يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۶۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۴ دی ۱۳۹۶
آیت الله اراکی در واکنش به اظهارات اخیر روحانی درباره امکان نقد به امام معصوم، گفت: ظاهراً دروسی که در جوانی خوانده‌اید را فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آیت الله محسن اراکی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساله نقد اهل البیت(ع) و خصوصا پیامبر اکرم(ص) به اصل عصمت بازگشت دارد و این مساله‌ای اتفاقی میان فریقین است، گفت: آیات و روایات کثیره دلالت بر عصمت و خطاناپذیری پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) می‌کند و آیه‌ی "من یطع الرسول فقد اطاع الله" کلام پیامبر را مطلقا کلام خدا می‌داند.


این عضو خبرگان رهبری، نقد را به معنای سنجش دانست و عنوان کرد: طبق آیه‌ی "و نضع موازین القسط" و تفسیر آن، اهل بیت (ع) خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است.


آیت الله اراکی در پایان خطاب به کسانی که اینگونه مطالب را مطرح می‌کنند، گفت: ظاهراً دروسی که در جوانی خوانده‌اید را فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید. مشکلات معیشتی و دنیوی مردم بسیار است، وقتی علمش را ندارید به مسائل اخرویشان کار نداشته باشید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
۰
۰
احسنت .
پاسخ
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
۰
۰
اين يارو را اگه ول كني نعوذ بالله ميگه خداوند متعال هم قابل نقد است !!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها