أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۷۳۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
از برنامه نود چه گذشت؟
در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره پیش بینی برنده بازی نفت آبادان و استقلال و فینالیست جام حذفی پخش شد. حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که بیش از ۵۸ درصد اعتقاد به پیروزی استقلال تهران برابر صنعت نفت آبادان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی داشتند.
به گزارش پایگاه 598، برنامه ۹ بهمن نود با محوریت بررسی هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۲۲:۵۰ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.

در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره پیش بینی برنده بازی نفت آبادان و استقلال و فینالیست جام حذفی پخش شد. حدود دو میلیون و 100 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که بیش از 58 درصد اعتقاد به پیروزی استقلال تهران برابر صنعت نفت آبادان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی داشتند.

خدا به قائدی رحم کرد

مهدی قائدی در بیمارستان بستری است و همه امیدوارند هر چه زودتر بهبود پیدا کند. این بازیکن از یک حادثه خطرناک جان سالم به در برد. پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال هم این مسئله را تائید می کند و می گوید: «دقیقا، تصور کنید سر قائدی به جایی برخورد می کرد. در آن صورت چه اتفاقی رخ می داد؟ ممکن بود اتفاق خیلی بدتری برای این بازیکن بیفتد ولی از ناحیه شکم مصدوم شد و انشالله به زودی حالش خوب می شود.»

قائدی فصل را از دست داد

در ارتباط تلفنی برنامه نود با پزشکان معالج مهدی قائدی، مهاجم استقلال مشخص شد که این بازیکن به طور قطع ادامه فصل را از دست داده. علاوه بر اینکه پزشک معالج مهدی اعلام کرد او ده روزی در بیمارستان بستری خواهد بود، دکتر نوروزی هم خبر از درمان سه چهار ماهه قائدی داد. بدین صورت او ادامه بازی‌های استقلال در لیگ‌برتر را از دست داده است.

توضیحات کی‌روش درباره تمرینات ویژه برای جام‌جهانی

دوربین برنامه نود به جلسه تمرینی بازیکنان تیم‌ملی رفته بود و گزارشی از شیوه کاری کی‌روش با بازیکنان تهیه کرده بود. بازیکنانی که بعد از توافق با باشگاه‌ها قرار شده بعد از بازی تیم‌های‌شان در لیگ‌برتر راهی مینی کمپ تیم‌ملی شوند. کی‌روش در رابطه با این طرح و تمرینات توضیح داد و گفت: ‹‹ این برنامه‌ای برای آماده شدن بازیکنان از هر نظر. جام‌جهانی در بالاترین سطح برگزار می‌شود و ما هم باید بازیکنان را از هر نظر آماده کنیم. اینطور بگویم که ساختن این مجموعه هفت سال طول کشید تا بازیکنان شرایط خوبی از هر نظر داشته باشند. ما می‌خواهیم به چهل بازیکنان این فرصت را بدهیم که خودشان را برای حضور در جام‌جهانی آماده کنند. با توجه به دانش بین‌المللی من تنها هدفم این است که همه بازیکنان را در بالاترین شرایط حفظ کنیم. نه فقط برای تیم‌ملی بلکه برای باشگاه‌ها. بازیکنان یکی دو روز در هفته اینجا هستند و مطمئنا روحیه اتحاد بین آنها بیشتر شکل خواهد گرفت. ما همه وضعیتی که آنها طی هفته پشت سر گذاشتند را بررسی می‌کنیم و اطلاعات و اعتماد به نفس بیشتری به آنها می‌دهیم. مهم است که بازیکنان فکر می‌کنند همه اعضای کادرفنی در اختیارشان است. باز هم از همه بابت همکاری‌شان تشکر می‌کنم. ››

کارشناسی داوری استقلال تهران و پارس جنوبی جم

وحید حمدی‌نژاد با گرفتن دست مهدی قائدی مرتکب خطا شد ولی این صحنه بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد و پنالتی به اشتباه برای استقلال گرفته شد.
به دلیل حضور بازیکنان دو تیم در محوطه جریمه پیش از زدن ضربه، پنالتی استقلال باید تکرار می‌شد.
روح‌الله سیف‌اللهی در ابتدای مسابقه به علت خطای خشن روی امید ابراهیمی باید کارت قرمز مستقیم دریافت می‌کرد که داور هیچ کارتی در این صحنه نشان نداد.
پژمان منتظری با دست سیف‌اللهی را هُل داد و پنالتی برای پارس جنوبی گرفته نشد.
کارت زرد دوم به سیف‌اللهی بخاطر ضربه با دست به صورت مهدی قائدی درست بود.
علی قربانی باید به علت ضربه به مدافع پارس جنوبی باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد.
سید مجید حسینی خطایی روی علی دشتی مرتکب نشد و اعلام پنالتی برای پارس جنوبی اشتباه بود.
پنالتی پارس جنوبی بخاطر حضور بازیکنان در محوطه جریمه قبل از زدن توپ باید تکرار می‌شد.

غیاثی: سیف‌اللهی باید اخراج می‌شد

سید رضا غیاثی، سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود ضمن دفاع این کمیته از داوری پارس جنوبی جم و استقلال، عنوان کرد کرمانشاهی باید در ابتدای مسابقه سیف‌اللهی را بخاطر خطا روی امید ابراهیمی اخراج می‌کرد که این کار را نکرد ولی در سایر صحنه‌ها تصمیم درستی داشت.

تارتار: غیاثی حمایت کورکورانه دارد

مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی جم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود ابراز کرد: قبول دارم سیف‌اللهی باید اخراج می‌شد، اما وقتی داوری اشتباه می‌کند ما مربیان انتظار داریم کمیته داوران به این موضوع اعتراف کند نه اینکه به دفاع از او بپردازد.

او ادامه داد: سیف‌اللهی در سرعت بود که منتظری با دست او را شارژ کرد و قطعا مرتکب پنالتی شد ولی داور چنین تصمیمی نگرفت؛ اگر صحنه اول برای استقلال پنالتی بود، این صحنه هم خطا بود.

تارتار اضافه کرد: آقای غیاثی وقتی در کمیته داوران نبود انتقاد می‌کرد اما حالا حمایت کورکورانه از داوران می‌کند ولی ما یکی از کارهای ایشان را نکردیم؛ آقای اصفهانیان در راس کمیته داوران انسان پاک و سالمی است ولی اطرافیان او آدم‌های خوب و مثل او نیستند؛ به نظرم افراد کمیته را باید از فیلتر رد کند که داوری‌ها به سمت پاکی برود؛ به استقلالی‌ها تبریک می‌گویم ولی داور در باخت ما تاثیر مستقیم داشت.

توفیقی: شایستگی استقلال را زیر سوال نبریم

پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود ابراز کرد: مجموعه اتفاقی که در یک بازی برای داور می‌افتد را باید در نظر گرفت؛ داوری که در مرکز زمین است، توانایی‌اش مثل دوربین‌ها نیست.

او ادامه داد: اشتباهات در تمام مسابقات هست و در طول فصل می‌بینیم تمام تیم‌ها زیان و سود می‌کنند، اما اینکه بخواهیم شایستگی‌های باشگاه استقلال یا پارس جنوبی را زیر سوال ببریم، خیلی حرف کارشناسانه‌ای نیست؛ کرمانشاهی در ارتباط با کمک‌های خود تصمیم‌گیری کرده است؛ ضمن اینکه داوران یک دستگاهی بالای دست دارند.

کرمانشاهی: فقط پنالتی پارس جنوبی را اشتباه گرفتم

رضا کرمانشاهی، داور بازی استقلال تهران و پارس جنوبی جم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: پنالتی‌ای که برای استقلال اعلام کردم حمدی‌نژاد با نوک پای چپ، پای مهدی قائدی را می‌زند؛ با کمک داور هماهنگ کردم و پنالتی را گرفتم.

او ادامه داد: اگر صحنه برخورد سیف‌اللهی با امید ابراهیمی را می‌دیدم، خطا می‌گرفتم ولی به بازیکن پارس جنوبی فقط اخطار می‌دادم چون او نقطه خطرناک پای ابراهیمی را لگد نمی‌کند؛ در صحنه دوم سیف‌اللهی هم برای گرفتن پنالتی متقاعد نشدم؛ بازیکن وقتی دید در محوطه جریمه است، خودش را زمین انداخت وگرنه دست منتظری نمی‌توانست مرتکب خطا روی او شود ولی پنالتی برای پارس جنوبی را اشتباه گرفتم.

ترین‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: مهدی مهدی‌پور، میلاد زنیدپور، ربیع عطایا، میثم فردوسی، شهرام گودرزی، آرش رضاوند، احسان پهلوان، بشار رسن، محمدرضا خلعتبری، اسماعیل فرهادی، حسن بیت‌سعید، مهدی ترابی، امیرحسین فشنگچی، قاسم حدادی‌فر، ساسان انصاری و حسین زامهران.
- تیرک دروازه: محمد شادکام(مقابل سپیدرود)
- کار تیمی: استقلال تهران(برابر پارس جنوبی جم)
- موقعیت از دست رفته: ایمان سلیمی(مقابل استقلال تهران)
- پاس گل: وریا غفوری(برابر پارس جنوبی جم)
- مهار: ابراهیم عالمه(مقابل فولاد خوزستان)
- گل: علی علیپور(برابر پیکان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها