أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۱۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
طی یادداشتی مطرح شد؛
وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری واکنش نشان داد و گفت: آقای رئیس، به فکر میلیون‌ها متقاضی مظلوم مسکن مهر باشید. لااقل وقت یک روز هلی کوپتر اختصاصی خود را صرف کنید تا میزان عمل مسئولان به دستوراتتان را از نزدیک شاهد باشید.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اوایل ماه جاری در برنامه تلویزیونی درباره مسکن مهر گفته بود:‌ «ما گفته‌ایم که دولت متعهد است این پروژه را تکمیل کند لذا امیدواریم پرونده مسکن مهر به زودی بسته شود، امیدواریم این پرونده تا پایان سال (56 روز دیگر) بسته شود.  مسکن مهر در برخی مناطق خارج از شهر است که از امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز و جاده بهره‌مند نیست. نمی‌شود یک قوطی درست کنیم و بگوییم این خانه است، این خانه نیست بلکه سرپناهی موقت است. تا پایان امسال برنامه پروژه مسکن مهر به اتمام خواهد رسید و دولت از ابتدا متعهد به انجام خدمات و تکمیل مسکن مهر در کشور بوده است ولو این که این طرح دارای مشکلاتی نیز بوده است.»

این اظهارات با واکنش‌های انتقادی متعددی از سوی متقاضیان مسکن مهر مواجه شد. وزیر راه و شهرسازی دولت دهم نیز طی یادداشتی به گونه‌ای متفاوت پاسخ قوطی خواندن مسکن مهر از سوی رئیس‌جمهوری را داد.

متن یادداشت علی نیکزاد عینا در ذیل می‌آید؛ 

«مقدمه اول: در روزگار نه چندان دور، در ایران صاحب منصبان نظامی ‌به تقلید از نظامیان روس که کلاه پشمی ‌به سر داشتند، کلاه پشمی‌ پوستی بر سر می‌گذاشتند. از آن جایی که نظامیان مأمور ایجاد نظم هستند، وقتی از دور پیدا می‌شدند، مردم خود را جمع و  جور می‌کردند که مورد مؤاخذه واقع نشوند، و اگر آن صاحب منصب نظامی ‌افسر نبود به هم می‌گفتند : این که افسر نظامی‌ نیست، کلاهش پشم ندارد. 

مقدمه دوم: داستان زیبای هانس کریستین آندرسون درباره لباس جدید پادشاه را حتماً شنیده اید.داستان درباره پادشاهی است که مانند دیگر پادشاهان شیفته تجمل و به خصوص لباسهای زیباست. دو خیاط فریبکار به پادشاه وعده می دهند برای وی لباسی زیبا و مجلل بدوزند که افراد نادان و نالایق توان دیدن آن را نداشته باشند.

در روز موعود پادشاه با آنکه خود لباسی نمی بیند، در میان تعریف و تمجید اطرافیانی که نگران زیر سوال رفتن لیاقت خود هستند، با افتخار لباسی را که وجود نداشت می پوشد و در انظار عمومی ظاهر می شود و هیچکس از مردم نیز از ترس این‌که نکند احمق به نظر برسند سخنی از برهنگی پادشاه نمی گویند. بالاخره کودکی با صداقتی معصومانه می گوید شاه چرا لباس بر تن ندارد و دیگران پس از این سخن کم کم جرأت می کنند که بگویند شاه لباس بر تن ندارد.

شاید گمان کنیم که این مقدمات فقط داستان هستند، اما روی سخن من با رئیس جمهور محترم دولت دوازدهم  است که ظاهرا نه کلاهشان پیش مسئولان دولت پشمی دارد و نه نزد پیمانکاران مسکن مهر. و نه این‌که باورشان شده که دولت درخشان یازدهم تمام شده است!

خدا رحمت کند شهید مظلوم بهشتی را که می فرمود: آنانکه زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌اند و گرسنگی را هم فقط در کتاب‌ها‌ ‌خوانده اند، نخواهند توانست نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند.

ظاهرا آقای رئیس جمهور محترم، اطلاعاتشان را از افراد لایق نما می گیرند و نه از افراد دلسوز و شجاع و خودشان هم حال و هوای دیدن زمستان از بیرون پنجره ها را ندارند.

لذا بر خود واجب می دانم به ایشان یاد آوری کنم آقای رئیس، به فکر میلیون‌ها مردم مظلومی که منتظر تحویل مسکن مهر یا همان قوطی هایی که اگر برای مردم آب نکرده،برای دولت شما نان کرده نیستید ، لا اقل به فکر پشم کلاهتان در پیشگاه مردم باشید و دستور خود در خصوص اتمام و بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم را پیگیری کنید. لااقل وقت یک روز هلی کوپتر اختصاصی خود را صرف کنید تا میزان عمل مسئولان دولتتان به دستوراتتان را از نزدیک شاهد باشید.

آقای رئیس، دیگر ماجرای توهین‌ها و تخریبهای شما نسبت به خادمین مردم تف سر بالا شده است و از این نمد ،کلاهی برای شما و همکارانتان نخواهد شد.

پس به‌جای این حرف‌ها پاشنه همت بکشید و جلوی تخریب بیشتر اموال مردم در اثر خواب مصالح و تعطیلی پروژه ها را بگیرید و اموال مردم را تحویل خودشان دهید و پرونده مسکن مهر را ببندید.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها