بود که شاید الغرافه پس از جذب وسلی اشنایدر و تقویت فاز هجومی تیم مهاجم دیگری را مدنظر دارد. رسانه های قطری هم روز پنج شنبه ابتدا از تمایل سرمربی ترکیه ای این تیم به جذب یک مهاجم شاغل در لیگ ترکیه به جای طارمی خبردادند اما در پی شرط دو میلیون و پانصد هزار یورویی تیم ترکیه ای برای صدور رضایت نامه ان را تاحدودی منتفی شده تلقی کردند. روزنامه الرایه دیروز مجددا احتمال پیوستن طارمی به الغرافه را زیاد دانست تا اینکه دقایقی پیش اینستاگرام این تیم قطری از پیوستن طارمی به این تیم خبر داد. خبری که البته کمی برای هواداران پرسپولیس شوک آور بود. در هر حال بسیاری از هواداران پرسپولیس منتظر بودند طارمی پس از پایان دوره محرومیتش در ادامه فصل برای پرسپولیس گلزنی هایش را آغاز کند اما او به تیم الغرافه قطر پیوست. باید دید در نهایت رضایت نامه طارمی در ازای چه مبلغی صادر خواهد شد.همان ۵۲۰هزار دلار یا کمی بیشتر؟

 یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای هشت بازی

مهدی طارمی تا پایان فصل با احتساب بازی پلی اف لیگ قهرمانان آسیا در هشت بازی برای الغرافه در لیگ ستارگان قطر و آسیا به میدان خواهد رفت. او در ازای این هشت بازی و تا آخر فصل چهارصدهزار دلار دریافت خواهد کرد هر چند ممکن است که الغرافه با غلبه بر پاختاکور و راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان در حداقل شش بازی دیگر آسیایی به میدان برود.طارمی از آفرهایی هم در صورت گلزنی و صعود تیم جدیدش به مرحله گروهی لیگ اسیا بهره مند خواهند شد. او با پرسپولیس قراردادی یک میلیارد و دویست میلیون تومانی بابت کل فصل جاری امضا کرده بود.

قرارداد ۸۰۰هزار دلاری برای فصل بعد

الغرافه حاضر شده حداقل ۵۲۰هزار دلار برای رضایت نامه طارمی بپردازد و با این ملی پوش ایرانی قراردادی به مدت یک فصل و نیم امضا کند و بابت فصل بعد با او قراردادی که گفته می شود هشتصد هزار دلار و به روایتی هم نهصد هزار دلار خواهد بود امضا خواهد کرد.

حق فسخ ۵۰۰هزار دلاری بعد از جام جهانی

طارمی در سالهای اخیر تمایلی به بازی در تیم های عربی نداشت و با رد پیشنهاد مالی خوب السد قطر و السالمیه کویت با پرسپولیس تمدید کرد.او در این سالها تمایل به بازی در لیگ های معتبر اروپا داشت و وقتی دید پیشنهادی از لالیگا، کالچو، لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگا و حتی لاشامپیونه ندارد اصرار به تهیه دو میلیون یورو و دریافت رضایت نامه از پرسپولیس در تابستان امسال داشت اما در نهایت ماندنی شد. الغرافه هم شرط طارمی برای امکان چدایی در تابستان سال بعد را پذیرفته و او این شانس را دارد در صورت درخشش در جام جهانی بتواند در شرایطی که مشتری و خواهان اروپایی داشته باشد رضایت نامه اش را دریافت کند.

معمای یک جدایی

گرشاسبی و برانکو می گویند طارمی اصرار به جدایی داشت و نمی شود بازیکنی را به زور نگه داشت.از سویی دیگر ماجرای مخالفت طارمی با پیشنهاد تمدید قرارداد دو ساله بی قید و شرط دقایقی بعد از اولین جلسه مذاگرات گرشاسبی و برانکو با وکیل طارمی از سوی باشگاه و سرمربی رسانه ای شد که گفته می شود ناراحتی طارمی را در پی داشته و او را به این نتیجه رسانده که با توجه به گلزنی منشا و علیپور تمایلی به ماندن او وجود ندارد و حتی مدیریت باشگاه در کنفرانس خبری سه هفته قبل از  احتمال موافقت با ترانسفر طارمی در صورت ارایه پیشنهادی درآمدزا خبر داده است. طارمی به صورت کتبی نوشته که حاضر به تمدید دو ساله نیست و استدلالش هم این است که در پایان این قرارداد ۲۸ساله شده و شانسی برای ترانسفر ندارد. در این میان هرگز مشخص نشد که آیا ایا باشگاه پیشنهاد تمدید یکساله را به او داده یا نه. از سویی دیگر اخباری تایید نشده به گوش می رسد مبنی براینکه طارمی در تمرینات با مرخصی گرفتن ها چند باری غایب بوده و حتی چند کیلو اضافه وزن هم آورده و دل به کار ندادن ها و هوایی شدنش برانکو را به این نتیجه رسانده که وقتی طارمی به رغم آسیب خوردن تیم، حاضر به تمدید نیست و تمایل به بازی در قطر دارد، قیدش را بزند و بر ماندنش تا پایان فصل اصرار نکند.

انتظار پیشکسوتان و هواداران چه بود؟

همانطور که می دانید طارمی و مدیریت باشگاه با نادیده گرفتن قرارداد این بازیکن با ریزه اسپور از سوی فیفا به شکل تضامنی محکوم به پرداخت چهارمیلیارد تومان به ریزه اسپور و پرسپولیس هم ازدوپنجره نقل وانتقالاتی محروم شد و با توجه به دفاعیه باشگاه پرسپولیس در cas مبنی بر اینکه طارمی ابتدا با پرسپولیس و بعد با ریزه قرارداد بسته بعید است که cas همچون فیفا این ادعا را پذیرفته و حکم کاهش محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس از دو به یک پنجره را صادر کند تا پرسپولیس امکان جذب بازیکن در تابستان سال بعد را داشته باشد مگر اینکه باشگاه در دفاعیات جدید خود روی نکات دیگری زوم کرده باشد تا نشان دهد که پرسپولیس هزگز طارمی را تحریک به عدم پاییندی قرادادش را ریزه اسپور نکرده است. پیشکسوتان و هواداران به همین دلیل انتظار داشتند طارمی به عنوان یکی از مسببان اصلی این محرومیت اولین نفری باشد که تمدید می کند نه اینکه از بین دوازده بازیکنی که آخر فصل آزاد می شوند اولین نفری باشد که می رود.

اسنایدر و طارمی ناجی الغرافه می شوند؟

طارمی طبق حکم فیفا تا دوم بهمن ماه محروم است و تا این تاریخ نمی تواند الغرافه را همراهی کند. الغرافه که همواره در جمع مدعیان بوده در رده هشتم جدول لیگ قطر قرار گرفته و با تیم های در خطر سقوط چهار امتیاز فاصله دارد. شیوخ قطری با جذب اسنایدر به عنوان بازیساز و طارمی به عنوان مهاجم تلاش می کنند این تیم را با کمک مربی ترکیه ای از بحران خارج کنند. باید دید اسنایدر و طارمی ناجی الغرافه می شوند یا اتفاق دیگری در دوحه می افتد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها