أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۱۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
رئیس جمهوری روسیه فعالیت بین المللی سازمان‌های اسلامی روسی در سایر کشورهای جهان را در جهت‌گیری کاملا درست، مثبت و دارای ارزش زیاد ارزیابی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در شهر قازان (مرکز جمهوری داغستان) در نشستی با رهبران مراکز اسلامی مناطق مختلف روسیه و رهبران آکادمی علوم اسلامی "قازان" که با حضور شیخ "راویل عین الدین" رئیس شورای مفتیان روسیه انجام شد، فعالیتهای بین المللی که مراکز اسلامی منطقه ای روسیه انجام می دهند را بسیار مثبت و در جهت گیری درست ارزیابی کرد.

پوتین گفت: «در رابطه با فعالیت بین المللی باید بگویم که من این اقدامات را بسیار جالب و در جهت گیری درستی ارزیابی می کنم و این تصادفی نیست که در سراسر جهان با مراکز اسلامی روسیه در تماس بوده و از آنها کمک و حمایت می خواهند. واقعیت این است که مسلمانان روس فعالیتهای مثبت بسیار زیادی در سایر کشورهای جهان انجام می دهند که این مسئله قابل تقدیر است.»  

شیخ "راویل عین الدین" نیز در این رابطه تاکید نمود که سازمانهای اسلامی روسیه نه تنها در داخل کشور، بلکه در فعالیتهای خود در سایر کشورهای جامعه مشترک المنافع و همچنین در کشورهای اسلامی و حتی اروپایی، همواره منافع روسیه را در نظر داشته و دنبال می کنند.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار همچنین بر اهمیت توسعه مدارس اسلامی میهنی، بخصوص به منظور ترتیب مفتیان جدید تاکید کرده و همکاریهای مراکز آموزش اسلامی با دانشگاههای غیرمذهبی در روسیه را اساسی و سازنده دانست.

پوتین گفت: «تربیت مفتیان جوانی که بتوانند نیاز روز افزون کشور را برطرف کند، لزوم ایجاد مدارس اسلامی را نشان می دهد و در این خصوص باید توجه داشت که این کار باید بصورت ملی و در مراکز اسلامی میهنی صورت بگیرد که با فرهنگ روسی آمیخته باشد.»

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها