أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۸۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
نخبه قرآنی در گفتگو با ۵۹۸:
اگر فردی در سن نوجوانی بخواهد به حفظ قرآن اهتمام ورزد نیاز به فراغ بال و آرامش خیال دارد ولی این افراد چون نمی‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و زمان سربازی آنها فرا میرسد، دائما در اظطراب و واهمه اعزام به خدمت هستند.
امیررضا باحجب حافظ قرآن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری 598، به مطالبه رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و بیان داشت: بنا به روایات متعدد حفظ قرآن برکات مادی و معنوی فراوانی برای انسان در پی دارد و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد ولی متاسفانه در جامعه قرآنی مشکلاتی وجود دارد که مانع از تحقق این مهم شده و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن آنچنان که باید مورد اهتمام قرار نگرفته است.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که برای نوجوانان وجود دارد مسئله سربازی است چراکه اگر فردی در سن نوجوانی بخواهد به حفظ قرآن اهتمام ورزد نیاز به فراغ بال و آرامش خیال دارد ولی از طرفی این افراد چون نمیتوانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و زمان سربازی آنها فرا میرسد دائما در اظطراب و واهمه اعزام به خدمت هستند.


این نخبه قرآنی اظهار داشت: برای حل این مشکل میتوان حفظ قرآن را بعنوان یک رشته دانشگاهی تعریف کرد یا دانشکده جداگانه‌ای برای این موضوع در نظر گرفت تا کسانی که میخوانند در زمینه حفظ قرآن اقدام کنند در این رشته ها یا دانشکده‌ها پذیرش شوند، با این راهکار هم میتوان مشکل سربازی متقاضیان حفظ قرآن را حل کرد و هم میتوان مرجعی رسمی برای ترویج حفظ قرآن در جامعه ایجاد نمود.

وی افزود: مشکل دیگری که بر سر راه حافظان قرآن قرار دارد نبود نهادی مشخص برای بررسی صحت حفظ است، در چند سال گذشته اداره اوقاف متولی این موضوع بود ولی امسال ظاهرا قرار است سازمان تبلیغات متولی شود.

امیررضا باحجب در ادامه به مشکل مالی موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: کاهش بودجه قرآنی در کشور مشکل دیگری است که نهادها و موسسات قرآنی در چند سال گذشته با آن دست و پنجه نرم میکنند و این مسئله نقش مهمی در کمرنگ شدن فعالیت های قرآنی دارد
چراکه در حال حاضر خیلی از موسسات قرآنی موفق بخاطر مشکلات مالی در وضعیتی قرار دارند که نمی‌توانند هزینه اساتید را بپردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها