يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۹۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
توجه رسانه‌ها به زنان جامعه باید بیش از گذشته باشد، حتی به نظر من با وضعیت بد اقتصادی اکنون اگر وزیر اقتصاد هم زن بود، شاید وضع کمی بهتر می‌شد؛ چراکه اکنون زنان در اداره خانه و جامعه تواناتر شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شهربانو امانی در تذکر پیش از دستور چهلمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در این روزهای اخیر گزارش‌های متعددی را در رسانه‌ها دیدم که باید نکاتی را در موردشان بگویم. اولاً اینکه زنان شهروند درجه دو نیستند و مرگ آتنا محمدی، ورزشکار زنی که به‌تازگی فوت کرد و نحوه ورود رسانه‌ها به این خبر و توجه مسئولان به این خبر توجه ما را جلب کرد و مرا تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز رسانه‌ها یک صدم توجه را به زنان جامعه معطوف ندارند و حتی می‌بینیم برخورد آموزش و پرورش با مهشید اشتری که دختری ورزشکار است هم در جای خود جالب است.

این عضو شورای شهر گفت: در گذشته می‌گفتند زن‌ها را چه به درس خواندن! درس برای چه می‌خواهد، بهتر است برود شوهر کند. حالا هم به‌نحو دیگری این زنان را می‌خواهند مهجور کنند و می‌گویند ورزش را می‌خواهند چه کنند.

امانی تصریح کرد: در ماجرای دیگر و در برخورد با متین معززی دختر دوچرخه‌سوار نیز جالب است. درحالی‌که دختران باید حضور بیشتری در جامعه داشته باشند.

وی گفت: توجه رسانه‌ها به زنان جامعه باید بیش از گذشته باشد، حتی به نظر من با وضعیت بد اقتصادی اکنون اگر وزیر اقتصاد هم زن بود، شاید وضع کمی بهتر می‌شد؛ چراکه اکنون زنان در اداره خانه و جامعه تواناتر شده‌اند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: با این شرایط بد اقتصادی که آستر جیب همه درآمده، آستر جیب مردان که وضعیت بدتری دارد و اکنون مردان حتی عرضه اداره خانه خود را هم ندارند، پس بهتر است قدری به زنان جامعه اهمیت بیشتری بدهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها