أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۱۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر، تیم، بازیکن، مربی، بازی و ناکام این هفته انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه 598، دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری سه بازی به پایان رسید.

در این هفته پرسپولیس توانست با کسب پیروزی مقابل پیکان به صدرنشینی خود تداوم ببخشد و ذوب‌آهن با پیروزی مقابل استقلال خوزستان در رده سوم جدول صعود کرد.

در یکی از مسابقات زیبای هفته هم استقلال مقابل پارس جنوبی به نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید.

* نتایج هفته بیست و یکم در یک نگاه

استقلال خوزستان صفر ـ ذوب‌آهن 2

گسترش فولاد یک ـ نفت تهران یک

استقلال 4 ـ پارس جنوبی جم صفر

سایپا یک ـ پدیده صفر

صنعت نفت آبادان 3 ـ سپیدرود رشت صفر

مشکی‌پوشان صفر ـ تراکتورسازی صفر

سپاهان صفر ـ فولاد خوزستان یک

پیکان یک ـ پرسپولیس 3

* تیم هفته: فولاد خوزستان

فولاد خوزستان در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته به مصاف سپاهان رفت. فولاد در پانزدهمین مسابقه متوالی توانست رکورد نباختن خود را ادامه دهد و به پیروزی یک بر صفر مقابل سپاهان در اصفهان دست یابد.

فولاد با این کار به حضور خود در رده دوم جدول تداوم بخشید و  همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در بالای جدول است.

 

* مربی هفته: برانکو ایوانکوویچ

پرسپولیس صدرنشین بلامنازع لیگ برتر است. سرخ‌پوشان با 48 امتیاز و فاصله 12 امتیازی نسبت به تیم دوم صدرنشین هستند. پرسپولیس در روزی که 3 بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت، توانست پیکان را در خانه با نتیجه 3 بر یک شکست دهد تا برانکو لقب مربی هفته را به خود اختصاص دهد.

همچنین از عملکرد امیر قلعه‌نویی که تیمش توانست مقابل استقلال خوزستان در خارج از خانه به پیروزی برسد و به روند پیروزی‌های خود ادامه دهد باید تقدیر کرد. ذوب آهن با کسب امتیازات متعدد در هفته‌های اخیر به رده سوم جدول رسید.

 

* بازیکن هفته: علی علیپور

علی علیپور در پیروزی مهم پرسپولیس مقابل پیکان نقش ویژه‌ای داشت و توانست دو گل از سه گل تیمش را به ثمر برساند. علیپور در شرایطی موفق به انجام این کار شد که پرسپولیس در خارج از خانه به میدان می‌رفت و پیکان یکی از تیم‌های بالانشین جدول بود. همچنین عملکرد علی قربانی قابل‌تقدیر است. این بازیکن نیز در پیروزی 4 بر صفر تیمش مقابل پارس جنوبی نقش مؤثری داشت. او توانست دو گل به ثمر برساند و یک‌بار توپ را از خط دروازه استقلال بیرون کشید تا مانع از گل خوردن تیمش شود.

 

* بازی هفته: استقلال ـ پارس جنوبی

دیدار استقلال و پارس جنوبی یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته بود که آبی‌پوشان در این مسابقه با نتیجه 4 بر صفر برنده شدند. این دیدار جذابیت زیادی داشت و علاوه‌بر ردوبدل شدن 4 گل،‌ یک بازیکن پارس جنوبی هم اخراج شد و موقعیت‌های زیادی هر دو تیم به‌دست آوردند و به همین دلیل این مسابقه به‌عنوان زیباترین بازی هفته انتخاب شد.

 

* ناکام هفته: مهدی تارتار

مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی که تیمش مقابل استقلال متحمل شکست سنگین 4 بر صفر شد، به‌عنوان ناکام هفته لقب گرفت. تارتار در یکی از بازی‌هایی که تیمش نیاز مبرم به پیروزی داشت، متحمل شکست 4 بر صفر شد و همچنین به دلیل مصاحبه تند علیه کمیته داوران از سوی فریدون اصفهانیان تهدید به شکایت شد. به همین دلیل این مربی ناکام هفته لقب گرفت.

 

جدول گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته بیست و یکم

14 گل: علی علیپور (پرسپولیس)

10 گل: مرتضی تبریزی (ذوب آهن) 

9 گل: محمد قاضی (پدیده)

8 گل: عیسی آل کثیر (نفت تهران)

7 گل:مهدی ترابی (سایپا)،جلال‌الدین علی‌محمدی (سپاهان)، ساسان انصاری (سپاهان) و لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان)


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها