أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۰۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستوری که اخیرا درباره برچیده شدن نرده‌های جداکننده صف مسؤولان از مردم در مصلای نماز جمعه تبریز داده بود، گفت: نباید فاصله‌ای بین مردم و مسؤولان باشد و همه باید یکی‌بودن و یکسان‌بودن را حس کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، با دستور حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نرده‌هایی که در داخل مصلای نماز جمعه صف «مسؤولان» را از «مردم» در نماز جمعه جدا می‌کرد، از این هفته در نماز جمعه تبریز برچیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز در رابطه با دلیل خود مبنی بر حذف نرده‌های مابین مردم و مسوولان در مصلای نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نباید فاصله‌ای بین مردم و مسؤولان باشد و همه باید یکی‌شدن و یکسان‌بودن را حس کنند. 

وی با تاکید به اینکه مسؤولان و مردم همه در کنار هستیم و هیچ تفاوتی بین این‌ها وجود ندارد، گفت: در شکل ظاهری هم این نرده‌ها زیبا به نظر نمی‌رسید و خط‌کشی را تداعی می کرد که به ذوق می‌زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه هر فردی که به مصلای نماز می‌آمد با دیدن آن نرده‌ها حس می‌کرد افرادی که دارای مسؤولیت هستند، از مردم معمولی جدا شده‌اند، افزود: در واقع چنین موضوعی نبوده و قابل قبول نیست زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم است و از این رو بنده چنین تصمیمی را گرفتم.

وی ابراز کرد: مسوولان حفاظتی طبق روال سابق وظایف خود را در مصلای نماز انجام می‌دهند و حذف نرده‌ها به آن معنا نیست که ما به مسائل حفاظتی توجه نمی‌کنیم ولی از یک طرف هم نباید موانعی بین مردم و مسؤولان ایجاد کنیم.

امام جمعه تبریز متذکر شد:مسؤولان حفاظتی یک وظیفه دارند و ما هم وظیفه‌ای دیگر، ولی اصل نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و باهم بودن را مورد تاکید قرار داده تا امروز که باید ان را حفظ و تقویت کرد. 

گزارش فارس حاکی است، رویکرد و رفتار مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سال‌جاری پس از انتصاب مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده به طوریکه تجلیل از نخبگان در بین صلاتین در نماز جمعه و پیگیری مسائل خبرنگاران، تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی در اوج آلودگی هوای تبریز، بازدید از دانشگاه و صرف غذا با دانشجویان در سلف‌ دانشگاه و حضور در بازی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز از رفتارهایی است که به شدت مورد استقبال مردم،رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته است.

امام جمعه جدید تبریز را بیشتر بشناسیم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پس از شهید محراب آیت‌الله قاضی، شهید محراب آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله شبستری است.

 آل‌هاشم 55 ساله و فرزند روحانی معروف و بنام تبریزی، آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم است.

وی دارای مدرک تحصیلی سطح 4 حوزه (دکترا)، روحانی محبوب، ولایتمدار، مردمی و ساده‌زیست است که از یادگاران دوران دفاع مقدس با سال‌ها حضور در مناطق عملیاتی به شمار می‌رود که 14 سال نیز در درس "خارج فقه" مقام معظم رهبری شرکت کرده است.

سابقه سال‌های متمادی حضور در عرصه عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران وی را به چهره سرشناس در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با حکم مقام معظم رهبری مسؤولیت سنگین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تا قبل از قبول نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امامت جمعه تبریز عهده‌دار بود.

با نگاهی به کارنامه فعالیت‌های امام جمعه جدید تبریز برخی از مسؤولیت‌های برجسته وی را می‌توان چنین نام برد: مسؤول ستاد نماز جمعه تبریز، مسؤول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش،رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه آذربایجان، رئیس اداره عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، معاون روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی منطقه‌ای آذربایجان، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تصویب فرماندهی معظم کل قوا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با تصویب فرماندهی معظم کل قوا.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در سال 1388 با حکم فرماندهی کل قوا، امام خامنه‌ای به سمت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شد.

وی در این دوره سه بار موفق به کسب مقام اول در بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از این ناحیه هم خدمات ارزنده‌ای به این منطقه داشته است.

وی 11 خرداد امسال با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

*برخی نظرات کاربران فضای مجازی 

-آل‌هاشم‌ رو‌ یک بار از نزدیک دیدم. دو سال پیش که رئیس سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش بود، برای بازدید به پادگان ما اومد.  خاکی بود و مومن و باصلابت. امروز که شنیدم در مصلای تبریز چه کرده، اصلا تعجب نکردم.

«عارف چراغی»

-‏سرمربی جدید تیم تراکتور، رفته نماز جمعه!
نمی‌گم تریبون نماز جمعه اعتبار می‌گیره با این کارها، اما حداقل رونق می‌گیره. دلیلشم وجود یک امام جمعه مردمی است.

«رضا حاتمی وفا»

-‏همین کارهای به ظاهر کوچک، دنیایی از ناامیدی، یاس و خشم را به امید، مهربانی و مودت تبدیل می‌کند.
سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز، خبر_خوب این روزهای ماست.

«امین غفاری»

-‏این آقای آل‌هاشم را شهید می‌کنند، حالا ببینید کی گفتم! 

«محمدحسن خلیلی مجد»

-‏روزی که حجت‌الاسلام والمسلمین ‎آل‌هاشم از عقیدتی ارتش خداحافظی می‌کردند رو یادمه،ستوان وظیفه بودم،همه گریه میکردند حتی سربازها،امروز علت گریه‌ها رو می‌فهمم، دیدار آخرهم بهشون گفتم سلام ما رو به آقامون برسونید، یه لبخند ملیحی زدند و گفتند حتما، ایشان واقعا یک مسؤول طراز انقلاب هستند.

« علیرضا پورجعفری»

-‏حجت‌الاسلام آل‌هاشم  در تبریز مردم‌داری می‌کنند و بسیاری از تابوهای ساختگی را می‌شکنند، امیدواریم الگویی باشند برای تمامی تریبون‌دارهای کشور

«Arash_ghulgash»

                                      


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
۲
۰
زنده باد مسولان مردمی
خدا حفظ شان کند
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
لطفا بیش از اندازه تبلیغ نکنید تا خراب نشود
البته ایشان واقعا الگوی خوبی برای ائمه جمعه هستند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
خیلی عالیه . امیدواریم این حرکت ها الگویی باشه برای تمام مسئولین نظام و بدونن با فیش نجومی و مرزبندی نمی توانند لذت دنیا و آخرت رو داشته باشند واقعا لذت در مردمی بودن وبا آنها زندگی کردن هست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
۰
۰
من آذری نیستم که در تبریز زندگی میکنم.
رفتار این روزهای ایشان سبب تحسین من شده است و وجود ایشان را غنیمت میدانم برای برگشت به ذات انسانی خویشتن و امیدوارم پندی باشد برای همگان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها