کد خبر: ۴۳۷۰۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
دولت سعد الحریری حکم جلب دبیرکل گردان‌های «عصائب اهل الحق» عراق را صادر کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اعلام الحربی، دولت سعد الحریری حکم جلب دبیرکل گردان‌های «عصائب اهل الحق» عراق را صادر کرد. بنابر این گزارش، رسانه‌های لبنانی اعلام کردند، نیروهای امنیتی این کشور ۱۵ ژانویه دستور بازداشت قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق را به همه گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی ابلاغ کردند.

این بخشنامه پس از انجام تحقیقاتی که مدعی‌اند خزعلی از راه قانونی وارد لبنان نشده، به درخواست دادستان عمومی این کشور صادر شد. به دنبال درخواست سعد حریری، نخست وزیر لبنان، مقامات این کشور مانع از ورود خزعلی به بیروت شدند. در این راستا جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز تاکید کردند، تصمیم لبنان علیه خزعلی جنبه سیاسی دارد.

نعیم عبودی، سخنگوی جنبش اهل الحق نیز در این باره اعلام کرد، این جنبش در اعتراض به تصمیم قاضی حمود مبنی بر بازداشت خزعلی وکیل مدافعی به لبنان فرستاده تا این مساله را پیگیری کند. فیلم کوتاهی اوایل دسامبر منتشر شد که در آن خزعلی با پوشش نظامی در مرزهای جنوبی لبنان با سرزمینهای اشغالی فلسطین در حال قدم زدن دیده می شد.

جنبش عصائب اهل الحق تصریح کرد، اتهام‌ها علیه خزعلی صحت ندارد و وی به صورت رسمی و با روادید عراق و از طریق فرودگاه رفیق الحریری وارد لبنان شد. خزعلی دبیرکل گردان‌های عصائب اهل الحق وابسته به حشد شعبی عراق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها