أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۵۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۱ دی ۱۳۹۶
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر منتفی شدن اجرای این طرح در محدوده زوج و فرد، نحوه اعمال آن در سال آینده را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص طرح جدید ترافیکی پایتخت با تایید ملغی شدن طرح ترافیک سابق تا این لحظه، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر مطرح شدن موضوع طرح ترافیک جدید و تغییرات در طرح زوج و فرد باعث نگرانی همشهریان شده است ولی ما این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که پلیس، شهرداری و وزارت کشور مهمترین دغدغه‌شان آسایش مردم است و اجازه نخواهیم داد که طرحی اجرا شود که باعث فشار مضاعف به مردم شده و دغدغه‌های آنان را اضافه کند.

وی با بیان اینکه طولانی شدن کار کارشناسی در این موضوع رفع نگرانی و دغدغه مردم است، افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده و ما در حال انجام کار کارشناسی مرتبط با این موضوع هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک جدید در محدوده زوج و فرد منتفی شده است گفت: قطعا در سال 97 هیچ تغییری در طرح زوج و فرد نخواهیم داشت و ما تاکید داریم که هرگونه تغییرات اعمالی نباید به افزایش ترافیک در محدوده طرح ترافیک منجر شود.

سردار مهماندار اضافه کرد: همچنین در طرح‌های مورد نظر اصرار داریم که آلودگی هوای پایتخت افزایش نیابد و اگر قرار است طرح جدیدی اجرا شود حتما سازوکارهای اجرایی آن نیز همچون نصب دوربین و امکانات مورد نیاز دیگر فراهم باشد تا بتوان به درستی بر نحوه اجرای آن مدیریت کرد.

وی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص حذف سهمیه‌های برخی از اقشار از جمله پزشکان، جانبازان و معلولان و خبرنگاران گفت: طبق توافقات انجام شده سهمیه‌های سابق به قوت خود باقی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: مسئله کنونی آن است که نحوه پرداخت هزینه‌ها حتما به نفع مردم باشد و اقشاری که پیش از این سهمیه ورود به طرح ترافیک داشتند به جای آنکه هزینه‌ها را در ابتدا پرداخت و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت خواهند کرد و نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورودی آنها به محدوده طرح ترافیک خواهد بود.

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه مبالغ در نظر گرفته شده تفاوت چندانی با مبالغ سال گذشته ندارد، تصریح کرد: در این طرح هیچ تغییری در میزان سهمیه‌ها و فروش روزانه طرح ترافیک بوجود نخواهد آمد چرا که هم‌اکنون 20 هزار برگ تردد روزانه فروخته می‌شود و این تعداد در سال آینده نیز بیشتر نخواهد شد و در نتیجه هیچ تغییر ترافیکی در محدوده طرح ترافیک بوجود نخواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: در طرح جدید با توجه به اختیار دادن به اقشار مختلف برای مدیریت تردد خود در محدوده طرح ترافیک ممکن است شاهد کاهش ترافیک در این محدوده باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: در سال 97 هم همچون سال جاری طرح ترافیک اجرایی خواهد شد و تنها نحوه پرداخت هزینه‌ها متفاوت است و به این صورت که قبلا هزینه ورود به طرح در ابتدا دریافت می‌شد ولی در طرح جدید این هزینه به تدریج و برحسب ورود به این محدوده اخذ می‌شود.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها