أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۶۷۴۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۲۶ دی ۱۳۹۶
رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان قم:
رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با اشاره به دومین سالروز شکست حصر شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه، گفت: دومین یادواره شهدای مدافع حرم قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» در دهه فجر با برنامه های مختلف در قم برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598،  رستمعلی رفیعی مسئول برگزاری دومین یادواره شهدای مدافع حرم عقیله (س) در نشست خبری ظهر امروز ضمن اعلام جدول زمانمندی برنامه های مربوط به این یادواره عنوان کرد: دومین یادواره 500 شهید مدافع حرم استان قم با عنوان "مجاوران کریمه مدافعات عقیله" همزمان با دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

رفیعی به ناآرامی‌های چندسال اخیر در منطقه اشاه کرد و ادامه داد: دستگاه استکبار جهانی از سال 1390 تا امروز با تمام توان خود سعی کرد در دو کشور عراق و سوریه صف آرایی کند و اهدافی را که از پیش مشخص کرده بود دنبال نماید.

وی بیان داشت: هرچند استقرار نظامی جبهه استکبار در کشورهای عراق و سوریه بود ولی کاملا مشهود است که هدف آنان به تسخیر در آوردن ایران بود.

رفیعی ادامه داد: دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا نیروهای نیابتی خود را به عراق و سوریه وارد کردند اما با اتحادی که بین مسلمانان سنی و شیعه شکل گرفت و همچنین هدایت مستشاری ایران، دشمنان نتوانستند به اهدافشان برسند و امروز شاهد آن هستیم که داعش در هیچ نقطه ای از سوریه مقر نظامی ندارد و تمامی مناطق تحت تصرف خود را از دست داده است.

مسئول برگزاری دومین یادواره شهدای مدافع حرم عقیله(س) به نقش مدافعین حرم در پیروزی جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: جایگاه مدافعین حرم و اهمیت کاری که انجام داده‌اند نباید کوچک جلوه داده شود چرا که مدافعین حرم به بشریت خدمت کردند و همه مردم جهان را از شر یک گروه تروریستی به نام داعش نجات دادند.

وی ادامه داد: یادواره مدافعین حرم "مجاوران کریمه مدافعات عقیله" تلاش کوچکی است برای قدردانی و بزرگداشت موفقیت هایی که این شهدای عزیز با نثار جانشان برای جبهه مقامت به ثمر رساندند.


رفیعی به نحوه برگزاری و نقاط مثبت یادواره شهدای مدافع حرم عقیله(س) اشاره کرد و گفت: ویژگی اول یادواره شهدای مدافع حرم این است که از دل برخواسته  و نهاد خاصی متولی برگزاری آن نیست، از سه ماه پیش که ما کار را شروع کردیم تاکنون خیلی از مردم و سازمان ها به صورت داوطلبانه درخواست همکاری داده اند که این موضوع باعث شد یادواره شهدای عقیله(س) به عنوان یک یادواره مردمی شناخته شود.

وی افزود: دومین ویژگی این یادواره اینست که محدود به شهدای ایرانی نیست، در این یادواره از شهدای مدافع حرم افغانستانی در لشکر فاطمیون، شهدای پاکستانی در لشکر زینبیون، و شهدای عراقی در لشکر حیدریون نیز قدردانی صورت می گیرد.

رفیعی در ادامه به برخی برنامه های پیش‌رو اشاره کرد و گفت:
-برنامه اول ما جنگ شادی کودکان عقیله است که از 28 دیماه شروع میشود، این برنامه مخصوص کودکان 4 تا 12 سال است و به صورت مجزا برگزار خواهد شد.
-برنامه دیگر ما "شب خاطره" است که به کمک حوزه هنری در 28 دیماه برگزرا خوهد شد، به این صورت که چندین نفر از رزمندگان جبهه مقاومت به بیان خاطره میپردازند و همچنین چند تن از نویسندگان و اصحاب قلم هم در این مراسم دعوت شده‌اند.
-برگزاری مسابقه عکاسی در سطح شهر از 28 دی تا 12 بهمن که برای دانش آموزان پیش بینی شده است.
حضور در منزل شهدای مدافع حرم ایرانی و غیرایرانی به منظور تجلیل از خانواده این شهیدان عزیز.
-برگزاری مسابقات فوتسال، والیبال، تیراندازی در سالن های چندمنظوره شهدای دفاع مقدس از 29 دی 96 شروع میشود.
-همایش مدافعان حیا و جشن میلاد حضرت زینب (س) در 3 بهمن 96 با دعوت از همسران شهدای مدافع حرم در حرم مطهر حضرت معصومه(س).
-برگزاری نمایشگاه عکس در نمایشگاه اشراق توسط چند تن از عکاسان معروف.
-غبار روبی حرم شهدای مدافع حرم در 9 بهمن 96 بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور خانواده این شهدای عزیز.
-برگزاری نمایشگاه "کوچه‌های بی نشان" از ابتدای ایام فاطمیه به مدت 20 روز در جنب گلزار شهدا.
-برگزاری شب شعر در بهشت معصومه و در جوار مزار شهدای لشکر فاطمیون و زینبیون که پنج تن از شعرای مطرح در این مراسم حضور خواهند یافت و شعرهایی در رابطه با ایثار و شهادت در آنجا خوانده خواهد شد.
-برگزاری تریبون آزاد در سه دانشگاه پردیس فارابی، دانشگاه قم و دانشگاه آزاد از 29 بهمن ماه تا 12 اسفندماه 96

رفیعی در پایان گفت: همه برنامه ذکر شده مقدمه یادواره اصلی خواهد بود که در تاریخ سیزدهم بهمن 96 در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها