يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۷۰۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
وزیر بهداشت با اشاره به کمبود پایگاه‌های اورژانس در پایتخت گفت: اگر شهرداری به ما زمین اختصاص دهد یک ساله این مراکز را ساخته و آن را تجهیز می‌کنیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزیر بهداشت در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز اورژانس تهران اظهارداشت: خوشحالیم که بالاخره اورژانس کشور در سراسر ایران متحمل شده و خدمات ارزشمندی به مردم در این حوزه در زمین، آسمان و دریا ارائه می‌شود.

وی افزود: رویکرد اورژانس ارتقاء کیفیت است که با داشتن دانش و مهارت بیشتر این مسئله بیشتر محقق می‌شود. همچنین متانت، تبحر و دانش نیروهای اورژانس به بیماران و خانواده‌های آنها آرامش داده و سبب پیشگیری از آسیب‌های بزرگی همچون مرگ و معلولیت آنها می‌شود.

* سکته قلبی علت مرگ 40 درصد ایرانی‌ها 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 40 درصد مرگ و میرها به علت سکته قلبی و 15 درصد مرگ ها در ایران ناشی از سکته مغزی است، گفت: راه‌اندازی 2 سرویس ویژه در اورژانس برای کمک به این بیماران خوشبختانه در تهران انجام گرفته و امیدواریم تا پایان سال 97 این مسئله در سایر شهرها نیز صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه اورژانس اکنون سازمان شده است، گفت: روز گذشته در جلسه هیأت وزیران آئین‌نامه سازمان اورژانس به تصویب رسید و امیدوارم نمایندگان نیز بودجه‌ای را برای تصویب آن اختصاص دهند.

* ضرورت استفاده از تجربه اورژانس‌های موفق جهان  

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربه و دانش کشورهای موفق در حوزه اورژانس گفت: سرپرست اورژانس کشور امکان رفت و آمد نیروهای اورژانس به خارج از کشور انشاالله فراهم خواهد کرد تا بتوانیم از این تجربه‌ها استفاده کنیم همچنین اگر ما نیز موفقیت‌های چشمگیری داشتیم آن را به سایرین ارائه دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه می‌دانم کار کردن در اورژانس سخت است و فشار کاری زیاد، گفت: البته این مشکل نسبت به سال 92 بهتر شده و این سازمان موفقیت‌های زیادی به همراه داشته است.

هاشمی عنوان کرد: یکی از درخشان‌ترین دستگاه‌ها در زلزله کرمانشاه اورژانس بود که این موفقیت توسط رئیس جمهور، ائمه جمعه و نمایندگان مورد تقدیر قرار گرفت.

* انجام روزانه 2 هزار مأموریت اورژانس در تهران

وزیر بهداشت در ادامه از انجام حدود روزانه 2 هزار مأموریت در پایتخت خبرداد و گفت: 7 هزار تماس نیز با اورژانس هر روز گرفته می‌شود و افراد زیادی به سمت بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند.

هاشمی اضافه کرد: امیدوارم شورای شهر و شهرداری تهران توجه ویژه به اورژانس داشته باشند چرا که این شهر به دلیل اینکه حدود 50 تا 60 شهر اطراف آن است و جمعیت کثیری را به خود اختصاص می‌دهد زمین‌های لازم برای تأسیس مراکز بیشتر اورژانس در نظر گرفته شود.

* ضرورت توسعه پایگاه‌های اورژانس در پایتخت

وی گفت: وزارت بهداشت، ساخت، تجهیز و تأمین نیرو را در نظر گرفته و فقط کافی است شهرداری زمین لازم را به ما ارائه دهد.

وزیر بهداشت با تأکید بر ضرورت توسعه پایگاه‌های اورژانس 115 در پایتخت گفت: مردم باید از نمایندگان خود در شورای شهر بخواهند که در حوزه بهداشت و سلامت مردم چه کرده‌اند. در حال حاضر 171 پایگاه داریم که باید آن را به 242 مورد برسانیم.

هاشمی تصریح کرد: اگر به ما زمین دهند قول می‌دهیم که یک ساله آن را بسازیم.

هاشمی با اشاره به اینکه شرق تهران علیرغم توسعه زیاد هنوز بیمارستانی غیر از امام حسین ندارد، گفت: نباید مشکلات گذشته را واکاوی کنیم و آنچه مسلم است این بوده که اکنون به ما زمین بدهند تا در اولین فرصت نیازها را تأمین کنیم چرا که اگر زلزله با قدرت بالا، آتش‌سوزی یا حادثه‌ای در تهران رخ دهد امکان خدمت‌رسانی به نحو مطلوب نیست.

* گلایه وزیر بهداشت از بدقولی وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزیر بهداشت در ادامه ضمن گلایه از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از سال 94 وزارت بهداشت حدود 48 میلیارد تومان برای تأمین 1000 آمبولانس به این وزارتخانه داد ولی هنوز خبری از ارائه آمبولانس به ما نیست و از طرفی قیمت دلار هم بالا رفته و این مسئله نیز به طریق دیگری ما را آزار می‌دهد.

هاشمی افزود: امیدواریم در سال 97 یک هزار آمبولانس دیگر به ما ارائه شود تا بتوانیم به نقاط دوردست و محروم ارائه دهیم البته مسئله تهران جدا است و باید تمهیدات متفاوتی برای آن در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت به توسعه امداد هوایی اشاره کرد و گفت: تعداد آمبولانس‌های هوایی از 3 مورد اکنون به 33 مورد در سال رسیده است و این مسئله برای تهران که دارای ترافیک بیشتر بوده بسیار اهمیت دارد چرا که اگر این آمبولانس‌ها نباشد گاهی 3 ساعت طول می‌کشد که بر بالین بیمار برسیم.

* اختصاص 5 بالگرد هوایی برای پایتخت تا نیمه نخست سال آینده

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 4 تا 5 بالگرد هوایی برای پایتخت در نظر گرفته شده که انشاالله بتوانیم تا پایان نیمه اول سال آینده بتوانیم آن را در تهران استقرار دهیم.

هاشمی افزود: علاقه‌مندی ما به اورژانس ذاتی است چرا که معتقدم این سازمان پیشانی خدمت ما به مردم محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: درباره شرایط معیشتی بین پرستاران و پرسنل اورژانس تفاوتی نیست که انشاالله معاونت توسعه وزارت بهداشت اگر سلیقه پردازی‌هایی در این مورد بوده آن را اصلاح خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها