أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۴۲۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۳     ۱۹ دی ۱۳۹۶
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن افشا کرد که تراکتورسازی برای جذب دو بازیکن پرسپولیس و دو بازیکن استقلال به عنوان یار سرباز با پیشنهادهای مالی خوب اقدام کرده بود!
به گزارش پایگاه 598، ماجرای جذب بازیکنان سرباز توسط تیم های نظامی و به خصوص تراکتورسازی یکی از معضلات اصلی فوتبال ایران بوده است. بازیکنانی که به خدمت سربازی نرفته اند، بدون رضایت باشگاه خود و با وجود داشتن قرارداد در چند سال گذشته توانسته اند خود را سرباز کنند و راهی تراکتور شوند. این مساله در نیم فصل لیگ هفدهم به دلیل باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتورسازی بعد از محرومیتی که فیفا برای این تیم در نظر گرفت، بیشتر به چشم آمد.


تراکتورسازان که به واسطه محرومیت نقل وانتقالاتی از دوپنجره به شدت با کمبود بازیکن مواجه بودند، برای اینکه ضعف های خود را پوشش دهند و تیم را ترمیم کنند، از امتیاز جذب بازیکن سرباز به نحو احسن استفاده کنند و توانستند 3 بازیکن از ذوب آهن، یک بازیکن از سیاه جامگان و یک بازیکن از بادران را بدون هیچ دغدغه ای به خدمت بگیرند تا صدای مسئولان این باشگاه در بیاید.


در این شرایط باشگاه ذوب آهن بیشترین ضرر را از این ماجرا کرد. آنها احسان پهلوان، مهدی مهدی پور و دانیال اسماعیلی فر 3 بازیکن ارزشمند خود را از دست دادند و مسئولان باشگاه با گذشت 3 هفته از نیم فصل اول همچنان از این موضوع ناراحت هستند.


برنامه نود شب گذشته با وجود اینکه مدت زیادی از سرباز شدن بازیکنان در نیم فصل می گذرد، به این مساله پرداخت و سعید آذری و رضا عنایتی را روی خط آورد. در مصاحبه هایی که مدیرعامل ذوب آهن و سرمربی سیاه جامگان با فردوسی پور انجام دادند، یک مساله مهم توسط آذری مطرح شد؛ اینکه مسئولان تراکتورسازی قصد داشته اند 4 بازیکن از استقلال و پرسپولیس را نیز سرباز کنند اما به هدفشان نرسیدند.


وقتی فردوسی پور از آذری خواست نام این بازیکنان را بیان کند، مدیرعامل ذوب آهن گفت: «چون این بازیکنان در باشگاه های دیگری فعالیت می کنند، من نامی نمی آورم اما خبر دارم که دو بازیکن پرسپولیس و دو بازیکن استقلال پیشنهادهایی را با ارقام مالی خوب برای حضور در تراکتورسازی برای سرباز شدن دریافت کردند.»


با پیگیری این ماجرا مشخص می شود که تراکتورسازان برای ترمیم خط دروازه و خط حمله شان به سراغ علیرضا بیرانوند و علی علیپور رفته بودند. علیپور جزو اولین بازیکنانی بود که از تراکتورسازی پیشنهاد دریافت کرد اما او به واسطه دانشجو بودن قراردادش را خیلی زود به مدت 3 فصل با پرسپولیس تمدید کرد و ماندنی شد. از این رو بیرانوند هم بعد از ماجراهایی که صحبت هایش درباره حضور در تراکتورسازی پیش آورد، از سرباز شدن پشیمان شد و ترجیح داد به عنوان دانشجو در پرسپولیس کارش را ادامه دهد.


در استقلال هم تراکتوری ها قصد داشتند دو مهره تدافعی این تیم را سرباز کنند. قبل از اینکه تراکتورسازی رضا شربتی را در پست دفاع چپ به خدمت بگیرد، یحیی گل محمدی به مسئولان باشگاه امید نورافکن را برای این پست معرفی کرده بود. با نورافکن در آن مقطع صحبت هایی نیز انجام شد اما او با توجه به اینکه فرصت برای سرباز شدن در اختیار دارد، ترجیح داد در استقلال بماند. سیدمجید حسینی دفاع جوان آبی ها که این روزها به شدت مورد تمجید قرار گرفته هم دیگر بازیکنی بود که تراکتوری ها قصد داشتند او را سرباز کنند اما با توجه به شرایط خوب این باشگاه در استقلال و اینکه فعلا دغدغه ای برای سرباز شدن ندارد، این مساله هم منتفی شد.


با توجه به حواشی که در ماجرای جذب سرباز توسط تراکتورسازی ایجادشده، اگر 4 بازیکن مذکور از دو باشگاه پرطرفدار پایتخت هم راهی تبریز می شدند، بی تردید حوادث عجیب و غریبی در لیگ برتر اتفاق می افتاد. اگر تراکتورسازان قصد داشتند هرطور شده مقدمات حضور آنها را فراهم کنند، قطعا شاهد جنگی بیرون از زمین می شدیم.


برای پیگیری این موضوع با سردار مهرعلی باران چشمه مسئول تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح که تا همین چند روز قبل عضو هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی هم بود، صحبت کردیم. او در این خصوص گفت: «من دیگر در تراکتورسازی سمتی ندارم اما طبق قانون بازیکن سرباز باید خدمتش را در باشگاه نظامی پشت سر بگذارد. من نسبت به همه باشگاه های تابع نیروهای مسلح مسئولیت دارم و درست نیست فقط درباره تراکتورسازی صحبت کنم. مسئولیت سرباز شدن و رفتن بازیکنان به تراکتورسازی هم با این باشگاه است. البته یکسری مسائل وجود دارد که در موقع مشخص درباره اش صحبت می کنم و توضیحاتی را خواهم داد.»



باید دید حالا که همه باشگاه های غیرنظامی از سرباز شدن بی موقع بازیکنان شان ناراضی هستند، چه اتفاقی پیرامون این موضوع رخ خواهد داد. فدراسیون فوتبال هم در این ماجرا قول پیگیری و همکاری داده و همه امیدوارند تصمیمی گرفته شود که به سود فوتبال ایران باشد.

منبع: ورزش سه


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها