يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۴۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۰ دی ۱۳۹۶
آیا یادتان هست که همزمان با تشدید اعتراض مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل بانک مرکزی، محمود صادقی بحث حساب های قوه قضاییه را مطرح کرد و بعد از اینکه تب و تاب اعتراضات فروکش کرد رسما از رئیس قوه قضاییه به خاطر اظهار نظرش عذرخواهی کرد ؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از انقلاب نیوز، به راستی باید به جناح سیاسی اصلاح طلب احترام گذاشت چراکه قادر است صدها تناقض ها را همزمان در دایره گفتمانی خود جای دهد، این جناح سیاسی میتواند در عین حال که شعار آزادیخواهی و مردم داری میدهد، خواسته های مردم را با ناجوانمردانه ترین شکل ممکن به محاق ببرد.

در چند سال گذشته اعتراضاتی بصورت پراکنده و البته مسالمت آمیز از طرف کشاورزان، کارگران بیکارشده یا مالباختگان موسسات مالی صورت گرفته است ولی هربار جریان اصلاحات و بوقچی‌های حامی دولت سعی کرده‌اند با طرح موضوعاتی از قبیل «ممنوعیت لغو کنسرت» یا «مجوز ورود بانوان به استادیوم» نارضایتی های مردم را به حاشیه ببرند، که البته موفق هم بوده‌اند.

آیا یادتان هست که همزمان با تشدید اعتراض مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل بانک مرکزی، محمود صادقی بحث حساب های قوه قضاییه را مطرح نمود و بعد از اینکه تب و تاب اعتراضات فروکش کرد رسما از رئیس قوه قضاییه بخاطر اظهار نظرش عذرخواهی نمود؟

آیا به خاطر دارید زمانی را که کارگران شرکت هپکو در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات‌شان دست به تجمع میزدند و کفن پوش به خیابان می‌آمدند، علی مطهری موضوع لغو سخنرانی‌اش در مشهد را عنوان کرد و با اتهام زنی به آیت الله علم الهدی، جنجالی در کشور به راه انداخت که تا چند روز توجه همه را به خود جلب کرد؟ هرچند که همان موقع ادعای علی مطهری مبنی بر دخالت داشتن امام جمعه مشهد در لغو سخنرانی‌اش تکذیب شد ولی مطالبه‌ی به حق کارگران شرکت هپکو در سایه این جنجال های سیاسی به فراموشی سپرده شد.

جریان اصلاحات در سالهای قبل نشان داده بسیار هوشمندتر و سیاس‌تر از جریان اصولگرا عمل میکند و این قابلیت را دارد که از ضعفها به فرصت ها برسد، این جناح سیاسی میتواند ناکارآمدی های دولت را چنان در پشت شعارهای آزادی خواهانه پنهان کند که گاهی اوقات خودشان هم باورشان شود.

در خلال هفته گذشته و در ادامه گسترش اعتراضات به شهرهای مختلف، جریان اصلاح طلب ابتدا سعی کرد مسبب اعتراضات را احمدی نژاد جلوه دهد و هجمه‌ها را به سمت او هدایت کند ولی وقتی دید جامعه شرایط پذیرش این صحنه سازی دروغ را ندارد و شاکله اعتراضات معطوف به دولت است، مجبور شد ضعف دولت در مدیریت کشور و دامن زدن به نارضایتی های اجتماعی را قبول کند.

پذیرش این حقیقت که مقصر اصلی اعتراضات اخیر "دولت" بوده است، برای جریانی که همیشه سعی کرده با بهانه‌های مختلف از پاسخگویی در برابر مردم فرار کند، به خودی خود یک گامِ روبه جلو محسوب میشود اما استدلال جریان اصلاحات در رابطه با علل شکل گیری اغتشاشات نیز جالب توجه است.

اصلاح طلبان طی بیانه‌ای رسمی ضمن معرفی دولت بعنوان مسبب شکل گیری اتفاقات اخیر، دلیل افزایش نارضایتی ها و اوج گرفتن اغتشاشات را گران شدن قیمت تخم مرغ عنوان کردند، این استدلال هرچند مسخره به نظر میرسد ولی همینکه جریان اصلاحات حاضر شده تا حدودی ضعف‌ها و اشتباهات خود را بپذیرد جای تحسین دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها