يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۶۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۲۳ دی ۱۳۹۶
امام جمعه موقت تهران نسبت به حواشی ایجاد شده درباره خطبه های دیروز خود در نماز جمعه تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال که بعضی رسانه ها القای شبهه می‌کنند که منظور از جمله «اجتماع مردم به صورت دریایی خود را نشان داده و آشغال ها را برده است» در سخنرانی نماز جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶، مردم بوده‌اند، گفت: مردم مایه افتخار کشور هستند و هر آنچه در انقلاب و جنگ و در مقابل فتنه ها داریم از این مردم داریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه من در این خطبه، بلندگوی مردم بودم یعنی آنچه را که مردم در اعتراض به مشکلات معیشتی داشتند، بنده به نمایندگی از ملت معترض، مطلب و درد آنها را پشت تریبون نماز جمعه بیان کردم و به گوش مسؤولان رساندم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: در این سخنرانی اساساً به دنبال حمایت از مردم بودم، وقتی می‌گویم مردم جمع شده‌اند، معاذالله نمی‌شود بگویم مردم زباله هستند؛ روشن است اگر دریایی به وجود آمده و موج دریا آشغال‌ها را برده، منظور فضای فتنه ای است که دشمن در فتنه سال ۸۸ نیز به وجود آورده بود و اصلاً کاری با اشخاص ندارم؛ منظور این است که فضای فتنه و آشوب مانند آشغال ها و زباله های مزاحمی بود که اجتماع مردم مانند دریایی پاک و شوینده آنها را شست و از بین برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الحمدلله رب العالمین مردم ما را از خودشان می‌دانند؛ من به مردم عشق دارم و همواره شاکر خداوند هستم که در خدمت مردم و از مردم هستم. در این خطبه من نماینده و بلندگوی مردم بودم و نهایت احترام و سپاسگزاری را از مردم داشتم و خوبی ها و فداکاری ها را از وجود آنها می‌دانم؛ هیچ گاه امکان ندارد به مردم و یا حتی به معترضین کوچکترین بی احترامی را داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها