أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۶۹۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
دفترچه راهنمای کنکور سراسری منتشر شده و ضوابط استفاده از سهمیه‌های کنکور نیز اعلام شده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ثبت‌نام کنکور سراسری از روز گذشته آغاز شده و تا هشتم بهمن ماه ادامه دارد.

دفترچه راهنمای کنکور نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و ضوابط استفاده از سهمیه‌ها نیز در دفترچه آمده است.

براساس مصوبه دویست و سیزدهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری براساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه جز یکی از سهمیه‌های مناطق 1، 2 یا 3 محسوب می‌شوند.

هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا نیز می‌توانند براساس شرایط خود متقاضی سهمیه شوند.

رزمندگانی که براساس ماده یک و تبصره‌های چهارگانه این ماده در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از 31 شهریور ماه سال 59 تا 31 شهریور ماه سال 67 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب داوطللبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشنتد لازم است با مراجعه به سازمان بسیج مستضعفین برای تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند.

جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان،‌جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل حضور 6 ماده داوطلبان در جبهه و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر برای استفاده از سهمیه ایثارگران باید نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

خانواده معظم شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر شهید) برای استفاده از سهمیه باید نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام کنند.

سهمیه بهیاران نیز به این صورت است که بهیاران دارنده دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید (کار و دانش) مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که به حرفه بهیاری اشتغال دارند می‌توانند با تهیه گواهی لازم از سازمان متبوع و نگهداری آن نزد خود منحصرا برای ورود به رشته پرستاری از سهمیه بهیاران استفاده کنند.

داوطلبان کنکور می‌توانند جزئیات کامل مربوط به سهمیه‌ها را از اینجا بخوانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها