أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۷۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۲۶ دی ۱۳۹۶
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: بر اساس شواهد به دلیل سرعت بالای حادثه، ملوانان حتی فرصت فشردن دکمه حالت اضطرار را پیدا نکرده اند، اما هرگونه اظهارنظر بهتر است به بعد از باز شدن جعبه سیاه موکول شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد راستاد در برنامه تیتر امشب و در تشریح جزئیات حادثه نفتکش سانچی گفت: کشتی فله‌بر چینی که بار غلات داشت از ناحیه سینه کشتی با سمت راست این کشتی برخورد کرد و حادثه واقع شد.

او افزود: کشتی های نفتکش دو جداره ای هستند، ضربه کشتی فله‌بر دو جداره کشتی نفتکش را درنوردید و ودیواره مخزن را شکافت و این حادثه رخ داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شدت انفجار به قدری بوده که تاثیر اولیه خود را حتی روی آسایشگاه ملوانان که در زمان حادثه در حال استراحت بوده اند گذاشته است، تصریح کرد: یکی از نخستین اقدامات در هنگام حادثه فشردن دکمه حالت اضطراری است؛ بر اساس شواهد این امر اصلا انجام نشده که احتمالا به دلیل سرعت حادثه بوده است، زیرا سیستم های متنوع هشدار روی این نفتکش نصب بوده اما این آژیرها به صدا درنیامده اند.

او ادامه داد: جعبه سیاه اطلاعات کشتی را ثبت می کند و یکی از فاکتورهای اصلی برای گروه ثبت سوانح است؛ به طوری که اطلاعات میدانی، صحبت با کارکنان، گروه نجات و کلیه صداها را هم ثبت می کند، اما این فرآیند سه ماه زمان می برد تا بتوان به یک قضاوت درست دست یافت.

راستاد گفت: جعبه سیاه در چین باقی می ماند و این بررسی با حضور همه ذی‌نفعان صورت می گیرد. در مجموع، این کشتی جوان بوده و تمامی تجهیزات ایمنی را دارا بوده است.

او افزود: کنوانسیونی به نام جستجو و نجات دریایی وجود دارد که اکثر کشورها عضو این کنوانسیون هستند، بر این اساس آنها موظفند نجات انسان ها را به فوریت انجام دهند؛ در غیر این صورت با پرداخت هزینه این نجات صورت می گیرد.

راستاد گفت: چینی ها در تمام این 8 روز با 10 شناور پیرامون این نفتکش را احاطه کردند، کره و ژاپن هم ناوگان خود را به منطقه حادثه اعزام کرده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها